AnonymDiskusjon Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Hei, Jeg har jobbmobil (jobber statlig) og det lønner seg ikke lengre siden jeg ikke får ny mobil i år. Hvordan blir det med skattemeldingen nå om jeg avslutter jobbmobilen midt i året? Må jeg fortsatt skatte hele minstebeløpet? Anonymous poster hash: e537e...6a1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 1.8.2 Arbeidsgiveren står som abonnent (naturalytelse) Dekker arbeidsgiver én eller flere EK-tjenester som naturalytelse, skal arbeidstakeren ha et fast inntektstillegg på 4 392 kroner per år. Dette gjelder uavhengig av arbeidsgivers faktiske kostnader, og uavhengig av om arbeidstakeren betaler noe selv for tjenesten(e). Disponerer arbeidstakeren arbeidsgiverfinansiert(e) EK-tjeneste(e) deler av året, skal fordelsbeskatningen gjennomføres forholdsmessig for det antallet hele og påbegynte måneder arbeidstakeren har disponert tjenesten. Skattepliktig fordel utgjør nærmere bestemt kr 366 per hele eller påbegynte måned arbeidstakeren har disponert tjenesten Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 (endret) 366,- per måned er jo ran. Endret 27. mai 2017 av Sampson Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 366,- per måned er jo ran.Nuvel. Husk at du bare betaler skatt av dette beløpet. Det du faktisk taper er dermed vesentlig mindre. 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 366,- per måned er jo ran.Nuvel. Husk at du bare betaler skatt av dette beløpet. Det du faktisk taper er dermed vesentlig mindre. Det forklarer mye! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå