Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Win10 og fast boot

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Kjapt spørsmål jeg ikke finner svar på noe sted. Bruker fastboot på windows 10 pc'en min.

Men når jeg slår den helt av via startmenyen, altså avsluttnog slå av pc'en.

Hvordan er det da når man drar ut støpselet? Kan det bli noe galt der? Tenkte at når man har fast boot så vil jo maskinennstarte kjappere opp, og slår den vel seg ikke HELT av selvmom den er av? Hvis dere skjønner hva jeg mener. Tenkte da hbordan er det når man drar ut støpselet og all strøm forsvinner?

Edit: Kan jeg bare velge slå av i startmenyen der, for så å bare sra ut strømkabelen? Selv om fast boot er aktivert? Eller må jeg gjøre noe annet for at det skal bli "riktig"

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fast start og hybrid sleep er der fremdeles etter at du slår av

Fast boot er at alle servicer status og initialisering skrives i filer på harddisken (hiberfil.sys skjult på c:\)

Når windows starter igjen hentes dette opp fra filen og gjenoppretter OSet mye raskere enn en full boot hvor alle services og programmer starter opp serielt/parallelt fra scratch .

lpost-35394-0-14106100-1496021496_thumb.png

Hvordan virker fast start (og de andre)

https://fossbytes.com/whats-the-difference-between-fast-startup-hybrid-sleep-hibernate-sleep-shutdown/

https://www.tenforums.com/tutorials/4189-turn-off-fast-startup-windows-10-a.html

Lenke til kommentar

Så jeg kan fint velge "Avslutt" i startmenyen, og så dra ut støpselet?

Ja det kan du.

Avslutt er synonymt med Shutdown i.f.t engelsk iIT journalistikk

Omstart med restart.

Det er ingen knapp lengre for suspend (sleep) da man gjerne setter denne opsjonen i power options på idle tid eller lukke igjen laptop lokket etc. Ofte er dette forhåndsdefinert i strøm profilene fra produsenten.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...