Gå til innhold

Peltier?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Gothiatek skrev (2002-02-28 19:08):

Hvis man har en 1Ghz T-bird med CNPS3100-GP går det da greit og legge til en 80 Watt peltier eller blir det for mye for kjøleren?

80w peltier er forliten for prosessornen til å ha noe særlig med effekt :sad: Du bør satse på rundt en 156w eller 172w peltier. DA vil du få posetiv effekt, men da holder ikke vifta/ kjøleribba litt engang. Da trengs det vann med andre ord.

Lenke til kommentar

Quote:

Gothiatek skrev (2002-02-28 21:08):

Men det går med 80 Watt?

det blir vel ikke noen skader på CPU eller Peltier?

Tja du kan godt prøve... men husk at det ikke er min cpu... dvs at jeg ikke betaler ut erstatning.

Men det er ikke noe vitsi å montere det på, da du sikkert har tenkt å overklokke litt extra, gjør du det så er elementet for lite :sad:

Husk på at kjøleribba de må takle 80w extra i tillegg til de 50-60w fra orginalt, det kan bli hard for den... du ender lett opp med en svidd prosessor.

Lenke til kommentar

Jeg tror en 80W peltier blir for svak for en P4 1,7GHz, spessielt hvis du skal overklokke. Når peltierelementet er for svakt klarer det ikke å fjerne all varmen fra prosessoren. Det vil føre til at tempraturen kan stige så mye at prosessoren blir ødelagt.

B.T.W. takk for sist gamle ørn :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...