Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volkswagen Golf 2.0 FSI 4x4 150HK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen tanker;

Pluss: Lav kilometer

Negativt: Lav kilometer, muligens mye småkjøring = (snart ut-) slitt clutch. Tror den motoren ikle har turbo, 2 liter, 150 Hk på 1500 Kg bil vil jeg tro er ganske slapt.

Sjekk: Registerreim. Byttet noen gang? Ryker den, kan det medføre fullt motorhavari. Rust? Bremser, skiver, slitte/mye rust kan medføre at du må skifte ganske snart. Støtdemperne på en 12 år gammel bil er nok ikke like gode som nye.

Rust? Bergensbil/Vestlandet + sentrale østlandet (salt) gir ofte mye rustangrep under, i hjulbuer (bak innerskjermene også.)

Firehjulstrekket får du ikke testet nå i sommersesongen.

Dekk, gummi. Originale/ gamle dekk? Mønsterdybde.

Radio - DAB må du uansett skaffe deg. Mulig du kan deale noe der?

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

Jeg tror det er rigisterkjede på den bilen, og da er jeg litt skeptisk. Kjede skal jo i utgangspunktet være mer pålitelig enn reim, men leser at kjedet på golf 2004 og til og med 09 modeller er beryktet for å ryke. Så kanskje jeg dropper den der.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

Jeg tror det er rigisterkjede på den bilen, og da er jeg litt skeptisk. Kjede skal jo i utgangspunktet være mer pålitelig enn reim, men leser at kjedet på golf 2004 og til og med 09 modeller er beryktet for å ryke. Så kanskje jeg dropper den der.

den golfen du linket til har reim, BLX motor

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

den golfen du linket til har reim, BLX motor

Ah oki, da er den tilbake til vurdering. Var å så på en annen golf, en 2004 model. Der virket alt fint bortsett fra ujevn gang på motor på tomgang, og en rar tikkelyd i kupeen. Hørtes ut som denne kom fra dashbordet. Gjorde selger oppmerksom på det, og han tok den til verksted. Den ujevne gangen kom av en slange som nå er byttet. Tikkelyden kom fra bluetooth'en på radioen. Bør jeg ta det for god fisk? Foruten dette var bilen meget fin og velholdt. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tusen takk for svar.

Min golf 2007 modell fikk nylig byttet registerreim. Ved alle servicer, inkludert skift av regreim har jeg fått påpekt at registerreimen var i overraskende god stand. Jeg byttet den uansett på 120K kilometer siden jeg liker å følge servicemanualens anbefaling. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...