Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 KOMMENTAR: Søkereklame og lyden fra singlende glasshus Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) «Det er naturlig at man annonserer på søkeord, men ikke å kjøpe negative annonser. Det er å flytte grenser», sier stortingsrepresentant Huitfeldt til avisen. (..) Det er tvilsomt om den tidligere statsråden mener det er negativt å bli minnet på eget partis politikk, så hvilke grenser som flyttes er det vanskelig å få syne på. Huitfeldt er utdannet historiker, så vi tar med en påminnelse fra noen år tilbake. Ap kjøpte selv søkereklame på treffordet Høyre allerede ved valget i 2009. Du synes å ha problemer med å identifisere når grenser flyttes. Så la meg derfor hjelpe deg, og fortelle meg om bjelken i øyet ditt. Du siterer det jo forsåvidt helt perfekt, men velger å ikke forstå sitatet, for politisk vinst. Høyre kjøpte, som hun kaller det, en negativ annonse. Din egen lenke viser at Arbeiderpartiet i 2009 ikke gjorde det. Du velger altså her å kjøre ut en bortimot historieforfalskende artikkel for å nok en gang repetere enlinjeren om skattetrykk. Leserne på Digi forventer mer substans i artiklene. Klarer dere ikke bedre enn dette? Stå for egen politikk, mann! Eller, er det ikke nok velgere som er høytlønnet for det? Nei, det er kanskje ikke det. Øye, møt bjelke. Dere er nærmere enn dere tror. Edit: det er ikke snakk om at du faktisk har en fysisk bjelke i et øye, det er et ordtak basert på Matteus 7:3 som omhandler det å se feil hos andre når man gjør større feil selv. Å forsvare politisk skittkasting er kanskje god debattrening, men det tar ikke verden i en bedre retning. Dette bidrar til en kjipere verden, ikke en bedre. Var det derfor du ble interessert i politikk? Endret 29. mai 2017 av tommyb 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 AdBlock. Så er en fri for politiske (og andre) løgner (reklame). Lenke til kommentar
denis09 Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Dette er jo en ekte sh*tpost, publisert av en redaksjonsmedarbeider i Digi.no. Godt jobbet å synke så dypt! 1 Lenke til kommentar
oppat Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 «Det er naturlig at man annonserer på søkeord, men ikke å kjøpe negative annonser. Det er å flytte grenser», sier stortingsrepresentant Huitfeldt til avisen. (..) Det er tvilsomt om den tidligere statsråden mener det er negativt å bli minnet på eget partis politikk, så hvilke grenser som flyttes er det vanskelig å få syne på. Huitfeldt er utdannet historiker, så vi tar med en påminnelse fra noen år tilbake. Ap kjøpte selv søkereklame på treffordet Høyre allerede ved valget i 2009. Du synes å ha problemer med å identifisere når grenser flyttes. Så la meg derfor hjelpe deg, og fortelle meg om bjelken i øyet ditt. Du siterer det jo forsåvidt helt perfekt, men velger å ikke forstå sitatet, for politisk vinst. Høyre kjøpte, som hun kaller det, en negativ annonse. Din egen lenke viser at Arbeiderpartiet i 2009 ikke gjorde det. Du velger altså her å kjøre ut en bortimot historieforfalskende artikkel for å nok en gang repetere enlinjeren om skattetrykk. Leserne på Digi forventer mer substans i artiklene. Klarer dere ikke bedre enn dette? Stå for egen politikk, mann! Eller, er det ikke nok velgere som er høytlønnet for det? Nei, det er kanskje ikke det. Øye, møt bjelke. Dere er nærmere enn dere tror. Edit: det er ikke snakk om at du faktisk har en fysisk bjelke i et øye, det er et ordtak basert på Matteus 7:3 som omhandler det å se feil hos andre når man gjør større feil selv. Å forsvare politisk skittkasting er kanskje god debattrening, men det tar ikke verden i en bedre retning. Dette bidrar til en kjipere verden, ikke en bedre. Var det derfor du ble interessert i politikk? Så du sier at Huitfeldt har definert et begrep, kalt "negativ annonse" som innebefatter det Høyre har gjort, men eksluderer det Arbeiderpartiet gjorde. Nå blirdet klinkende klart og logisk at Arbeiderpartiet gjorde helt rett og at Høyre gjorde forferdelig feil! Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Så du sier at Huitfeldt har definert et begrep, kalt "negativ annonse" som innebefatter det Høyre har gjort, men eksluderer det Arbeiderpartiet gjorde. Nå blirdet klinkende klart og logisk at Arbeiderpartiet gjorde helt rett og at Høyre gjorde forferdelig feil! Nei, jeg sier at Huitfeldt sier at Høyre har flyttet en grense, og at det er svært enkelt å se hvordan grensen har blitt flyttet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 AP har vel så og si patent på å snakke drit om andre parties politikk og holde kjeft om sin egen (for da blir det vel enda mer dritsnakking) Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 AP har vel så og si patent på å snakke drit om andre parties politikk og holde kjeft om sin egen (for da blir det vel enda mer dritsnakking) Testet påstanden din, og den var usann. Kilde: https://search.patentstyret.no/ Lenke til kommentar
Polle_2 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Nei, jeg sier at Huitfeldt sier at Høyre har flyttet en grense, og at det er svært enkelt å se hvordan grensen har blitt flyttet. Når digi.no undersøker saken fredag er det Miljøpartiet De Grønne (MDG), Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet som fremstår som partiene med flest betalte annonser på andre partiers søkeord. Hva er grensen som er flyttet i forhold til hva AP gjorde i 2009? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva er grensen som er flyttet i forhold til hva AP gjorde i 2009? Jeg har ikke sett på reklamene til de forskjellige partiene, men jeg kan enkelt forklare forskjellen på de to søkene som er nevnt i artikkelen. Det eldste søket viser at når du søker på et parti, får du opp reklame med lenke til et annet parti. Den andre søket viser at når du søker på et parti, får du opp negative påstander om det partiet, betalt av et annet parti. Det ene er et forsøk på å kapre potensielle "kunder" fra konkurrenten, det andre er god, gammeldags skittpakke. Lenke til kommentar
Polle_2 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva er grensen som er flyttet i forhold til hva AP gjorde i 2009? Jeg har ikke sett på reklamene til de forskjellige partiene, men jeg kan enkelt forklare forskjellen på de to søkene som er nevnt i artikkelen. Det eldste søket viser at når du søker på et parti, får du opp reklame med lenke til et annet parti. Den andre søket viser at når du søker på et parti, får du opp negative påstander om det partiet, betalt av et annet parti. Det ene er et forsøk på å kapre potensielle "kunder" fra konkurrenten, det andre er god, gammeldags skittpakke. Haha, ja der var moralen godt plantet i AP leiren, jøss nå gikk høyre over streken gitt. https://www.nrk.no/kultur/hoyre-beskylder-ap-for-a-_ta-en-trump_-1.13441882 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Det ene er et forsøk på å kapre potensielle "kunder" fra konkurrenten, det andre er god, gammeldags skittpakke. Haha, ja der var moralen godt plantet i AP leiren, jøss nå gikk høyre over streken gitt. https://www.nrk.no/kultur/hoyre-beskylder-ap-for-a-_ta-en-trump_-1.13441882 Ble det for vanskelig å se bort fra din politiske bias der? Det er klokkeklar forskjell. Og ja, det er faktisk umoralsk. Når det er Arbeiderpartiet som bedriver skittkasting er det naturligvis like ille. Hvordan det ser ut i en AP-leir vet jeg ikke. Det nærmeste jeg har vært er at jeg var innom et Unge Høyre-kontor én gang på tidlig nittitall. Forøvrig har jeg ikke stemt på AP ved minst de tre valgene, hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
oppat Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva er grensen som er flyttet i forhold til hva AP gjorde i 2009? Jeg har ikke sett på reklamene til de forskjellige partiene, men jeg kan enkelt forklare forskjellen på de to søkene som er nevnt i artikkelen. Det eldste søket viser at når du søker på et parti, får du opp reklame med lenke til et annet parti. Den andre søket viser at når du søker på et parti, får du opp negative påstander om det partiet, betalt av et annet parti. Det ene er et forsøk på å kapre potensielle "kunder" fra konkurrenten, det andre er god, gammeldags skittpakke. Det ene er et komplett irrelevant svar på søket. Det andre er et relevant svar på søket. Faktisk er det man kaller spredning / diversification veldig dårlig for "partiprogram arbeiderpartiet" siden det ikke finnes annen informasjon enn den AP selv står for. Rent søketeknisk forbedret Høyres reklame søket, mens AP sin reklame reduserte relevansen til treffene. Det er bare fakta. Så kan man mene at visse forbedringer av et søk er umoralske eller at de ikke hadde til hensikt å forbedre søkeresultatet. Lenke til kommentar
Polle_2 Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Det ene er et forsøk på å kapre potensielle "kunder" fra konkurrenten, det andre er god, gammeldags skittpakke. Haha, ja der var moralen godt plantet i AP leiren, jøss nå gikk høyre over streken gitt.https://www.nrk.no/kultur/hoyre-beskylder-ap-for-a-_ta-en-trump_-1.13441882 Ble det for vanskelig å se bort fra din politiske bias der? Det er klokkeklar forskjell. Og ja, det er faktisk umoralsk. Når det er Arbeiderpartiet som bedriver skittkasting er det naturligvis like ille. Hvordan det ser ut i en AP-leir vet jeg ikke. Det nærmeste jeg har vært er at jeg var innom et Unge Høyre-kontor én gang på tidlig nittitall. Forøvrig har jeg ikke stemt på AP ved minst de tre valgene, hvis jeg husker rett. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Det ene er et forsøk på å kapre potensielle "kunder" fra konkurrenten, det andre er god, gammeldags skittpakke. Haha, ja der var moralen godt plantet i AP leiren, jøss nå gikk høyre over streken gitt.https://www.nrk.no/kultur/hoyre-beskylder-ap-for-a-_ta-en-trump_-1.13441882 Ble det for vanskelig å se bort fra din politiske bias der? Det er klokkeklar forskjell. Og ja, det er faktisk umoralsk. Når det er Arbeiderpartiet som bedriver skittkasting er det naturligvis like ille. Hvordan det ser ut i en AP-leir vet jeg ikke. Det nærmeste jeg har vært er at jeg var innom et Unge Høyre-kontor én gang på tidlig nittitall. Forøvrig har jeg ikke stemt på AP ved minst de tre valgene, hvis jeg husker rett. Hva er forskjellen? Det spørsmålet står allerede besvart i sitatet i posten din. Men siden du ønsker det en gang til, skal du få det en gang til: Det ene er et forsøk på å kapre potensielle "kunder" fra konkurrenten,det andre er god, gammeldags skittpakke. Det er morsomt å se hvordan politisk bias faktisk gjør at man velger å avvise enkle sammenlikninger. Lenke til kommentar
Polle_2 Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Det ene er et forsøk på å kapre potensielle "kunder" fra konkurrenten, det andre er god, gammeldags skittpakke. Haha, ja der var moralen godt plantet i AP leiren, jøss nå gikk høyre over streken gitt.https://www.nrk.no/kultur/hoyre-beskylder-ap-for-a-_ta-en-trump_-1.13441882 Ble det for vanskelig å se bort fra din politiske bias der? Det er klokkeklar forskjell. Og ja, det er faktisk umoralsk. Når det er Arbeiderpartiet som bedriver skittkasting er det naturligvis like ille. Hvordan det ser ut i en AP-leir vet jeg ikke. Det nærmeste jeg har vært er at jeg var innom et Unge Høyre-kontor én gang på tidlig nittitall. Forøvrig har jeg ikke stemt på AP ved minst de tre valgene, hvis jeg husker rett. Hva er forskjellen? Det spørsmålet står allerede besvart i sitatet i posten din. Men siden du ønsker det en gang til, skal du få det en gang til: Det ene er et forsøk på å kapre potensielle "kunder" fra konkurrenten, det andre er god, gammeldags skittpakke. Det er morsomt å se hvordan politisk bias faktisk gjør at man velger å avvise enkle sammenlikninger. I mars 2017 laget arbeiderpartiet en reklamefilm FOR arbeiderpartiet med Erna Solberg i hovedrollen. Hva er forskjellen på å lage reklamefilm som "skittpakke" og lage reklame på søkeord som "skittpakke" ? https://www.nrk.no/kultur/hoyre-beskylder-ap-for-a-_ta-en-trump_-1.13441882 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 I mars 2017 laget arbeiderpartiet en reklamefilm FOR arbeiderpartiet med Erna Solberg i hovedrollen. Hva er forskjellen på å lage reklamefilm som "skittpakke" og lage reklame på søkeord som "skittpakke" ? https://www.nrk.no/kultur/hoyre-beskylder-ap-for-a-_ta-en-trump_-1.13441882 Nei, det er nok en like god skittpakke, det ^^, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå