shahin Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Rapporterer ofte tråder som bryter HELT KLART med rettningslinjene, men ingenting blir gjort med dem. Heldigvis blir det fikset noen ganger etter FLERE timer. Jeg forventer ikke at de skal bli fikset på sekundet, men ser ofte på innloggede personer at mange moderatorerer er online. F.eks. nå: pgressum, allyse, invictus, TST, Howard, DesertGlow, Mr. Ueland, yummy. Er dere innlogget dagen lang, selv om dere er borte fra pc'en eller hva? Sikter spes. til tråder som disse: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=177404&hl= http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=177402&hl= og emnefelt brudd som f.eks. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176944&hl= Er ikke ment som "dere gjør ikke jobben deres" syt, men mener stenging/sletting/banning går altfor treigt, selv med så mange innloggede moderatorer. Dere bør kanskje ansette flere moderatorer, gjerne nerder uten noe liv som sitter på forumet dagen lang... finnes sikkert mange av de her PS: Gleder meg forøvrig til nye retningslinjer kommer (hørte noe om max 3 linjer i signatur osv.), og det er bra dere endelig har tenkt å få med slikt i retningslinjene Håper dette blir håndhevet strengt Endret 5. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
LoS Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Tror ikke de sitter konstant og sjekker alt som kommer inn altså, hvis du veit hvordan dette forumet er oppbygd så vil du skjønne at man faktisk må sjekke en spesiell side (har ikke funnet den selv men ) der de står. Endret 5. desember 2003 av LoS Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Listen over innloggede er vår aktivitet de siste 15 minuttene Og tja, vi sjekker en god del men klarer dog ikke alt. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Det er flere av de du nevner der som ikke er aktive moderatorer, sikter da særlig til pgressum og howard som har makte, men bruker den ikke noe særlig. Selv Dukker jeg gjerne innom forumet, men den siste tiden har jeg rett og slett ikke hatt tid til å moderere. Alt for mye annet som tar opp tid, som f.eks. eksamen... Lenke til kommentar
fredde Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Det er flere av de du nevner der som ikke er aktive moderatorer, sikter da særlig til pgressum og howard som har makte, men bruker den ikke noe særlig. Selv Dukker jeg gjerne innom forumet, men den siste tiden har jeg rett og slett ikke hatt tid til å moderere. Alt for mye annet som tar opp tid, som f.eks. eksamen... Makt var et heftig ord... Rettigheter ville nå jeg sagt... Makt høres ikke bra ut... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg har selv følt det litt meningsløst å bruke Report-knappen. Det har fra moderatorhold i flere tråder blitt oppfordret til å bruke Report-knappen når brukerene oppdager poster/tråder i strid med retningslinjene. I en periode prøvde jeg å følge opp dette, men siden jeg ikke kunne se noen reaksjon selv en dag etter, så har jeg mer eller mindre sluttet med dette. Hvorfor skal jeg bruke tid på å prøve å hjelpe dere, når det ikke blir fulgt opp? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 for min del er det litt misvisende. Er riktignok aktiv veldig ofte, men har ikke tid til å sjekke innom rapporterte hver eneste gang dessverre. årsaken til at jeg står som aktiv stort sett hele døgnet er at jeg bruker internett mye til forskjellige ting, og har forumet som startside. Mao vil jeg bli satt som aktiv hver gang jeg besøker en webside. Rapporterte blir sjekket, og det er den beste muligheten for å få ting gjort fra vår side. Ikke slutt å bruk den for så å klage. Godt jobbet av alle brukerne som faktisk bruker rapporter knappen (bortsett fra han/hun som har drevet å spamma den). Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Når det kommer 25+ rapporteringer daglig, så må man regne med at "behandlingstiden" kan bli over en dag. Hvis man føler det er noe som haster, kan man alltids sende PM til en pålogget moderator. BTW: _Alle_ rapporerteringer blir sjekket, før eller senere. Det kan jo også skje at moderator ikke mener "forseelsen" er grov nok til at den fortjener inngrep. Hvis det er en ny bruker kan vedkommende f.eks få en PM med beskjed om å skjerpe seg, og slikt er jo ikke synlig i forumet. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Kan legge til at listen med klager som kommer inn tidvis er svært lang (mange som er flinke til å bruke den), og det kan ta noe tid å komme gjennom den. Og som blacktower påpeker: Det er ikke alle meldinger som blir vurdert som noe å bry seg om (det er noen som er litt vel fintfølende). Det som er litt moro er folk som bruker report-knappen som svar-knapp, tidvis svært gode løsninger på problemene det blir snakket om som ligger der Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ..og at enkelte av oss daglig i tillegg får endel på PM som også må tas Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 En god del av det jeg har rapportert er tråder i feil kategori. Det blir litt meningsløst å få dere til å reagere på slike tråder etter at trådstarter har fått sine svar og har glemt hele tråden. En god del av trådene jeg er interessert i er innen Internett & Nettverk, og innen denne kategorien kommer det mange tråder som hører til under Programvare. Jeg forsøkte å ymte frempå om en delløsning i denne tråden, men den ble forbigått i all stillhet uten hverken en negativ eller positiv respons. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Dette har jeg sagt tidligere. Ja trenger dere flere Moderatorer så er det bare å ........... Lenke til kommentar
lundez Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 hehe.. er det ikke noen i bergen så kan hjelpe han stakkaren som trådstarten henviser til i linkene sine? kom over denne også...trenger en venn.. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har ikke medlemmer på dette forumet annet enn å "klage" på moderatorene om at de ikke følger godt nok med etc?? Synes det kommer en slik tråd nesten hver dag jeg. Bruk tiden til noe annet så får kanskje moderatorene mer tid til å moderere enn å måtte "forsvare" seg i slike tråder. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har dere rapportert så får vi dem, og da kikker vi på dem. det vil jo ikke si at vi gjør noe med alt for det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Nuja, dette blir litt OT, men siden 'listen over innloggede' er nevnt spør jeg allikevel. Ser stadig at "Søkemotoren Google" og "Søkemotoren Hot Bot" er pålogga, er dette rett og slett forumets interne søkemotorer eller er de noe annet spennende? Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Det er søkeroboter fra Google og Hot Bot, og har intet med forumet å gjøre som sådan. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Dere bør kanskje ansette flere moderatorer, gjerne nerder uten noe liv som sitter på forumet dagen lang.. Men så fort det blir "mange" moderatorer, kan det fort bli useriøst. [/min mening] Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 For å være helt ærlig synes jeg ikke det er vanskelig å sette meg inn i en moderators sted, og forsvare en av dem her. Tross alt er vel ikke det å moderere hardware.no noe de faktisk jobber med, det er vel heller hobbybasert vil jeg tro. Uansett, 'give'm some slack, they're human...' Jau, det vil nå jeg si. mkay. Godt og informativt forum forresten, som regel, men jeg synes, ærlig talt, at dere kan fjerne den biten i rettnignslinjene som omhandler kommentering til andre medlemmers språk og grammatikk. Får man ingen kritikk blir man aldri bedre. Dessuten tror jeg de fleste skjønner hvis det faktisk er en som har problemer med å skrive, altså typos. Problemet er det at folk ikke tenker over hva de skriver, og gidder følgelig ikke å se over hva de har skrevet en gang for å luke ut "staveleifer", dårlig grammatikk, og uforståelige setninger. Hvis den som skriver et innlegg ikke engang gidder å bruke noe som helst tid på å formulere seg tydelig og skrive, i hverfall, ikke irriterende dårlig norsk, kan ikke den personen vente at vi andre skal bruke noe av vår tid på å svare heller. "Man sår frøene om våren, og høster fruktene om høsten," er et ordtak. Et godt et også, et annet er "gjør mot din neste som du ønsker at han skal gjøre mot deg". Med andre ord, gidder ikke du å bruke noe tid på oss (da å skrive en skikkelig post mener jeg), kan du ikke forvente at vi skal gidde å bruke noe av vår tid på deg! Jaja, det er nå det jeg mener, og det er forsåvidt det eneste jeg synes er litt viktig å få frem. Dere kan godt beholde den biten om kommentarer på språket til folk, fordi det finnes folk som faktisk har lese- og skrivevansker, men dere kan også ha en notis der om det jeg sa der oppe om å bruke litt tid på postene sine. Det var mine 4 cents (jeg synes det var verdt noe mer enn bare 2 cents...) - DW Lenke til kommentar
kosh Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ender opp med retningslinjer som blir så strenge at ingen andre enn de som laget de orker å bruke forumet er kanskje det de ønsker også...hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå