Gå til innhold

Firefox og søppelpost.

Anbefalte innlegg

I morges lå det mye søppel på min epost konto i Firefox, Det har jeg aldri vært utsatt for før. Alt med samme avsender: 'Murty Hari' via Sadhu-S.

Jeg bare slettet det og har ikke merket noe mere idag.

Men er det egentlig stort man kan gjøre for å holde postkassen ren? Det er jo meningen at man skal kunne kontakte meg via epost.

Jeg kan kanskje legge til at jeg tror det kan ha sammenheng med at jeg ofte besøker en nyhetsgruppe som heter talk.origins, og der ligger min epost adresse. Jeg har tenkt å fjerne den, men finner ingen måte å gjøre det på annet enn å slette nåværende konto og oprette en ny.

Endret av rofl2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du mener kanskje thunderbird ... vel det her er grunnen til at jeg bruker gmail, for den er genial mht å fjerne søppel ... får jeg noe dritt, merker jeg det bare, så slipper jeg se det igjen

Jeg har en epost konto med et navn som slutter på @gmail.com - men jeg både leser og sender epost med Firefox. Man kan selvsagt bruke Thunderbird eller andre alternativ også, men jeg foretrekker Firefox - i likhet med mange andre. Og jeg sletter selvsagt alt jeg ikke vil ta vare på, enten ved å plassere markøren over det jeg vil fjerne og trykke Delete, eller ved å sette en hake ved en eller flere poster som skal fjernes, og så klikke på søppelkassen. Men om det er så genialt vet jeg ikke, det er vel helt ordinært å gjøre det på denne måten.

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

du mener kanskje thunderbird ... vel det her er grunnen til at jeg bruker gmail, for den er genial mht å fjerne søppel ... får jeg noe dritt, merker jeg det bare, så slipper jeg se det igjen

Jeg har en epost konto med et navn som slutter på @gmail.com - men jeg både leser og sender epost med Firefox. Man kan selvsagt bruke Thunderbird eller andre alternativ også, men jeg foretrekker Firefox - i likhet med mange andre. Og jeg sletter selvsagt alt jeg ikke vil ta vare på, enten ved å plassere markøren over det jeg vil fjerne og trykke Delete, eller ved å sette en hake ved en eller flere poster som skal fjernes, og så klikke på søppelkassen. Men om det er så genialt vet jeg ikke, det er vel helt ordinært å gjøre det på denne måten.

jo, det skal jeg fortelle deg

gmail har et eksepsjonelt søppelpostfilter ... det meste av dritt på min gmail adresse går rett i søpla, jeg trenger ikke klikke på det engang.. du har også en knapp som likner på noe sånt: [!] der det står "rapporter søppelpost" ... neste gang du får dritt fra den epostadressen, går det rett i søpla di også...

hvis det er reklame fra coop osv som du uansett vil ha eposter fra, går det ann å lage en "reklame" fane i gmail, og filtrere det sånn at det merkes som lest automatisk så du slipper å tro at det er noe interessant hver gang det pinger inn en mail fra coop, og det flyttes i en separat folder du bare titter i en skjelden gang iblandt istedet for den viktige innboksen din.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...