Harald Brombach (digi.no) Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Til tross for at det så temmelig mørkt ut etter bare 17.Etter 30 år brukes GIF som aldri før Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 99% av tilfellene IDAG der man har noe på en eller annen webside som kalles for "gif" er egentlig mp4 video uten lyd og uten synlige (men aktiverbare etter nærmere inspeksjon) kontrollknapper akkurat som på en vanlig video. GIF i seg selv derimot er av alle praktiske grunner død pga formatet tar alt for mye plass. Lenke til kommentar
Nobunaga Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Det uttales "sjif". Akkurat som giraff, kylling og kino. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Trodde førstepost skulle inneholde noe nostalgisk jeg. Jau jau, her kommer det; 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Det uttales "sjif". Akkurat som giraff, kylling og kino. Nei, G'en står for Graphic. Og av eksempla dine er det kun giraff som uttales med ein sj-ly. Kylling og kino skal uttalast med hard K. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Kylling og kino uttales med "tsj", tsjylling og tsjino. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Kylling og kino uttales med "tsj", tsjylling og tsjino. ehhh.....nei Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Det uttales "sjif". Akkurat som giraff, kylling og kino. http://howtoreallypronouncegif.com/ Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Kylling og kino uttales med "tsj", tsjylling og tsjino. ehhh.....nei Jo, mamma sa det så det er sant! Endret 29. mai 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 99% av tilfellene IDAG der man har noe på en eller annen webside som kalles for "gif" er egentlig mp4 video uten lyd og uten synlige (men aktiverbare etter nærmere inspeksjon) kontrollknapper akkurat som på en vanlig video. GIF i seg selv derimot er av alle praktiske grunner død pga formatet tar alt for mye plass. GIF lever i beste velgående på dedikerte sider som imgur.com. Men som format på vanlige nettsider, enten som innhold eller reklame, ja det er dødt. Lenke til kommentar
Nobunaga Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Kylling og kino uttales med "tsj", tsjylling og tsjino. Det er på Vestlandet - særlig i bergensområdet og Sogn og Fjordane. På Østlandet er det sjylling sjino. Akkurat som i langrennsløperen Lasse Kjus, som selvsagt skal uttales "lasse sjus". Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Det uttales "sjif". Akkurat som giraff, kylling og kino. Uttales faktisk "Schiff". Akkurat som Shiraff, Shylling og Shino Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Kylling og kino uttales med "tsj", tsjylling og tsjino. Det er på Vestlandet - særlig i bergensområdet og Sogn og Fjordane. På Østlandet er det sjylling sjino. Akkurat som i langrennsløperen Lasse Kjus, som selvsagt skal uttales "lasse sjus". Kebab-norsk blir aldri korrekt, selv om mange på østlandet ikke kan prate. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Så mange på østlandet er stumme? Det er forskjell på å ikke kunne prate og ikke kunne uttale ord riktig Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Ingen jeg kjenner på østlandet sier skjylling og skjino..og jeg bor i Drammen. Det er bare kebabnorsk-kids som gjør det der. Endret 29. mai 2017 av Bytex 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Så mange på østlandet er stumme? Det er forskjell på å ikke kunne prate og ikke kunne uttale ord riktig Det er ikkje prating om ein kun klarer å produsere meiningslause lydar som sjylling og sjino. 1 Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Jeg savner den tiden man bare kunne slå av støtte for animerte .gif i browseren og så sto annonser og andre elementer stille så man kunne lese teksten i fred. Nå har jeg en slags sjablonger i kryssfiner som jeg henger over skjermen for å dekke annonsene på siden, men det funker dårligere mot annonser som teksten flyter rundt og når jeg er på nettbrett. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Hva ville vel diverse fora, reddit og andre diskusjonsplatformer vært uten animerte GIF memes ? Alternativet er jo kun video, å .... 1 Lenke til kommentar
Eirik Blodøks Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Kylling og kino uttales med "tsj", tsjylling og tsjino.ehhh.....nei Jo, mamma sa det så det er sant! Folkens. Dere ere klare over at ingen av dere, og begge har rett? Forskjellen er dialekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå