Presley Skrevet 29. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2017 Jeg har tenkt å bytte ut mitt gamle gamingheadset(Steelseries 5Hv2) med et nytt. Jeg gamer ikke stort lenger, så mikrofon er ikke noe must. Stort sett kommer jeg til å se på filmer, dokumentarer og youtube samt lytte til musikk på de. De kommer også stort sett til å bli brukt "wired", men jeg vil gjerne ha muligheten til å koble til telefonen via bluetooth.Støykansellering er eeeegentlig ikke et stort must, men i 2017 så bør en vel kanskje ha dette?Utformingsmessig så vil jeg helst ha noe som ligner på Bose sine, kanskje noen som er bittelitt større og siden jeg har ganske store ører.. (dere vet hva som sies om folk med store ører?) Pris? Mja, siden Bose er med i bildet så vil jeg helst ikke gå noe særlig over 3K, men klart om noen påstår hardnakket at jeg ikke kan leve uten noen som er litt dyrere så skal jeg vurdere det.. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 29. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2017 Du får mdr1000x til 2395 hos elkjøp og power. Det er i samme kategori som qc35. Når det er sagt så blir det jo en avveining av hva som er viktigst for deg. Jeg har bose som jeg bruker til pendling, arctis 7 til spilling og beyerdynamic dt770pro / philips fidelio x2 til film og musikk. Bose til film fungerer ikke mer enn helt ok til film med mindre det er snakk om på tog/fly, synes jeg... Lenke til kommentar
Presley Skrevet 29. mai 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Oi, nå har jeg truffet en kjenner skjønner jeg.. Så hva ville du anbefalt til film da? Philips fidelio x2? Edit:Jeg fant denne linken som sier at Sennheiser er bra shit til film, er det noen som støtter oppunder dette da? Endret 29. mai 2017 av Presley Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 30. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2017 Vel, husk på at det kommer an på hvor du har tenkt å bruke de. Hverken beyerdynamic eller philipsklokkene passer særlig til lytting på farten. Både mtp lydlekkasje, størrelse og lengde på kabel. For øvrig vil jeg bare understreke at mine erfaringer begrenser seg til et mindre utvalg klokker, så det kan godt være at det finnes bedre sett i samme prisleiet. Jeg synes selv x2 er veldig gode, men du er avhengig av at de passer hodet ditt (som alle andre hodetelefoner). De er rimelig svære, så hvis du har et lite hode, så kan det hende at det klemmer litt. Så at de hadde et par b-modeller av x2 oppe på Lefdal Alna i fall du bor i nærheten (1300kr). Kabelen er forøvrig avtagbar. En ulempe er at du de tiltrekker seg lo som bare det. Rent komfortmessig så setter jeg dt770pro høyt; faktisk høyere enn philipsklokkene. Man kan sitte hele dagen med de uten at det merkes på ørene. Lyden er også god, men litt mindre punch i de enn x2 selv om det ikke er snakk om all verden. Litt lang ledning, og den er ikke avtagbar. Beyerdynamic selger også reserveøreputer. Byttet mine i vår etter 6 års bruk og de var så gode som nye. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2017 DT770 pro er fantastisk. Store velurputer og super lyd. Finnes i varianter med forskjellig imperdans, men 80Ohm går greit til det meste. Lenke til kommentar
Presley Skrevet 3. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juni 2017 Jeg var på Elkjøp og Lefdal i går for å teste ut litt. I comfort på hodet så er Bose helt alene helt på topp, men hva lyden angår, da tenker jeg først og fremst til filmbruk, så tror jeg at Sony MDR-ZX770BN var de beste så langt.. Prøvde B&O også, men de passet ikke mitt hode i det heletatt. Vurderer en tur innom hifi-klubben i dag for å sjekke hva de evt. har å by på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå