Gå til innhold

hva er da så farlig med å tro på denne Gud for menneskehetens og samholdets skyld?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du gir oss med andre ord ikke stort annet å gå etter enn flat jord-folka. Bortsett fra at dette vil treffe bedre mot ikke-kristne, siden det i mindre grad er i konflikt med eksisterende verdensbilde, naturlig nok.

Jeg vet ikke hva som er kilden til videoen. Men det er da vesentlig forskjell på en video av Kent Hovind som filmer sine egne foredrag. Og denne videoen. Den likner jo i det minste på en TV produksjon, med flere forskjellige kilder/historikere, eller hva de er (har bare skippet litt i den). Jeg husker jeg så noe liknende med "Origins of Christianity" på History eller Nat Geo som kanskje gikk på det samme som her. Fokuset var ihvertfall på tilfeldighetene som lå bak hvorfor Kristendom ble verdens religion. Det var jo flere potensielle "Messiaser" med hver sine følgere på den tiden.

Sossianus Hierocles som levde på begynnelsen av 300 tallet. Så på bibelen som full av selvmotsigelser allerede den gang. Og han hadde mere sansen for Apollonius fra Tyana. Jesus sine "små mirakler" imponerte overhodet ikke.. :p

Lenke til kommentar

Jeg kunne selvfølgelig ha vært mer spesifikk i sammenligningen. Begge henviser til en video uten å begrunne hvorfor innholdet er troverdig. Begge deler er hypoteser som er ganske, hva skal vi si, far out? (Selv om en er vesentlig sprøere enn den andre.)

Ingen virker særlig interesser i å forstå emnet, men er heller preget av at innholdet passer godt overens med andre overbevisninger.

Det betyr selvfølgelig ikke at bibelens innhold ikke er preget av sin samtid, og at de fleste kristne er fullstendig ignoranse hva angår dens opprinnelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, du har selvfølgelig rett. Som sagt har jeg ikke sett videoen til G. For alt jeg vet, så kan den jo være på nivå med "Ancient Aliens". :p Og jeg hater å innrømme det, men jeg vet sannelig ikke hva som er verst av det programmet og flatjordinger med P900 videoer på YT..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Siden vi lever it et fritt land ser jeg ingen grunn til å skjule manglendre tro. Vurderer heller situasjonen om den er riktig til å flagge dette, om jeg gidder I det hele tatt. (De som tror har uansett bestemt seg for å tro, så den diskusjonen er uansett meningsløs.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...