Gå til innhold

Help til å male spill-figurer

Drogin

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig gått til innkjøp av spillet "Descent: Second edition", samt noen expansions og leiutenant packs.

Det er ingenting som krever at figurene males, men synes det ser mye bedre ut, og har lyst til å prøve.

Har aldri gjort dette før, og når sant skal sies er jeg ikke ute etter noe perfeksjonistisk eller profesjonellt resultat(Har sett en del hardcore folk med veldig dyrt og profft malerutstyr for dette).

Tenker å prøve med bare vanlig grunning, maling og pensler.

Noe mer jeg trenger? Hva slags utstyr kan være lurt å skaffe?

Holder det med akrylmaling og pensler fra claes ohlson?

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det holder med hvilken som helst akrylmaling, ja, men da bør du være litt flink til å blande farger da de fleste sterke unyanserte farger ikke tar seg bra ut på miniaturer.

Jeg vil anbefale deg å handle inn litt dyrere maling fra f.eks spillsjefen da du får ferdigblandet, navngitt maling som også brukes i mange guider på nettet slik at du lett kan kopiere andre. Da slipper du også å loggføre blandingsforholdene dine for fremtidig ekspandering av hæren.

Jeg vil også anbefale inks eller washes da disse gir veldig gode dybdeeffekter på miniatyrer, spesielt organiske.

Sterke, billige farger er bra til drybrushing som er en enkel teknikk du bør lese deg opp på.

Og et tips; hvis du skal male MANGE figurer så hold deg helt fra starten til få detalj farger. Det er gøy å male detaljer til å begynne med men når du kommer til fotsoldat nr. 150 så ender du bare med å dyppe ham i maling.

Glemte å legge til;

Grunning som er laget for miniatyrmaling gir et litt bedre resultat men selv bruker jeg bare vanlig grunning fra Biltema. Det gjelder da bare å være litt mer forsiktig når du grunner.

:)

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

H

Jeg seer du bor i Oslo, ta turen til Outland, ligger like ved domkirken.

De har masse akryl maling. Både GW sin citadel maling som er bra men overprisa og kommer i tullete små spann som tørker ut alt for ofte.

De har også p3 og valljeo maling.

De har også pensler fra army painter de er ike spesielt bra. Men det er de jeg bruker da jeg ikke behandler mine pensler veldig fint.

Bruker character eller detail størrelse pensler når jeg bare dekker figuren med de første lagene. Så bruker jeg insane detail pensel når jeg highlighter og maler detaljer.

De skal også ha grunnings spray fra citadel og army painter. Jeg grunner alle mine figurer svart. Om de har begge sprayene inne. Velg army painter. Jeg har flere ganger opplevd citadel sin spray ikke vill blande seg skikkelig og er vannete.

Lenke til kommentar

Smallsize hobby har en svær butikk på Ensjø der de har et gigantisk utvalg maling og utstyr. Jeg kan anbefale Vallejo sin akrylmaling, og det er lurt med en god grunning på sprayboks som du påfører først. Husk å vann ut malingen litt, da den er litt for tykk rett fra flasken. Vær nøye med rengjøring av pensler, så er det bare å øve. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...