Gå til innhold

Rekkevidde på trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker å ha trådløs dekning på alle disse byggningene, per dags dato er det en Zyxel P8701N som står hvor alle de strekene er samlet, samt en extender plassert ved byggningen som ender ved den gule streken i midten, dette gir god nokk dekning for bruk av enkelte datamaskiner, men dagens behov krever at det er godt wifi signal på mobiltelefoner, derfor må jeg investere i en ny WIFI løsning. 
FIBER er under utbyggingen men er ikke tilgjengelig før om 2-3 år. 

Jeg er temmelig grønn på dette fagfeltet, derfor spørr jeg den brede kompetansen som finst her for hvilke løsninger dere ville gått for? 

Om det er mulig å få WIFI ned til naustet, samt opp til de to husene som er lengre opp på eiendommen er bare bonus, men er det mulig innenfor rimelighetens grenser så mottas forslag med glede

Beste hilsen

J.Sporsheim

Internett.pdf

Internett uten tekst.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budsjett da?

Hvis det kan graves kan du jo dra en kabel til husene som er rundt senderen og montere ett Ubiquti aksesspunkt, bruke en punkt til punkt link ned til naustet og ha ett der også. Hvis graving ikke går må du nok opp med ett utvendig AP på inntaket som dekker tunet og en link ned til naustet og en egen sender der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Budsjett da?

Hvis det kan graves kan du jo dra en kabel til husene som er rundt senderen og montere ett Ubiquti aksesspunkt, bruke en punkt til punkt link ned til naustet og ha ett der også. Hvis graving ikke går må du nok opp med ett utvendig AP på inntaket som dekker tunet og en link ned til naustet og en egen sender der.

Klart det kan graves til alle enhetene, men det er utrolig mye arbeid.. tenkte derfor å gå for wifi.

Tenkte ikke å bruke mer en 6-7 tusen, for å sette opp et AP må jeg ha en router som tar SMA kontakt?

Til naustet må jeg bruke en retningssendt antenne..

Hva bruker jeg for å sette opp et AP?

Hvorfor ikke en basestasjon? ?

Lenke til kommentar

Tja,  forslaget var vel det beste og det finnes mange måter som er enklere og billigere, er dette utleie eller privat?

AP= aksesspunkt. du kan sette en antenne på taket og håpe det dekker området, ned til naustet må du ha en link og ett ap som dekker selve huset.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Tja,  forslaget var vel det beste og det finnes mange måter som er enklere og billigere, er dette utleie eller privat?

AP= aksesspunkt. du kan sette en antenne på taket og håpe det dekker området, ned til naustet må du ha en link og ett ap som dekker selve huset.

Det er utleie for 3 enheter, 1 enhet er privat. 

Har dere forslag til bruk av routere og antenne? utrolig kjedelig å investere å så finne ut at antennen ikke dekker hele området...

Høydeforskjellen mellom enhetene og antennen skaper ingen problemer sånn geografisk sett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...