Harald Brombach (digi.no) Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Nå lages Windows med programvare skapt av Linus Torvalds Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 3,5 millioner filer som til sammen fyllet 300 gigabyte må vel inkludere alle språkformer. Jeg fatter uansett ikke at Windows består av 3,5 millioner filer og 300 GB. Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 3,5 millioner filer som til sammen fyllet 300 gigabyte må vel inkludere alle språkformer. Jeg fatter uansett ikke at Windows består av 3,5 millioner filer og 300 GB. Kan være at git-repo er på 300GB, dvs alle deltaer av innsjekk osv og kildekode har ofte langt flere filer enn sluttresultatet. 1 Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 3,5 millioner filer som til sammen fyllet 300 gigabyte må vel inkludere alle språkformer. Jeg fatter uansett ikke at Windows består av 3,5 millioner filer og 300 GB. Hvor mye av dett er å anse som teknisk gjeld? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Tja, i et versjonskontrollsystem, gitt at man faktisk har alle eldre revisjoner med, vil man jo alltid ha med teknisk gjeld, selv om det evt. er fikset i siste revisjon. Lenke til kommentar
kjetil_kilhavn Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 3,5 millioner filer som til sammen fyllet 300 gigabyte må vel inkludere alle språkformer. Jeg fatter uansett ikke at Windows består av 3,5 millioner filer og 300 GB. Hvor mye av dett er å anse som teknisk gjeld? Omtrent 61,7% (trur eg). Dagens spørsmål må vel være om dette betyr a) at Microsoft ikke lenger ser på fri programvare som kommunisme, eller b) at Microsoft nå er et kommunistisk selskap 2 Lenke til kommentar
PapaJack Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 3,5 millioner filer som til sammen fyllet 300 gigabyte må vel inkludere alle språkformer. Jeg fatter uansett ikke at Windows består av 3,5 millioner filer og 300 GB. Hvor mye av dett er å anse som teknisk gjeld? Omtrent 61,7% (trur eg). Dagens spørsmål må vel være om dette betyr a) at Microsoft ikke lenger ser på fri programvare som kommunisme, eller b) at Microsoft nå er et kommunistisk selskap Hvis du tenker at det er dagens spørsmål tror jeg du trenger å oppdatere deg. Balmer har forlatt MS for lenge siden, resten kan du lese deg til på internett. 3 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 "Litt" misvisende artikkeltittel eller? Lenke til kommentar
Knut Debatt Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Spørsmålet nå er om Microsoft også bytter til det overlegne og langt mer populære og brukte Unix-systemet Linux. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Spørsmålet nå er om Microsoft også bytter til det overlegne og langt mer populære og brukte Unix-systemet Linux. Har lenge ventet på at MS skal slutte å lage egne OS. Ikke fordi Linux er så innmari bra, men fordi det er nesten ingen forretningsverdi i å lage egen OS lengre. I alle fall ikke av den gamle sorten. Om noen finner en måte å lage et iboende sikkert OS med realtime garantier så kan det nok hende at de lykkes. Forutsatt at det er åpent selvfølgelig. Et lukket OS vil aldri få god nok integrasjon med automasjon og monitorering og er dermed ubrukelig i et datasenter slik vi ser windows og stort sett alle Unix OS er i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå