Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Jeg kjøpte en 2011 Golf VI nylig, og den har en enkel radio med kun DAB, ikke DAB+, så jeg får inn hele 2 stasjoner. Dette er en 2-DIN standardspiller, og både klima og parkeringssensor (PDC) foran og bak vises grafisk på radioens display, samt at pipene fra PCD kommer fra bilens høyttalere (høres det ut som). Jeg lurer på om lyden fra PDC blir borte med en spiller som ikke er kompatibel? Den grafiske visningen av klima og PDC har jeg ikke behov for, men lyden fra PDC vil jeg gjerne beholde. Spørsmålet er om jeg kan bytte til en random radio, eller om jeg MÅ ha en som er VAG-kompatibel? Ev om det finnes andre løsninger for å få til pipelyden utenom radioen? Endret 28. mai 2017 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Kan du ikke gå for en adapter? Regner med spilleren har usb port? Isåfall finnes det gode adaptere fra Dension som kan brukes. Kanalene vises som mp3 filer på spilleren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Spilleren har ikke USB, kun AUX. Ønsker primært å bytte ut spilleren, ikke ha flere dingser i bilen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Spørsmålet var altså: Blir det lyd fra parkeringssensorer selv om jeg bytter til en annen radio? Eller kreves en VAG-kompatibel radio for at PDC skal fungere? Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 prøv å koble fra radioen du har... er det da lyd fra pdc? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 prøv å koble fra radioen du har... er det da lyd fra pdc? Har ikke prøvd det. Tenkte at det var sikkert noe hundre andre som hadde testet, så jeg slapp. Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 min vw sharan fra 2006 har egne høyttalere for pdc (under førersete og i h baklykt) .. men kan vel ikke sammenlignes... er vel bare hjulboltene som er lik på golf og sharan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Jeg hører at min piper foran og bak, og ser det er en innstilling på radioen hvor mye lyden skal dempes (av det jeg hører på) når PCD raktiveres. Tenkte dermed at lyden ble generert av radioen. Håper jeg tar feil her, slik at jeg kan sette inn den radioen jeg vil, og fortsatt ha PDC. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 PDC er vel et eget system med egne høyttalere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 PDC er vel et eget system med egne høyttalere. I så fall burde det gå fint å bytte ut med hvilken som helst spiller. Årsaken til at jeg oppfattet at lyden kom via radioen er at denne har en innstilling hvor man justerer dempenivået på lyden fra radioen når PDC er aktiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå