Noxhaven Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Det er ingen som prakker på deg noe som helst, og det burde du snart har skjønt til bunns ..Ikke? Det er derfor det er store problemer med å få skoler og enkelte lærere til å akseptere noe så enkelt at det ikke skal være gudstjenester i skoletiden som for eksempel ved jul? Og dersom det er det, så skal det være et like godt alternativ til dem som ikke vil delta? og den stigmaen enkelte foreldre utsettes for når de sier at dette ikke er greit? Og hva skjer med at politikerne står å "prakker" på oss den "kristne kulturarv" i aviser og TV? (Selvfølgelig uten å innse hva av kulturarven vår som er kristen, og hva som ikke er det) Det kunne vært verre, man kunne tvunget (standardisert) barna til å sitte i lotusstilling og meditert på krakkene i kirken med en kalott på hodet foran en brahmin mens de hørte på salah. Eller kanskje de fleste da hadde forstått at indoktrinering av religion ikke lenger bør ha en plass i det offentlige.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Det er ingen som prakker på deg noe som helst, og det burde du snart har skjønt til bunns ..Ikke? Det er derfor det er store problemer med å få skoler og enkelte lærere til å akseptere noe så enkelt at det ikke skal være gudstjenester i skoletiden som for eksempel ved jul? Og dersom det er det, så skal det være et like godt alternativ til dem som ikke vil delta? og den stigmaen enkelte foreldre utsettes for når de sier at dette ikke er greit? Og hva skjer med at politikerne står å "prakker" på oss den "kristne kulturarv" i aviser og TV? (Selvfølgelig uten å innse hva av kulturarven vår som er kristen, og hva som ikke er det) I virkeligheten er en lyd kun en lyd og en smak bare en smak. Rundt disse realiteter og fakta spinner hver og en av oss våre personlige verdener, og i din verden sier du at det er politikere som prakker på "oss" (les; kun deg selv) en "kristen" kulturarv ... alt dette er jo for deg både virkelig nok fordi det er helt sant for deg, men du er vel enig i at i ytterste konsekvens finnes ikke din verden annet enn i din egen pågående prosess av bevisst tilstedeværelse her og nå Det er ingen som prakker på deg noe som helst, og det burde du snart har skjønt til bunns ..Ikke? Det er derfor det er store problemer med å få skoler og enkelte lærere til å akseptere noe så enkelt at det ikke skal være gudstjenester i skoletiden som for eksempel ved jul? Og dersom det er det, så skal det være et like godt alternativ til dem som ikke vil delta? og den stigmaen enkelte foreldre utsettes for når de sier at dette ikke er greit? Og hva skjer med at politikerne står å "prakker" på oss den "kristne kulturarv" i aviser og TV? (Selvfølgelig uten å innse hva av kulturarven vår som er kristen, og hva som ikke er det) Det kunne vært verre, man kunne tvunget (standardisert) barna til å sitte i lotusstilling og meditert på krakkene i kirken med en kalott på hodet foran en brahmin mens de hørte på salah. Eller kanskje de fleste da hadde forstått at indoktrinering av religion ikke lenger bør ha en plass i det offentlige.. Ta heller en nærmere kikk på det eller "den" som lar seg indoktrinere, så er det mulig at du finner ut at det er ingen person der, så hva er det da i så fall som blir formet og hvem er det som former? Det er mye bedre at barna får sitte sånn passe henslengt å være limt fast til smarttelefonen som viljeløse sauer, og det sørger den sekulære kirken for så vidt jeg har skjønt det Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Åja..det er buddisten som har skiftet navn igjen. 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Det kunne vært verre, man kunne tvunget (standardisert) barna til å sitte i lotusstilling og meditert på krakkene i kirken med en kalott på hodet foran en brahmin mens de hørte på salah. Eller kanskje de fleste da hadde forstått at indoktrinering av religion ikke lenger bør ha en plass i det offentlige.. Ta heller en nærmere kikk på det eller "den" som lar seg indoktrinere, så er det mulig at du finner ut at det er ingen person der, så hva er det da i så fall som blir formet og hvem er det som former? Det er mye bedre at barna får sitte sånn passe henslengt å være limt fast til smarttelefonen som viljeløse sauer, og det sørger den sekulære kirken for så vidt jeg har skjønt det Eller om du tar deg en nærmere kikk så er det mulig at du finner ut at barna er personer som tar til seg alt mulig rart, grunnstener som er med på å forme deres person livet ut. Lærere, prester og foreldre er autoritets skikkelser som alle er med på å forme barna. Å sette visse restriksjoner på hva som er greit at det offentlige skal få bore inn i hodet til de små bør selv du være enig i at bør være tilstede. Hva foreldre gjør utenfor skolen er derimot en helt annen sak. Tror ikke smarttelefoner er lov å benytte seg av på grunnskolen, eller at det er noe kirker promoterer. Vet derimot at kirkene tar imot betaling nå via Vips og at presten gir deg et litt oppgitt syn om du ikke drar frem telefonen når han leser opp telefonnummeret etter en konfirmasjon eller gudstjeneste. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Det kunne vært verre, man kunne tvunget (standardisert) barna til å sitte i lotusstilling og meditert på krakkene i kirken med en kalott på hodet foran en brahmin mens de hørte på salah. Eller kanskje de fleste da hadde forstått at indoktrinering av religion ikke lenger bør ha en plass i det offentlige.. Ta heller en nærmere kikk på det eller "den" som lar seg indoktrinere, så er det mulig at du finner ut at det er ingen person der, så hva er det da i så fall som blir formet og hvem er det som former? Det er mye bedre at barna får sitte sånn passe henslengt å være limt fast til smarttelefonen som viljeløse sauer, og det sørger den sekulære kirken for så vidt jeg har skjønt det Eller om du tar deg en nærmere kikk så er det mulig at du finner ut at barna er personer som tar til seg alt mulig rart, grunnstener som er med på å forme deres person livet ut. Lærere, prester og foreldre er autoritets skikkelser som alle er med på å forme barna. Å sette visse restriksjoner på hva som er greit at det offentlige skal få bore inn i hodet til de små bør selv du være enig i at bør være tilstede. Hva foreldre gjør utenfor skolen er derimot en helt annen sak. Tror ikke smarttelefoner er lov å benytte seg av på grunnskolen, eller at det er noe kirker promoterer. Vet derimot at kirkene tar imot betaling nå via Vips og at presten gir deg et litt oppgitt syn om du ikke drar frem telefonen når han leser opp telefonnummeret etter en konfirmasjon eller gudstjeneste. Jeg er relativt opplest på emnet "psykologi og marked", og har fått med meg hvordan vi alle ble skapt om til konsumister alle sammen, så det er ikke nytt for meg. Jeg for min del heller mer til at det offentlige ikke skal lære barna noe annet enn å lese og skrive, muligens litt matematikk og naturfag. Og resten av det barna og ungdom og voksne trenger for å leve lykkelig, kan de enten finne ut av selv eller få hjelp fra de de måtte ha lyst til å låne ører til. Og at dages kirke er tilpasset dagens marked er vel et tegn på at de moderniseres i takt med betingelsene, Hva det ellers betyr for kvaliteten på kirkens produkt vet jeg lite om, annet enn at menneskelige verdier som regel blir borte i verdslig vanlig korrupsjon Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 I virkeligheten er en lyd kun en lyd og en smak bare en smak. Rundt disse realiteter og fakta spinner hver og en av oss våre personlige verdener, og i din verden sier du at det er politikere som prakker på "oss" (les; kun deg selv) en "kristen" kulturarv ... alt dette er jo for deg både virkelig nok fordi det er helt sant for deg, men du er vel enig i at i ytterste konsekvens finnes ikke din verden annet enn i din egen pågående prosess av bevisst tilstedeværelse her og nå Kan ikke du ta å spinne tilværelsen din en annen plass om du ikke har tenkt å bidra med noe mer substansielt til diskusjonen enn et labert forsøk på... ja, jeg sliter med å finne et beskrivende ord på det uten å være frekk? Ingenting av det du skriver har noen som helst relevans for trådens tema, du bringer ikke inn noen argumenter, eller noen form for konklusjon. I alt en helt innholdsløs post om man bruker mer enn 3 hjerneceller på den. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 I virkeligheten er en lyd kun en lyd og en smak bare en smak. Rundt disse realiteter og fakta spinner hver og en av oss våre personlige verdener, og i din verden sier du at det er politikere som prakker på "oss" (les; kun deg selv) en "kristen" kulturarv ... alt dette er jo for deg både virkelig nok fordi det er helt sant for deg, men du er vel enig i at i ytterste konsekvens finnes ikke din verden annet enn i din egen pågående prosess av bevisst tilstedeværelse her og nå Kan ikke du ta å spinne tilværelsen din en annen plass om du ikke har tenkt å bidra med noe mer substansielt til diskusjonen enn et labert forsøk på... ja, jeg sliter med å finne et beskrivende ord på det uten å være frekk? Ingenting av det du skriver har noen som helst relevans for trådens tema, du bringer ikke inn noen argumenter, eller noen form for konklusjon. I alt en helt innholdsløs post om man bruker mer enn 3 hjerneceller på den. At det for deg ikke gir mening er også helt greit, men jeg vil ha meg frabedt at du forsøker å "bjeffe" meg til taushet. Om du har noen innspill får du komme med dem, og har du ikke er det vel du som skal skygge banen eller ... Jeg bringer det budskapet til torgs at: Sjekk nærmere hva som erfarer verden (ALTSÅ DITT KOSTBARE EGO OG SELVET) og hvis du finner hos deg selv oe som helst av substans har du samtidig gjort en helt ny oppdagelse for oss alle, Og resten av oppgulpet ditt lar jeg være fordi jeg antar at du helst ikke vil spørres noen nærmere om hvorfor du tyr til soleklare personangrep, men det sies at det fenomenet skjer i de tilfeller hvor man mangler konstruktive og fornuftige tanker/meninger Samtidig når det er sagt kan det muligens være nyttig for deg å se nærmere på hvorfor du ikke finner ord annet enn de frekke i dette tilfellet Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Du må gjerne påpeke nøyaktig hva som er personangrep i innlegget mitt. Jeg snakker kun om det du skriver, og absolutt ingenting om din person. Det "budskapet du bringer til torgs" er helt off-topic og har null med tråden å gjøre. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 På hvilken konkret måte er det jeg skriver ot? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 På hvilken konkret måte er det jeg skriver ot? Ved at det du skriver ikke har noen relevans eller sammenheng med temaet for tråden? (Merker meg fravær av uthevelser av personangrep, men det var nok bare en hersketekknikk. Du derimot tok for deg mitt ego (ikke mine argumenter eller uttalelser), og det er et personangrep. Morsomt at du kastet den steinen.) 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Det handler ikke om ditt ego bestandig, men "ego" som en naturlig innebygd psykologisk funksjon. Men det skjønte du ikke, og samtidig sier jo det at du heller ikke er i stand til å få med deg essensen i eventuell relevans til trådtittel og emne. Og forsøket på konkretisering er direkte svakt. Avslutter med at bare folk som har sine agendaer får noe mistenkelig ut av det faktum at jeg ikke falt for å gå på person, Makan til surr Jeg avviser modereringsforsøket ditt, og henviser til rapport funksjonen heller Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Det handler ikke om ditt ego bestandig, men "ego" som en naturlig innebygd psykologisk funksjon. Men det skjønte du ikke, og samtidig sier jo det at du heller ikke er i stand til å få med deg essensen i eventuell relevans til trådtittel og emne. Hva har den naturlige innebygde psykologiske funksjon med egoet noe som helst å gjøre med trådens tema? Tråden omhandler hva som er farlig med å tro på en gud for menneskets og samholdets skyld, og det er to ting der som kan diskuteres: - Om premisset er korrekt (det er det ikke, religion fører ikke til samhold, men splittelse) - Og hvilke negative effekter dette har på menneskeheten. Det du kommer med om ego, personlige preferanser, individet og selvet er helt urelevant her fordi det er snakk om menneskeheten og samholdet. Hva folk gjør hjemme i sine hjem bryr ingen seg om, så lenge de ikke drar det ut på gaten, noe som er temaet her. Om du vil diskutere egoet, selvet og religionen, gjør det i en annen tråd Og forsøket på konkretisering er direkte svakt.Korrekt, det er vanskelig å konkretisere hva som er offtopic når innlegget stort sett er uten substansielt innhold, noe som er hele poenget mitt. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Må si meg enig med Zepticon her. Det er veldig ofte sånn, at du driver og prater om helt egne ting på tvers av trådene.Har reagert på det flere ganger. Hvorfor gjør du det, er det så vanskelig å bruke tråder der temaene hører hjemme? 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Jeg formulerer meg på den måten jeg gjør, og har du problemer får du enten konkretisere lit mer utfyllende slik at jeg ser hva som i så fall er feil, eller helst bruke rapport knappen Det at jeg liker å snakke om mennesket som tror på gud, fremfor å konsentrere seg om ideologien eller idealene, får du leve med tror jeg. Du står jo fritt å ta frem aspekter du synes er spesielt interessante, og så lenge jeg ikke hører spesielt fra moderator, tar jeg hele saken for det den er Ferdig ferdig Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) Ja, i dag har vi tre religioner og et utall sekter som tror på samme gud. Er det mindre splittelse i verden på grunn av det, eller kanskje mer? Dette blir litt som en privat klubb med et hemmelig håndtrykk, hvor man er enige om å ødelegge for alle som ikke er medlem av klubben, fordi "OMFG GOD HAS PROMISED US GUISE!! XDDD" Endret 2. august 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Jeg lurer på at den egentlige grunnen for at ikke en samlet verden kan enes om en og samme ideologi er en todelt sak. På den ene siden erfarer vi hele verden individuelt, som betyr at vi har for tiden ca 9 milliarder "personlige verdener" som så skal samhandle i en kompromissverden - på den andre siden er det svært få individer som gir avkall på både sin egen personlige verden og på kompromissverden for å finne sannheten eller noe bedre Sagt på en annen måte så vil ikke apekattene slippe taket i grenen som sikrer den før den har en annen gren tilgjengelig Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Så det er edelt å være dum? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Så det er edelt å være dum? Bare når det kommer til klima og miljø... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Så det er edelt å være dum? Er det edelt å være smart, i så fall hvorfor det? Vet ikke hva "dum" er ... Men hva med å spørre om du var dummest før du fikk tilført opplæring og kunnskap, eller om det som har kommet til etter hvert faktisk har gjort deg dummere og mindre i stand til å ubesværet bruke all intelligens som ligger i alle situasjoner og dermed oppnå en høyere form for "samsvar" med naturgitte betingelser? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Her skal jeg komme med enda en grunn for at det er farlig å tro på gud uavhengig av årsak. Det ødelegger skolevesnet når de kristne får sine skitne korrupte meninger presset inn i skoleundevisningen til uskyldige barn. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå