Hr Kotelett Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei,, sitter for tiden på en saab 900i 92 modell med 135 hk,, og ser f.eks på autodb saab 900 turboer til 5000 kr tilsalgs.. Er det masse kauk med disse bilene,, annet enn at de har gått en del kilometer.. virker jo som en billig morro dette her,, selv om jeg må kasere den etter 6 måneder ++. Og nå som jeg endelig kommer ut i lønnet arbeid, er dette en bil jeg kanskje kommer til å kjøpe meg bare for morro skyld,, (kommer jo avgifter og sånt i tillegg og da) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hvis du vil ha billig morrobil nå som vi har en lang vinter foran oss, er vel RWD å foretrekke? Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 rwd er moro men ikke særlig praktisk. Du må ha diffbrems for i det hele tatt å få litt framkommelighet i en rwdbil. Har selv bil med bakhjulstrekk uten diffbrems og det er mange bakker jeg ikke kommer opp pga et spinnende hjul Dersom du er ute etter en a til b bil så er sikkert den saaben der et godt alternativ (dersom den er eu-godkjent, og funker). Foruten det vet jeg ingenting om saab. Bortsett fra at i min verden er 1992 ganske nytt ;P Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 bare et lite spørsmål, RWD=rear wheel drive? Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 RWD=rear wheel drive? Det stemmer! Lenke til kommentar
jossa Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 saab er genialt! så enkelt er det.. så driftsikkert, å skulle jeg kræsje med bil måtte dette være en saab eller volvo! eneste du må se litt på er om turboen er orginal... da bør du kansje se litt på hvor langt bilen har gådd .. en turbo slites jo da den ligger å snurrer på 100K - 200K RPM vorderer sjøl en saab 900 turbo intercooler... men drømme bilen er nissan 200sx, men har ikke penger Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 må si det at jeg har krasjet med saaben min,, fikk sleng på glatten og snurret litt rundt før jeg kræsjet med ræven inn i en fjellvegg (farten var vel mellom 30-40 husker ikke helt),, eneste som ble føkka var at tilhengerfestet ble trøkt opp i støtdemperen.. så nå kjører jeg rundt uten tilhengerfeste og en innover kul på støtdemperen Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 tilhengerfeste er skumle saker, stor sjangs for at det blir ødelagt noe videre innover uten at du vet det. Festet er jo tross alt skrudd i ramma Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) rwd er moro men ikke særlig praktisk. Du må ha diffbrems for i det hele tatt å få litt framkommelighet i en rwdbil. Har selv bil med bakhjulstrekk uten diffbrems og det er mange bakker jeg ikke kommer opp pga et spinnende hjul Dersom du er ute etter en a til b bil så er sikkert den saaben der et godt alternativ (dersom den er eu-godkjent, og funker). Foruten det vet jeg ingenting om saab. Bortsett fra at i min verden er 1992 ganske nytt ;P tullprat, man venner seg til det og opparbeider et spesiell kjøreteknik når du har bil med RWDm men firtrekker er jo da 10x bedre en begge parter Endret 1. januar 2004 av Dimm Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Det er langt fra tullprat, det er egne erfaringer. Klart man har en annen kjørestil enn om man har forhjulsstrekk, men dersom man ikke har diffbrems og en bil som er forholdsvis lett i baken så skal jeg love deg det er vanskelig i enkelte bakker når det er skikkelig glatt Har man diffbrems trekker hjulene forsåvidt likt og da øker jo framkommeligheten drastisk, det må du også være enig i. Endret 1. januar 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Å si at rwd er mye dårligere enn fwd er litt tøys.. dette kommer helt ann på bilen.. men som regel er en fwd trygre fremme enn bak som gjør at den får greit grep, mens en rwd ofte er lettere bak enn fremme som gjør at den spinner med en gang.. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 rwd er moro men ikke særlig praktisk. Du må ha diffbrems for i det hele tatt å få litt framkommelighet i en rwdbil. Har selv bil med bakhjulstrekk uten diffbrems og det er mange bakker jeg ikke kommer opp pga et spinnende hjul Man må ha låst diff sånn at det blir litt morro Lenke til kommentar
edonis Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Skal du i det hele tatt kjøre om vinteren og risikerer å måtte kjøre opp noen bakker med litt stigning er forhjulstrekk å foretrekke ovenfor bakhjulstrekk. Det er mine erfaringer, ihvertfall. Uttalige ganger har biler med bakhjulstrekk blitt sittende fast på bunnen av bakken ned til mitt hus, mens biler med forhjulstrekk kommer opp lett som det. Hva Saab angår så er jo Saab kjent for å være en vinterbil i tillegg, og bryr du deg om sikkerhet så kan du ikke gå feil ved å velge en Saab. Har selv kollidert i en Saab 9000 Turbo (som baksete passasjer), og eneste skadene i bilen var at støtfangeren og høyre lukten ble ødelagt. En liten bulk på panseret også, ellers helt fin. Saab 900 med Turbo kan jeg ikke forestille meg å være noe annet enn moro. Saaber er jo en av de bilene ved siden av Mercedes og Audi som holder lengst på veiene. Lenke til kommentar
TharoZ Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg vil si at dette er en god bil for 5000 (Den er stygg da). Spesiellt hvis du tenker på bytte etter 6 måneder. Kjenner en som eier en, denne er en svært god bil, aldri noe galt med den. Men han vet hvordan han skal behandle bilene sine;) hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå