lololo9 Skrevet 30. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2017 Ugyldige avtaler- da blir det vel hovedsakelig ting som kan løses ut ifra &33 og &36 Lenke til kommentar
JennyO Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hvordan forbereder dere dere? Vi får bruke pc og minne penn på eksamen, sant? Lenke til kommentar
happyunicorn Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Neeei håpte vi ikke fikk kjøpsretten:( Spent på om det blir privatkkjøp eller forbrukerkjøp Privatkjøp eller forbrukerkjøp? Er noen her jeg ikke skal ta imot tips fra i hvertfall Lenke til kommentar
JennyO Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Upsss mobilen min klikket så jeg trykket på beste svar ved uhell hahaha Haha takk for det! Lenke til kommentar
Malin_ Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hvordan forbereder dere dere? Vi får bruke pc og minne penn på eksamen, sant? Er vel alle hjelpemidler utenom internett, så filer som allerede er lastet ned ol. er tilgjengelig. Jeg forbereder meg ved å gå skrive en disposisjon for de ulike punktene, og noterer ned paragrafer som kan bli relevant Lenke til kommentar
JennyO Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hvordan forbereder dere dere? Vi får bruke pc og minne penn på eksamen, sant? Er vel alle hjelpemidler utenom internett, så filer som allerede er lastet ned ol. er tilgjengelig. Jeg forbereder meg ved å gå skrive en disposisjon for de ulike punktene, og noterer ned paragrafer som kan bli relevant Smart:) Lenke til kommentar
mø8943 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 tips: lovdata.no er åpent under eksamen Lenke til kommentar
andrea988 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Neeei håpte vi ikke fikk kjøpsretten:( Spent på om det blir privatkkjøp eller forbrukerkjøpPrivatkjøp eller forbrukerkjøp?Er noen her jeg ikke skal ta imot tips fra i hvertfall Lenke til kommentar
andrea988 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva har jeg misforstått nå? Lenke til kommentar
Malin_ Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva har jeg misforstått nå? Så vidt jeg kan se har du ikke misforstått noe. Det kommer ikke frem i forberedelses-teksten om det er snakk om kjøpsloven eller forbrukerkjøpsloven, så du har god grunn til å være spent på hvilken av de oppgaven handler om. 2 Lenke til kommentar
lololo9 Skrevet 30. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2017 Hvordan forbereder dere dere? Vi får bruke pc og minne penn på eksamen, sant? Er vel alle hjelpemidler utenom internett, så filer som allerede er lastet ned ol. er tilgjengelig. Jeg forbereder meg ved å gå skrive en disposisjon for de ulike punktene, og noterer ned paragrafer som kan bli relevant Jeg skal gjøre det samme, også har jeg tenkt å løse relevante oppgaver og gå gjennom eksempelsbesvarelser for å se litt på struktur osv Lenke til kommentar
Malin_ Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Lite tips: Spør læreren deres om skolen er registrert på dalefag.no, om den er det kan dere få brukernavn og passord for pålogging. Nettsiden har korte sammendrag over de fleste tema som kan være nyttig. Lenke til kommentar
lololo9 Skrevet 30. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2017 Vi bruker en annen lærebok, men det står mye bra på rettslaere.net! Lenke til kommentar
happyunicorn Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva har jeg misforstått nå? Forbrukerkjøp er det samme som vi omtaler som privatkjøp i dagligtale Lenke til kommentar
Tvam Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva har jeg misforstått nå? Forbrukerkjøp er det samme som vi omtaler som privatkjøp i dagligtale Nei, da har du misforstått. Privatkjøp - etter sin ordlyd er kjøp mellom to private parter. Altså er det kjøpsloven som regulerer forholdet. Se også denne siden: http://www.smartepenger.no/forbruker/678-privatkjop-og-rettigheter Lenke til kommentar
johoo98 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva har jeg misforstått nå? Forbrukerkjøp er det samme som vi omtaler som privatkjøp i dagligtale Det er jo 2 forskjellige ting med hver sin lov, selv om "vi" omtaler det som det samme Lenke til kommentar
mø8943 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Forbrukerkjøp er ikke det samme som privatkjøp. Forbrukerkjøp er salg av ting til en forbruker der selgeren opptrer i næringsvirksomhet og blir regulert av forbrukerkjøpsloven. Privatkjøp er kjøp mellom to forbrukere og blir regulert av kjøpsloven. Lenke til kommentar
andrea988 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva har jeg misforstått nå? Forbrukerkjøp er det samme som vi omtaler som privatkjøp i dagligtale Er noen her jeg ikke skal ta imot tips fra i hvertfall 2 Lenke til kommentar
johoo98 Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva har jeg misforstått nå? Forbrukerkjøp er det samme som vi omtaler som privatkjøp i dagligtale Er noen her jeg ikke skal ta imot tips fra i hvertfall 1 Lenke til kommentar
lololo9 Skrevet 30. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2017 (endret) " Vi har to kjøpslover i Norge. Kjøpsloven er fra 1988, og i 2002 fikk vi en egen forbrukerkjøpslov. Tidligere ble også forbrukerkjøp regulert av kjøpsloven av 1988. " " når skal vi bruke kjøpsloven? kjøpsloven skal vi altså bruke når det gjelder privatkjøp." når skal vi bruke forbrukerkjøploven? for at vi skal kunne bruke forbrukerkjøploven, må både kjøperen og selgeren oppfylle vise vilkår. i fkjl. &1 andre ledd står det at forbrukerkjøps gjelder salg av ting til en forbruker når selgeren eller selgerens representant opptrer i næringsvirksomhet" ikke skriv på eksamen at forbrukerkjøp og privatkjøp er det samme Endret 30. mai 2017 av lololo9 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå