Gå til innhold

Oppløsning i div spill

NeoGeo

Anbefalte innlegg

Hvorfor klarer jeg ikke og sette høyere oppløsning i div spill enn 1280*960.

Dette gjelder f.eks Battlefield.

Litt kjipt når jeg har LCD skjerm som må ha 1280*1024.

Har Hercules 9800np skjermkort med Cat 3.8 drivere.

I andre spill går det helt fint og ha høyere oppløsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alle spill støtter 1280x1024 internt, fordi det er en ustandard oppløsning (ikke ekte 4:3 som for eks. 1280x960) Så hvis det rett og slett ikke er listet blant oppløsningene i visse spill så er det en mulig grunn. Vanskelig å si ved mindre du kan nevnte noen tittler (og jeg tilfeldigvis har spillt dem før).

Du har ikke problemer med å få til den oppløningen i andre spill, og på desktop anntar jeg?

-Stigma

EDIT: Ser du nevnte battlefield. Vet ikke om dette spilleter rammet av det jeg snakket om, men du jo sjekke selv. Om det ikke er listet andre ustandrd-oppløsninger i listen så er det godt mulig at dette er problemet.

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg hører det har med hvordan LCD-skjermer er bygget opp, at de dermed er mer restriktert i oppløsninger, og ofte kan få "strekte" pixler og andre merkelige ting når de brukes på andre oppløsninger som de ikke var designet for. Jeg kjenner ikke til de tekniske detaljene bak hvorfor.

Men hvis du får til disse oppløsningene på desktop og i andre spill, så skal det ikke være driver-relatert.

-Stigma

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar.

Litt kjipt i grunn, da det blir betraktlig bedre bilde kvalitet med den oppløsningen.

Men det er rart at det ikke går ann og velge høyere oppløsning i heletatt på Battlefield. Max er 1280*960. På Half Life kan jeg velge 1600*1280.

Bruker foresten DVI kabel så max refresh rate er på 60Hz, hvis det kan ha noe og si? :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...