Gå til innhold

Israels okkupasjon runder 50 år - bør Israel trekke seg tilbake fra de okkuperte områdene?

218 stemmer

1. 1. Bør Israel trekke seg ut av de okkuperte områdene?

• Ja
      117
    • Nei
      88
    • Ingen formening
      13
  2. 2. Bør Palestina anerkjennes som suveren stat med fult medlemsskap i FN?

• Ja
      118
    • Nei
      78
    • Ingen formening
      22
  3. 3. Bør hele den arabiske verden anerkjenne Israel?

• Ja
      162
    • Nei
      29
    • Ingen formening
      27

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket er tegn på at du enten ikke leser  før du drar ut på misjonsrunde eller utelukkende leser det som passer i eget kram og med høy ignoransefaktor for andre fakta.

Kommentar til de tallene jeg har nevnt i #1873  (og hentet fra undersøkelsen) utbes fra deg i neste innlegg.Inntil den foreligger er mine påstander i så vel #1873 som #1877 både fastholdt av meg og bekreftet av deg selv gjennom atferd. 

Det eneste du har gjort er å skrive tall uten å ha vist til noe som helst.

Og med det har du selv dokumentert gjennom din atferd at mine påstander i så vel #1873 som #1877 er fullstendig riktige. Noe spå uvesentlig som etterprøvbare fakta i en sak - og her også fra din egen kilde, plutselig "ikke noe som helst" når den ikke er til din egen fordel - er åpenbart totallt uinteressant dersom den står i veien for å misjonere til fordel for de arabiske terroristene. 

Hørt ordet "hjernevasket" noen gang, After Dark? 

Lenke til kommentar

Har du en kilde til tallene dine eller ikke? Jeg baserer mine påstander på artikkelen.

Kilden har du SELV servert - i innlegg #1872 og i artikkelen du hevder å ha som kilde for påstandene  i det innlegget?

Lav evne til å oppfatte - siden jeg har prøvd å fortelle deg det tre ganger nå?  Og som jeg igjen må spørre: Hørt ordet "hjernevasket" noen gang? 

Lenke til kommentar

Klarer du å bortforklare dette og?

Israel like mislikt som Nord-Korea

Israel knivar med diktaturstaten Nord-Korea om å vere blant dei tre minst likte landa i verda, skal me tru ei ny undersøking gjort av BBC.

Resultatet frå den store popularitetsundersøkinga viser at Israel er på tredjeplass i verda når det gjeld negativt omdøme. Berre Pakistan og Iran er verre stilt, og Nord-Korea stiller likt.

https://www.nrk.no/urix/israel-like-mislikt-som-nord-korea-1.8142869

Lenke til kommentar

Om det vi ser ikke er selvforsvar kan du da beskriver hvordan selvforsvar da ville sett ut om et land skulle forsvare seg mot 13.000 raketter, brannbomber og terroraksjoner over en grense som de som selvstendig stat har hatt i over 70 år?

Rakketskjold er selvforsvar. Å skyte raketter inn i folkemengder og hvit fosfor over områder bebodd av sivile er ikke selvforsvar, men terrorisme/statsterrorisme.

For øvrig er ikke de grensene Israel hevder er deres internasjonalt anerkjent.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert, men du synes ikke dette er med på å vanne ut terrorbegrepet, da?

Nei, det synes jeg ikke! Om det er en organisasjon som Al Qaida eller IS eller om det er et militærvesen som IDF så mener jeg rene angrep mot sivile er terror. Kall det terrorisme eller statsterrorisme, men det er akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tropper ikke gnålet om selvforsvar. For det er nøyaktig det det er.

Israels fremgangsmåte faller ikke inn under definisjonen av terror.

Ikke alle angrepene deres, men mange av dem. For eksempel å skyte raketter inn i folkemengder, angripe sivile nabolag samt gjøre gjengjeldelsesaksjoner mot sivile familiemedlemmer til selvmordsbombere.

Lenke til kommentar

Jeg finner ingen ting i den artikkelen som underbygger dine påstander.

Selvfølgelig ikke, den som er hjernevaaket og ikke vil finne gjør aldri det. For å hjelpe en hjelpeløs misjonær for de "stakkars" arabiske terroristene på vei: https://news.gallup.com/poll/247376/americans-not-liberal-democrats-mostly-pro-israel.aspx (tredje linje i din artikkel - formoder selv de mest hjernevaskede klarer å telle til tre), tabell tre. Voila! Kommentar til tallene utbes - igjen!

Blir dette å anse som en dokumentasjon på at AterDark ikke sjekker kilder , men utelukkende og totalt ukritisk plukker ut  det som passerer øyet, + passer misjonsiveren og ignorerer det andre (=er mikrofonstativ for fake news) - eller? Med mindre jeg får et faktabegrunnet nei i neste svar fra deg er min påstand ja. 

Lenke til kommentar

Klarer du å bortforklare dette og?

Israel like mislikt som Nord-Korea

Israel knivar med diktaturstaten Nord-Korea om å vere blant dei tre minst likte landa i verda, skal me tru ei ny undersøking gjort av BBC.

Resultatet frå den store popularitetsundersøkinga viser at Israel er på tredjeplass i verda når det gjeld negativt omdøme. Berre Pakistan og Iran er verre stilt, og Nord-Korea stiller likt.

https://www.nrk.no/urix/israel-like-mislikt-som-nord-korea-1.8142869

1. Hva er det jeg har BORTforklart? Konkrete eksempler i neste innlegg og begrunnet med konkrete fakta tildekket , ellers anser jeg påstanden som frafalt og kun brukt for å fremme angrep på person i stedet for sak - helt i tråd med alle misjonsivrige med lettvint holdning til noe så likegyldig som fakta.  

2. En undersøkelse som presenteres som "ny" og er fra 2011-2012 tar jeg ikke seriøst og ser derfor ingen grunn til å verken lese eller kommentere. Her har artikkelforforfatteren selv angitt kvalitetsnivået - men de ukritiske mikrofonstativ bringer naturligvis "nyheten" videre når det jo passer glimrende i forhold til deres misjonsområde 

Lenke til kommentar

År 2011 og 2012 er ikke så lenge siden. Vi er tross alt bare i år 2019. Det virker ikke som du er så opptatt av dette temaet dersom en artikkel fra noen få år tilbake er for gammel for deg.

Dersom du har noe nyere å vise til som sier at situasjonen er en annen nå skal jeg selvsagt se på det.

Lenke til kommentar

År 2011 og 2012 er ikke så lenge siden. Vi er tross alt bare i år 2019. Det virker ikke som du er så opptatt av dette temaet dersom en artikkel fra noen få år tilbake er for gammel for deg.

Dersom du har noe nyere å vise til som sier at situasjonen er en annen nå skal jeg selvsagt se på det.

Det skal jeg komme tilbake til når du har besvart pkt 1 innlegget du besvarte + innlegget foran dette. 

Lenke til kommentar

Jeg besvarer ikke innlegg som går på person så du kan bare forklare hvorfor du mener år 2011-2012 er for langt tilbake i tid.

Verken #1893 eller #1894 pkt 1 går på person, så jeg henviser derfor til 1896 som fremdeles står ved lag og ikke er grunnlag for videre diskusjon fra min side. Er du uenig får du sitere - presist og med anførselstegn - hva som går på person i de to innleggene. 

Ellers konstanterer jeg - jfr #1894 pkt 1 - at du har frafalt som uriktig påstanden din i #1887 om bortforklaring.  

Lenke til kommentar

Verken #1893 eller #1894 pkt 1 går på person, så jeg henviser derfor til 1896 som fremdeles står ved lag og ikke er grunnlag for videre diskusjon fra min side. Er du uenig får du sitere - presist og med anførselstegn - hva som går på person i de to innleggene. 

Ellers konstanterer jeg - jfr #1894 pkt 1 - at du har frafalt som uriktig påstanden din i #1887 om bortforklaring.  

Alt jeg ser der er en haug med hersketeknikker. 

Som du har holdt på med hele veien, i et forsøk på og latterliggjøre personen istede for og ta ballen.

Israel har tatt mye land som ikke ble tildelt dem, i ønsket om og skape en buffer mot de arbiske statene. Noe jeg skjønner (alle tenker på SIN overlevelse)

Og tar gjerne vekk andre sin rett til og leve for og oppnå dette målet.

Behovet for buffer, er ikke like sterkt i dag. Israel er ikke under noen umiddelbar trussel lengre. Gamle sinna hoder har rukket og roe seg ned, og verken Egypt, Saudi osv har da noengang plan om og prøve og angripe dem engang.

Er en liten trussel i Iran som gjenstår.

Mye tyder på at Israel og Saudi jobber tett sammen på etterettnings nivå. Men dette er ikke offisielt. Vi vet at Mossad og Saudi etterrettning møtes stadig. 

Om Palestinerne fikk tilbake sitt land så ville det hjulpet veldig på og stoppe konflikt. Greit de okkuperte mens det var krigføring.

Men hvem i all verden flytter sin befolkning inn på okkuperte områder for og permanent flytte inn osv.

Tror Russland gjorde en lignende sak, og nå handelsblokkerer hele verden dem. Hvorfor blokkere vi ikke Israel pga denne okkupasjonen?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er urealistisk å tro at Israel vil trekke seg tilbake. Derfor er den beste løsningen å akseptere realiteten. Israel er en egen stat. De som først og fremst må akseptere det er arabiske land. Da vil vi ha tatt et kjempesteg mot fred i midt-østen.

At Palestinerne skal drive å krangle om et knøttlite område i ørkenen i en region full av ørken er et mysterium. Det enkleste for dem og verden hadde nok vært om de hadde slått seg ned i nærliggende områder og integrert seg i andre arabiske land.

Problem solved.

Nja, jeg tviler på at det er en problem solved løsning. Palestinere har tilhørighet til landområdet lenge før israelerne flyttet tilbake etter holocaust.

Men, jeg tror likevel at du er inne på et tema som kan bli nødvendig for å separere partene på en mer ryddig måte. Siden Palestinere nok er mer for svensker, dansker, briter og liknende - om man sammenlikninger med nordmenn, så synes jeg at de palestinske områdene som grenser til Egypt blir innlemmet i Egypt, og at det opprettes en Palestinsk provins som har delvis selvstyre, men også blir innlemmet i nabolandet omtrent slik som vi gjør med samene i Norge. Samt de områdene som grenser til andre land de innlemmes med det landet (som vel da blir Jordan), etc. dersom det finnes flere områder. Er ikke så kjent med alle palestinske områdene.

Jeg tar ikke parti med noen av partene. Israelerne har balletak på palestinerne og det burde de forstå. Men, det er jo litt utrygghet rundt om Egypt og Jordan vil ha noe med palestinere å gjøre så tett på seg da. Alle parter må uansett lære å oppføre seg ordentlig først.

Så kan Israel tvinge litt av de mest ekstreme jødene ut av okkupert ørkenland i etterkant som en del av avtalene.

Men for all del så må de gjerne fortsette å være krigshissere disse Palestinerne med iransk støtte bak seg. Da ønsker de jo bare at det skal gå til helvete helst da. Nå har jo Israel sikret seg høyteknologi og er en atommakt.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...