Gå til innhold

Power sitt tilbud på Mac

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper en bitte liten tråd om Mac er innafor.. Trenger sårt hjelp.

Er Power sitt tilbud noe å slå til på? "Nyeste MacBook air" skriver de; hvor ny er ny? Litt ute når et kommer til Mac om dagen, så aner liksom ikke helt om det er noe å anbefale dama eller ikke, den gunstige prisen (7,5k) til tross.

Vil liksom ha noe som holder seg litt, og er litt redd pros. blir en flaskehals. Tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke spesielt god kjennskap til Mac, men ifølge Macrumors kjøpeguide bør man kanskje avstå:
https://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Air

Ser også at de har femte generasjons Intel-prosessorer, når syvende generasjon ble lansert i fjor høst. Ingen av mac'ene har imidlertid fått den generasjonen enda.

Likefullt, det er den laveste prisen produktet har hatt, og det er det mest populære produktet i kategorien for bærbare på Prisjakt:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3677959

Hvorvidt Apple skal lansere nye produkter i nærmeste fremtid vet jeg heller ikke, men Macrumors mener tydeligvis at det er lite sannsynlig at en ny Macbook Air vil lanseres uansett. Har man lyst på Air er det altså kanskje like greit å kjøpe nå. Nye Macer vil nok uansett ikke bli billigere.

Endret av Argusblikk
Lenke til kommentar

Hovedproblemet med Macbook Air er skjermen. Det er snakk om en gammel, lavoppløst skjerm med TN-panel, og det holder rett og slett ikke mål i forhold til andre alternativer. I tillegg er maskinvaren ganske så utdatert og begynner å dra på åra. Jeg ville absolutt ikke anbefalt å kjøpe Air, selv om jeg er en meget fornøyd mac-bruker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

MacBook Air er en fabelaktig maskin, men det gir likevel fryktelig bismak å kjøpe den per i dag. Spesielt til fullpris. Det stemmer dessuten ikke at det var den beste prisen. Du kunne få den til 5400 hos Lefdal / Elkjøp, og 5500 mener jeg hos Power på de "ekte" åpningsdagene deres. Da hadde det definitivt gitt mening å investere. Men jeg personlig synes at den begynner å bli for utdatert med tanke på skjerm og rammer. Resten er helt topp. Knallgod batteritid, veldig responsiv maskin. Fin verdi ved videresalg. Men, jeg ville heller håpet på å kjøpe en MacBook Pro Retina brukt til samme pris.  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...