Odd R. Valmot Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Skal sette verdensrekord med norsk elsykkel.For 25 år siden kjørte tyskeren jorden rundt i en Buddy. Nå skal han gjenta forsøket med en Buddy elsykkel Lenke til kommentar
TU-leser Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 (endret) Hva er vekten på batteri pakka/er ? Endret 27. mai 2017 av TU-leser 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 "Jorden rundt" er jo et godt stykke lengre enn 24 000 kilometer, faktisk omtrent det dobbelte i rett linje? Lenke til kommentar
Larsaarland Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 "Jorden rundt" er jo et godt stykke lengre enn 24 000 kilometer, faktisk omtrent det dobbelte i rett linje? Sykler vel kun på land. Landarealet rundt er vel rundt det han skal sykle? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 (endret) Hva er vekten på batteri pakka/er ? Toppmodellen deres bruker samme battericeller som Tesla. Den har riktignok litt lavere kapasitet per batteri (522 Wh mot 630 Wh i den tyskeren har). Tesla-batteriene har 140 Wh/kg (totalvekt for batteripakke inkludert kjøling, seriekobling, kapsling etc). Dersom vi tar utgangspunkt i samme energitetthet for hele batteripakken så vil de tre sykkelbatteriene på til sammen 1890 Wh veie rundt 13,5 kg. Det er godt mulig de 630 vs 522 Wh er oppnådd via høyere energitetthet og ikke flere celler. Dvs. at batteriene muligens veier litt mindre enn 13,5 kg. Endret 27. mai 2017 av Simen1 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Hva er vekten på batteri pakka/er ? Toppmodellen deres bruker samme battericeller som Tesla. Den har riktignok litt lavere kapasitet per batteri (522 Wh mot 630 Wh i den tyskeren har). Tesla-batteriene har 140 Wh/kg (totalvekt for batteripakke inkludert kjøling, seriekobling, kapsling etc). Dersom vi tar utgangspunkt i samme energitetthet for hele batteripakken så vil de tre sykkelbatteriene på til sammen 1890 Wh veie rundt 13,5 kg. Det er godt mulig de 630 vs 522 Wh er oppnådd via høyere energitetthet og ikke flere celler. Dvs. at batteriene muligens veier litt mindre enn 13,5 kg. Disse syklene her burde vært oppført som moped, og kreve forsikring samt førerkort som andre kjøretøy . 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Disse syklene her burde vært oppført som moped, og kreve forsikring samt førerkort som andre kjøretøy . Det er fult mulig å kjøpe elektriske mopeder som krever forsikring og førerkort. De er en god del kraftigere, krever ikke at man trør, er ikke begrenset til maks 0,335 hk og gir motorkraft til 80% høyere hastigheter. Det gir ingen mening å harmonisere regelverket for disse to gruppene. Da må enten mopeder ned på maks 25 km/ og kreve pedalkraft og ha maks 0,335 hk, eller elsyklene må fjernes fra sykkelveier og ut på veien og skape ennå mer irritasjon. Det er mye bedre å beholde to klasser. En mopedklasse og en elsykkelklasse. Det kan godt hende vi burde krevd en form for registrering og forsikring på elsykler også, men det er helt hull i hodet å slå sammen disse to klassene av kjøretøy. 2 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 (endret) Jeg har 185 Wh på elsykkelen min. Det holder til tre mil. ca 1 kg. Perfekt til min bruk.Velomobilen min har 444 Wh. ca 3 kg. Endret 27. mai 2017 av Lynxman Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 "Selv sykler han hver dag til jobb og har oppdaget at det er både raskere, rimeligere, sunnere og morsommere å kjøre bil og kaste bort tiden i kø." Siden han sykler så oppdaget han at det er bedre med bil og kø 1 Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 "Selv sykler han hver dag til jobb og har oppdaget at det er både raskere, rimeligere, sunnere og morsommere å kjøre bil og kaste bort tiden i kø." Siden han sykler så oppdaget han at det er bedre med bil og kø Mistenker at det mangler ordet 'enn' inni der ja Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Jeg er helt enig med at det er morsommere å elsykle enn å bile, så lenge det ikke regner og er kaldt. Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 gps tracker på sykkelen, er det noen her som kan noe om det? alle de kule syklene jeg har hatt, har blitt stjålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå