Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 (endret) Vil gå til innkjøp av et dashcam. Men er litt kresen på hva jeg vil ha når det gjelder funksjoner, men vet ikke hva som er best utover det, så håper på noen gode forslag her. Krav: Kamera foran og bak (et til frontrute og et til bakrute). God kvalitet slik at skiltnummer og slikt synes godt. Plass til stort minnekort. Gjerne med en enkel app e.l. sånn at man lett kan ta opptak av de siste minuttene, for eksempel, om noe skjer, slik at man ikke må ta ut minnekortet og gå gjennom de siste 2 timene. Gjerne med bevegelsessensor, slik at den gjør opptak om noen dulter borti bilen på parkeringsplass. Ikke så fryktelig dyrt. Ikke stort og klumpete, skal se elegant og ryddig ut. Trenger ikke noe skjerm på selve kameraet. Kjekt om det er en app eller lignende hvor man kan sjekke kameravinkel og slikt, da. Ingen kabler skal henge fra kamera ned til sigarettenner eller lignende, skal heller legges pent under taktrekk e.l. og kobles til noe annen strøm. Noen tips? Endret 30. mai 2017 av Slettet-2spvYRBZtB Lenke til kommentar
ozone Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Slenger meg på her: Finnes det dashkamera og navigasjons-GPS i én og samme enhet? Det må da finnes!? Et dashcam skal jo bare være der og filme fremover hele tiden og trenger ikke synes, og hadde passet perfekt å bare ha integrert i GPS'en som jo bare står der vendt mot deg hele tiden Sånn sett er jo dette to ting som er som skapt for å bygge sammen! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 (endret) Til informasjon så finnes det en egen tråd om temaet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1528998 Endret 30. mai 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 (endret) Slenger meg på her: Finnes det dashkamera og navigasjons-GPS i én og samme enhet? Det må da finnes!? Et dashcam skal jo bare være der og filme fremover hele tiden og trenger ikke synes, og hadde passet perfekt å bare ha integrert i GPS'en som jo bare står der vendt mot deg hele tiden Sånn sett er jo dette to ting som er som skapt for å bygge sammen! Sygic GPS til Android (mobil) har akkurat dette, kjempe kurant gps app med intrigert dash cam funksjonalitet som viser hastighet, g-force, koordinater osv. Lagrer automatisk klipp ved ulykke eller høy vibrasjon. Ikke en permanent løsning men billig og grei. Selve dashcam funksjonen kommer jo veldig an på hvor bra mobil kamera du har. https://www.sygic.com/what-is/dashcam Endret 30. mai 2017 av Bendorama 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Vil gå til innkjøp av et dashcam. Men er litt kresen på hva jeg vil ha når det gjelder funksjoner, men vet ikke hva som er best utover det, så håper på noen gode forslag her. Krav: Kamera foran og bak (et til frontrute og et til bakrute). God kvalitet slik at skiltnummer og slikt synes godt. Plass til stort minnekort. Gjerne med en enkel app e.l. sånn at man lett kan ta opptak av de siste minuttene, for eksempel, om noe skjer, slik at man ikke må ta ut minnekortet og gå gjennom de siste 2 timene. Gjerne med bevegelsessensor, slik at den gjør opptak om noen dulter borti bilen på parkeringsplass. Ikke så fryktelig dyrt. Ikke stort og klumpete, skal se elegant og ryddig ut. Trenger ikke noe skjerm på selve kameraet. Kjekt om det er en app eller lignende hvor man kan sjekke kameravinkel og slikt, da. Ingen kabler skal henge fra kamera ned til sigarettenner eller lignende, skal heller legges pent under taktrekk e.l. og kobles til noe annen strøm. Noen tips? Du må nok opp i minst 2-3000kr for de funksjonene du vil ha. Bare pass på at i høy fart så vil man ikke alltid kunne se skilt nummere på motkommende biler. Jeg bruker selv Thinkware F770 som har dual kamera, som har de funksjonene du ser etter, men koster en del.. Slenger meg på her: Finnes det dashkamera og navigasjons-GPS i én og samme enhet? Det må da finnes!? Et dashcam skal jo bare være der og filme fremover hele tiden og trenger ikke synes, og hadde passet perfekt å bare ha integrert i GPS'en som jo bare står der vendt mot deg hele tiden Sånn sett er jo dette to ting som er som skapt for å bygge sammen! Garmin har iallefall dette. https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/gps-til-bil-og-motorsykkel/GADRS50LMTDE/garmin-driveassist-50lmt-d-europe De har også andre modeller med kamera på gpsen. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Har Thinkware F770 selv og er fornøyd med det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Du må nok opp i minst 2-3000kr for de funksjonene du vil ha. Bare pass på at i høy fart så vil man ikke alltid kunne se skilt nummere på motkommende biler. Jeg bruker selv Thinkware F770 som har dual kamera, som har de funksjonene du ser etter, men koster en del.. 2-3k er innafor om jeg faktisk får noe som er verdt pengene Hva ga du for Thinkware da? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 (endret) Hei, tror dette er bra tilbud på minnekort til dashcam, Kingston 32 GB Industrial https://www.mymemory.co.uk/kingston-32gb-industrial-micro-sd-card-sdhc-adapter-90mb-s.html til £11.99 Edit ny link: https://www.mymemory.co.uk/kingston-32gb-industrial-micro-sd-card-sdhc-adapter-90mb-s.html Dette er MLC minnekort som tåler å blir skrevet over mange ganger. Står mer om dette kortet her: https://www.pcworld.idg.com.au/mediareleases/27170/kingston-releases-industrial-temperature-microsd/ Endret 31. juli 2018 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Har BlackVue 650 2ch (eller noe sånt) Kameraet er knapt synlig i frontruten og appen er god nok, selv om jeg ikke har brukt den så mye da jeg finner det enklere å bruke PCn om jeg skal ha tak i og lagre filer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå