Darkbill Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Mann 22, hele livet alltid hatt litt fett på nedre del av mage og bryst/A pupper. Er det noe som kan være genetisk? Ser overhodet ikke tjukk eller lubben ut i det hele tatt, hverken i bar overkropp eller med plagg på. Er veldig bred bygd, type 'han kødder jeg ikke med'. 195cm/100kg så vekt er også greit. Trener styrke hver dag, forskjellige deler av kroppen med hvile og alt slikt er ikke noe problem. Kosthold er også greit. Vanlig frokost og lunsj, noen brødskiver f.eks. Etter jobb er det ofte noe restemat eller brød. Middag er varierende, hender det blir junk, men er snakk om maks 2-3 ganger i uka /på det meste/. Sukker og søtsaker er meget sjeldent, et glass cola i måneden for eksempel. Alkohol maks en helg eller to i måneden. Og bruker mer kalorier enn jeg inntar. Jobber som søppelmann, jobber fysisk 5-8 timer i strekk. 10-20km rask gange/jogge med 40-100kg søppeldunker per dag, klatre inn og ut av lastebilen 1.5m høyt 200+ ganger Per dag med mer, og drikker mye og bare vann på jobb. Etter jobb trener jeg hver dag. Så hele kroppen er slank, ingen fettvalker. Men rundt brystene og nedre mage er det nok fett til at det plager meg og jeg ikke går i bar overkropp komfortabelt. Er dette noe som kan være genetisk? Er greit trent, bred, store armer, men mage og bryst går aldri, og blir absolutt aldri mindre uansett hva jeg gjør. Lenke til kommentar
Mimicl Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Du må nok ned i fettprosent om det plager deg at det fettet du har legger seg på overkroppen. Jeg vil tro det er genetisk. Jeg har ei venninne som har en liten overkropp som slank men som overvektig samler veldig mye av fettet seg i overkropp og slik er det for flere av hennes familiemedlemmer også. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Bedre på overkroppen enn underkroppen ihvertfall Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 De fleste menn har mer fett i mageregionen enn andre steder, og ja, det er snakk om genetikk. Den eneste måten å bli kvitt fettet på er å gå noe ned i vekt. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Har aldri skjønt dette med genetikk og kroppsbygning. Alle menneskers metabolisme virker vel helt likt?Hvis alle mennesker på hele jordkloden fikk nøyaktig den samme maten i 1 år, og nøyaktig den samme mengden og typen aktivitet, så ville vel alle blitt temmelig like? Jeg skjønner at over mange generasjoner, så kan matinntakt og aktivitet ha noe å si. Men hvis noen som har vært svært overvektige og lite aktive i mange generasjoner, får et barn, og dette barnet spiser bare grønnsaker, sunn mat, og er aktiv, så vil jo ikke det barnet bli overvektig? Endret 31. mai 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Har aldri skjønt dette med genetikk og kroppsbygning. Alle menneskers metabolisme virker vel helt likt? Hvis alle mennesker på hele jordkloden fikk nøyaktig den samme maten i 1 år, og nøyaktig den samme mengden og typen aktivitet, så ville vel alle blitt temmelig like? Jeg skjønner at over mange generasjoner, så kan matinntakt og aktivitet ha noe å si. Men hvis noen som har vært svært overvektige og lite aktive i mange generasjoner, får et barn, og dette barnet spiser bare grønnsaker, sunn mat, og er aktiv, så vil jo ikke det barnet bli overvektig? Kvinner har høyere fettprosent enn menn. Hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Har aldri skjønt dette med genetikk og kroppsbygning. Alle menneskers metabolisme virker vel helt likt? Hvis alle mennesker på hele jordkloden fikk nøyaktig den samme maten i 1 år, og nøyaktig den samme mengden og typen aktivitet, så ville vel alle blitt temmelig like? Jeg skjønner at over mange generasjoner, så kan matinntakt og aktivitet ha noe å si. Men hvis noen som har vært svært overvektige og lite aktive i mange generasjoner, får et barn, og dette barnet spiser bare grønnsaker, sunn mat, og er aktiv, så vil jo ikke det barnet bli overvektig? Det funker på samme måte, men det er ikke identisk hos alle. https://examine.com/nutrition/does-metabolism-vary-between-two-people/ Så er det en ting at andre ting spiller inn. Det er forskjell på hvordan kropper funker med tanke på å bygge muskler og slikt så man kan ikke se på metabolismen alene. Det er i noen tilfeller en genfeil som gjør at folk blir feite ved normalt matinntak, men det er sjelden. Generellt sett så vil ikke et barn fra en familie som har vært feit i 10 generasjoner bli feit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå