marius77 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) Er det ikke slik at i bibelen så dreper gud titusener av mennesker, mens djevelen kun 10? (...) Satan dreper 10 hvis man regner med oppgitte tall. Hvis man i tillegg estimerer hvor mange Satan drepte så er tallet oppe i 60. Gud, derimot, har en head count på 2 821 364 hvor tallene er oppgitt i Bibelen. Hvis man estimerer så er det oppe på rundt 25 000 000. Kilde. Du er vel ganske enig med meg i at den dagen du ligger og råtner i en grav, så er det slutt for deg? Du er vel også enig i at det ikke er så fryktelig lenge til? Jeg er straks 40 år gammel og du verden som årene flyr, det merker du når du nærmer deg midtlivs. For min del vil det være slutt på prøvelsene i det livet her når min kropp dør, og jeg vil være et mye bedre sted. Hva det skal til for å få deg til å se at du graver din egen grav og bare peker nese til deg selv sånn du holder på vet ikke jeg, men jeg velger nå å opplyse om det. Dvs at du bare sitter og fyrer opp under Guds vrede, hvis du ikke tar imot den nåden han gir deg. Du har ingen nåde å få og intet forsvar hvis du går med den instillingen du har i graven, du har det livet her å finne ut av dette på. Satans "jobb" er å ødelegge folks forhold til Gud og å ta imot en livgivende tro og dermed gjøre folk døde for Gud, så du bare har liv i kjøttet, og når du bruker kjøttet ditt til å prøver å ødegge den livgivende troa for folk her inne så gjør du satans vilje. Det var jo dette bl.a som skjedde i edens hage - satan fikk Adam og Eva til å tvile på Gud. Derfor kan du rejustere de tallene dine kraftig. Endret 4. juni 2017 av marius77 1 Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Ingen lyn her i gården ? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 For min del vil det være slutt på prøvelsene i det livet her når min kropp dør, og jeg vil være et mye bedre sted. Dersom det er bedre inni en lik kiste enn i leiligheten din, så kan du gå til kommunen og be om hjelp. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Snakk om barmhjertig gud! Eller er dette et av de områdene i bibelen som IKKE skal tolkes bokstavelig? Tror det er ganske godt spredd utover hele det gamle testamentet. Kanskje man burde droppe hele det gamle testamentet? (...) Jeg foretrekker å basere livet mitt på hva som er sant, og ikke hva jeg skulle ønske at var sant. Mistenker at det lønner seg i det lange løpet. Så kan du holde på med din dødsforherligelse. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Ingen lyn her i gården hvorfor venter du på lyn? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Snakk om barmhjertig gud! Eller er dette et av de områdene i bibelen som IKKE skal tolkes bokstavelig? Tror det er ganske godt spredd utover hele det gamle testamentet. Kanskje man burde droppe hele det gamle testamentet? (...) Jeg foretrekker å basere livet mitt på hva som er sant, og ikke hva jeg skulle ønske at var sant. Mistenker at det lønner seg i det lange løpet. Så kan du holde på med din dødsforherligelse. Du foretrekker å basere livet ditt på en løgn, og vil bli med satan ned i helvete da jeg ser du gjør hans vilje her du sitter dagen lang på nettforum og rakker ned på kristen tro - dvs du tjener ham tydelig (selv om du antageligvis vil benekte det), men hvem som driver deg til å sitte her ser jeg da jeg har sagt før jeg har sett satan snakke igjennom deg, og hva denne dragen i avataren din skal bety lurer jeg også på uten at det trenger å være noe spesielt. Men uansett hva du sier så er det ditt valg. Hvis Gud vil, så gir han deg en sjangse til å snu om. Jeg har ikke vært Guds beste barn for å si det pent jeg heller, men sjangsen til å snu om fikk jeg da omsider. Kan jeg, så kan du, men det er ikke opptil meg. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 For min del vil det være slutt på prøvelsene i det livet her når min kropp dør, og jeg vil være et mye bedre sted. Dersom det er bedre inni en lik kiste enn i leiligheten din, så kan du gå til kommunen og be om hjelp. himmelen er uendelig mye bedre enn en kommunal leilighet på stovner, såpass burde du skjønne. 2 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 (...) Du kan hevde ting så mye du vil, men du evner aldri å oppgi noen grunn til at vi skal ta dine påstander på alvor. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 (...) Du kan hevde ting så mye du vil, men du evner aldri å oppgi noen grunn til at vi skal ta dine påstander på alvor. Jeg har skrevet tusenvis av innlegg her med grunner til hvorfor det er verdt å ta det jeg sier på alvor. Du vil ikke høre, og dikter istedet opp dine egne teorier for å si imot, som jeg vet er tøv. Problemet ligger mao. hos deg. Du VIL IKKE VITE AV GUD! Og så lenge du er sånn, vil du forbli i fiendskap til Gud og i hendene på satan. 2 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 For min del vil det være slutt på prøvelsene i det livet her når min kropp dør, og jeg vil være et mye bedre sted. Dersom det er bedre inni en lik kiste enn i leiligheten din, så kan du gå til kommunen og be om hjelp. himmelen er uendelig mye bedre enn en kommunal leilighet på stovner, såpass burde du skjønne. For det første, så nei. Du kommer nok til å tilbringe noen 10-år i en kiste som resten av oss. Eventuelt en urne. Og that's it! Den himmelske belønning eksistere kun i din fantasi. Men for det andre, så må man lure på hva slags folk det er som ønsker seg å fortsette i evigheten sammen med et blodtørstig monster som bibelens gud? Bibelen selv sier at han har drept på Hitler nivå her på jorden. Kanskje det er derfor gud vil ha mennesker til himmelen, så han slipper å dra helt ned til jorden for å fortsette å myrde i milliontall? Om guden din hadde eksistert er jeg redd det er en mer plausibel forklaring enn fantasien til dere kristne. Som en psykopat som sier han elsker kjæresten han nettopp har sendt i koma for tiende gang. Slik er din guds "kjærlighet" til menneskene. Det står det jo svart på hvitt i bibelen. Åpne nå opp øynene dine.. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Det som er farlig med samhold basert på dogmatisk tro, er at dogmer eksluderer dem som ikke tror -- uten at noen egentlig har noen grunn til å tro.Da er det "bedre" med et samhold som ikke er dogmatisk.Som vi egentlig ikke har her i landet.Noe som suger. 4 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) For min del vil det være slutt på prøvelsene i det livet her når min kropp dør, og jeg vil være et mye bedre sted. Dersom det er bedre inni en lik kiste enn i leiligheten din, så kan du gå til kommunen og be om hjelp. himmelen er uendelig mye bedre enn en kommunal leilighet på stovner, såpass burde du skjønne. For det første, så nei. Du kommer nok til å tilbringe noen 10-år i en kiste som resten av oss. Eventuelt en urne. Og that's it! Den himmelske belønning eksistere kun i din fantasi. Men for det andre, så må man lure på hva slags folk det er som ønsker seg å fortsette i evigheten sammen med et blodtørstig monster som bibelens gud? Bibelen selv sier at han har drept på Hitler nivå her på jorden. Kanskje det er derfor gud vil ha mennesker til himmelen, så han slipper å dra helt ned til jorden for å fortsette å myrde i milliontall? Om guden din hadde eksistert er jeg redd det er en mer plausibel forklaring enn fantasien til dere kristne. Som en psykopat som sier han elsker kjæresten han nettopp har sendt i koma for tiende gang. Slik er din guds "kjærlighet" til menneskene. Det står det jo svart på hvitt i bibelen. Åpne nå opp øynene dine.. Tror du oppriktig på det du sier her? Synes du f.eks synd på en gruppe demondyrkere som slås ned av Gud etter gjentatte advarsler når de brenner ihjel sine egne barn til avguden baal (fønisk/kanaanittisk djeveldyrkelse)? Han ga kanaanittene 400 år på å gi seg, før han slo de ned. Og flommen kort oppsummert; Satan herjet på jorda, demoner fikk avkom med mennesker etc, og de ble advart, det var grunnen til flommen. På samme måte advarer jeg dere, så dere akkuratt som meg kan få nåde hvis dere tar imot den. Gud er en rettferdig Gud, og Gud dømmer rettferdig over sitt skaperverk. Du er ikke Gud, jeg er ikke Gud, ingen kan gjøre seg fortjent til evig liv via gode gjerninger fordi ingenting er bra nok - kun Gud kan gi oss det ut av nåde, og det fikk vi via Jesus. Jeg ser det overnaturlige i det daglige, så jeg vet dette ikke er fantasi. Du trenger ikke å se det heller, for å tro det. Det ligger litt i det å tro, og det å tro er ikke noen "øvelse" som krever spesielle ritualer etc, du lever som før men du har bevissthet om at det er et element til i livet ditt - Jesus. Men uansett hva du får ut av matteformler og reagensrørforsøk, hvis du tror du kan gå inn i evigheten - etterlivet - aleine uten et anker eller en sti gått opp foran deg, så mener jeg at du står på tynn grunn. Du aner ikke hva som venter når du går ut av denne virkeligheten her. Endret 4. juni 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Tror du oppriktig på det du sier her? Synes du f.eks synd på en gruppe demondyrkere som slås ned av Gud etter gjentatte advarsler når de brenner ihjel sine egne barn til avguden baal (fønisk/kanaanittisk djeveldyrkelse)? Han ga kanaanittene 400 år på å gi seg, før han slo de ned. Og flommen kort oppsummert; Hvor mange barn? 2,8 - 25 millioner? Og, allmektige gud snakker til en mann. Setter han til å bygge et skip midt i ørkenen. Og blir overrasket over at ingen tror på en idiot som bygger et skip midt i ørkenen.. Som sagt; guden din er et rasshøl.. 5 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) Tror du oppriktig på det du sier her? Synes du f.eks synd på en gruppe demondyrkere som slås ned av Gud etter gjentatte advarsler når de brenner ihjel sine egne barn til avguden baal (fønisk/kanaanittisk djeveldyrkelse)? Han ga kanaanittene 400 år på å gi seg, før han slo de ned. Og flommen kort oppsummert; Hvor mange barn? 2,8 - 25 millioner? Og, allmektige gud snakker til en mann. Setter han til å bygge et skip midt i ørkenen. Og blir overrasket over at ingen tror på en idiot som bygger et skip midt i ørkenen.. Som sagt; guden din er et rasshøl.. Hvis du tror på min Gud da vet du også at det er en rettferdig Gud og at sjebenen til uskyldige små barn som går ut av denne verden blir avgjort på en god måte av ham, om du tror på den bibelske Guden og nekter å ta imot nåde derfra vil du møte hans fulle vrede og det er helt og holdent ditt valg. denne verden ligger i det onde fordi menneskene valgte å høre på satan som pr def er denne verdens gud, konsekvensene av det er her enda men der satan brakte inn døden så ble den seiret over av Jesus. Noe direkte inngripen fra Gud er derfor ikke nødvendig mer, annet enn for å hjelpe kristne på veien, før vi kommer inn i en ny verden der satan og all jævelskapen som følger med ham, ikke finnes mer. Endret 4. juni 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Du skjønner visst ikke du.. For en allmektig gud ville det aldri vært behov for å bruke makt eller vold. Noensinne.. Mens guden din velger å bade i blod. Han er ikke rettferdig, eller god. Og selvfølgelig da også langt fra allmektig. Akkurat som det fantasifosteret han er.. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Du skjønner visst ikke du.. For en allmektig gud ville det aldri vært behov for å bruke makt eller vold. Noensinne.. Mens guden din velger å bade i blod. Han er ikke rettferdig, eller god. Og selvfølgelig da også langt fra allmektig. Akkurat som det fantasifosteret han er.. du skjønner visst ikke du, at hvis verden hadde fungert sånn du beskriver her, så hadde du vært en ferdigprogrammert robot. Istedet ga Gud oss fri vilje, og utfallet av det var opptil oss, det samme var konsekvensene av det. 2 Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) ingen kan gjøre seg fortjent til evig liv via gode gjerninger fordi ingenting er bra nok - kun Gud kan gi oss det ut av nåde, og det fikk vi via Jesus.Ser du, her mister du meg. All lidelse du ser rundt deg er skapt utelukkende for å se om vi klarer å tilfredsstille en narsissist. Spiller null trille hvordan jeg oppfører meg mot medmenneskene mine, så lenge jeg bøyer meg i støvet. Ikke nok med det, men hvis jeg feiler skal jeg brenne til evig tid. Det var da for pokker han som dro meg ut av ikke-eksistensen i utgangspunktet! Hvordan i hel**** (pun intened) forsvarer han sin barmhjertighet? Tenk hvis jeg tilfeldigvis var født i India! Hadde jo ikke hatt nubbesjans... Edit: Og ver vennlig. Ikke svar med bibelsitater. Jeg er interessert i å høre dine refleksjoner. Endret 4. juni 2017 av theGunner76 4 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) ingen kan gjøre seg fortjent til evig liv via gode gjerninger fordi ingenting er bra nok - kun Gud kan gi oss det ut av nåde, og det fikk vi via Jesus.Ser du, her mister du meg. All lidelse du ser rundt deg er skapt utelukkende for å se om vi klarer å tilfredsstille en narsissist. Spiller null trille hvordan jeg oppfører meg mot medmenneskene mine, så lenge jeg bøyer meg i støvet. Ikke nok med det, men hvis jeg feiler skal jeg brenne til evig tid. Det var da for pokker han som dro meg ut av ikke-eksistensen i utgangspunktet! Hvordan i hel**** (pun intened) forsvarer han sin barmhjertighet? Tenk hvis jeg tilfeldigvis var født i India! Hadde jo ikke hatt nubbesjans... Hele gospelet går jo ut på at vi IKKE klarer å tilfredsstille Gud, Gud brakte syndeofferet han forlangte selv, en fattig møbelsnekker som ble slått og fornedret av menneskene - oss - og døde en grusom død med et skilt over det står "jødenes konge" ... han kom ikke som noe pompøs keiser ridende på en hvit hest med gullsadel og hodepryd med diamanter og påfuglfjær, som drepte fiendene sine i storslåtte slag og satte de han definerer som "onde" i konsentrasjonsleire og samlet rikdom, alla Ghengis Khan eller for den saks skyld Hitler... det forteller meg om en gud stikk motsatt av det du her løgnaktig beskriver. en ydmyk gud, som gjorde seg selv til en fattig møbelsnekker fra samfunnets lavere sjikte, kom ridende inn på et esel og ga sitt liv og kropp og tok på seg enorm smerte til han døde som betaling for våre overtredelser og ondskap, og sier på tross av at dere har gjort alt dette så er dere tilgitt. det eneste han forlanger av oss er tro, og det å tro er faktisk ingen stor prestasjon - selv et døende menneske ute av stand til å engang ta til seg næring i en sykeseng på rikshospitalet klarer det. Fattige, nedtrykte mennesker klarer å tro. Og det er først og fremst disse bibelen henvender seg til, jeg antar for å rette opp i urett begått mot dem i dette livet, så inviteres de spesielt. Bibelen står derimot den stolte og sterke imot. Det står den fanger de vise i sitt eget kløkt. Sånne som tror de er guder i sitt eget univers, og til og med kan diktere premissene for hvordan døden skal utarte seg på egenhånd. De holdningene der er det eneste som stopper deg fra å bli kristen. Ja, så er det flere trosretninger da - men om du skal måle sannhetsgestalten i alt dette her og hva slags kart som passer med terrenget så er det bare en som står seg - kristendommen. Jeg var i denne kategorien selv selv engang. Endret 4. juni 2017 av marius77 Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) Overhodet ikke. Om jeg var født i India hadde jeg tilbedt hinduismen. Og gud krever jo at jeg går riktig vei. Gjennom jesus. Om mine foreldre og deres foreldre hadde tilbedt hinduismen, er jeg rimelig sikker jeg ikke hadde hatt valget selv. Sånn som kristendommen i Norge. Såg nei det er ikke så enkelt. Men igjen. Hvorfor skape noe som virkelig ikke hadde sjans. Jeg mener, eksperimentet hans feilet jo fullstendig fra dag 9? Kun 2 mennesker skulle til for å ødelegge alt. Og 7 milliarder mennesker (and still counting) måte lide for ett enkelt menneske, som han skapte, søkte kunnskap (forståelse). Virker definitivt ikke som en jeg vil henge med... Endret 4. juni 2017 av theGunner76 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå