lasse_hansen87 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Hei sann. Kjapt spørsmål jeg ikke finner svar på noe sted. Bruker fastboot på windows 10 pc'en min. Men når jeg slår den helt av via startmenyen, altså avsluttnog slå av pc'en. Hvordan er det da når man drar ut støpselet? Kan det bli noe galt der? Tenkte at når man har fast boot så vil jo maskinennstarte kjappere opp, og slår den vel seg ikke HELT av selvmom den er av? Hvis dere skjønner hva jeg mener. Tenkte da hbordan er det når man drar ut støpselet og all strøm forsvinner? Edit: Kan jeg bare velge slå av i startmenyen der, for så å bare sra ut strømkabelen? Selv om fast boot er aktivert? Eller må jeg gjøre noe annet for at det skal bli "riktig" Endret 28. mai 2017 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Fast start og hybrid sleep er der fremdeles etter at du slår av Fast boot er at alle servicer status og initialisering skrives i filer på harddisken (hiberfil.sys skjult på c:\) Når windows starter igjen hentes dette opp fra filen og gjenoppretter OSet mye raskere enn en full boot hvor alle services og programmer starter opp serielt/parallelt fra scratch . l Hvordan virker fast start (og de andre) https://fossbytes.com/whats-the-difference-between-fast-startup-hybrid-sleep-hibernate-sleep-shutdown/ https://www.tenforums.com/tutorials/4189-turn-off-fast-startup-windows-10-a.html Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 29. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2017 Så etter hva jeg kunne forstå og lese der, så kan man trygt dra ut strømkabelen etter at pc'en er satt i hybrid sleep? Men på start ikonet mitt står det: Slå av, Omstart, Logg av. Det står ikke hybrid off eller noe sånt, selv om fast boot er aktivet Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Skru av pc via start menyen, derfor den er der. Finner du dra ut strømkabel der Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 29. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Så jeg kan fint velge "Avslutt" i startmenyen, og så dra ut støpselet? Endret 29. mai 2017 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Er du i tvil, så kan du slå maskinen helt av med kommandoen shutdown /s Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Så jeg kan fint velge "Avslutt" i startmenyen, og så dra ut støpselet?Ja det kan du.Avslutt er synonymt med Shutdown i.f.t engelsk iIT journalistikk Omstart med restart. Det er ingen knapp lengre for suspend (sleep) da man gjerne setter denne opsjonen i power options på idle tid eller lukke igjen laptop lokket etc. Ofte er dette forhåndsdefinert i strøm profilene fra produsenten. Endret 29. mai 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå