Gå til innhold

For 25 år siden kjørte tyskeren jorden rundt i en Buddy. Nå skal han gjenta forsøket med en Buddy elsykkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er vekten på batteri pakka/er ?

Toppmodellen deres bruker samme battericeller som Tesla. Den har riktignok litt lavere kapasitet per batteri (522 Wh mot 630 Wh i den tyskeren har). Tesla-batteriene har 140 Wh/kg (totalvekt for batteripakke inkludert kjøling, seriekobling, kapsling etc). Dersom vi tar utgangspunkt i samme energitetthet for hele batteripakken så vil de tre sykkelbatteriene på til sammen 1890 Wh veie rundt 13,5 kg. Det er godt mulig de 630 vs 522 Wh er oppnådd via høyere energitetthet og ikke flere celler. Dvs. at batteriene muligens veier litt mindre enn 13,5 kg.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er vekten på batteri pakka/er ?

Toppmodellen deres bruker samme battericeller som Tesla. Den har riktignok litt lavere kapasitet per batteri (522 Wh mot 630 Wh i den tyskeren har). Tesla-batteriene har 140 Wh/kg (totalvekt for batteripakke inkludert kjøling, seriekobling, kapsling etc). Dersom vi tar utgangspunkt i samme energitetthet for hele batteripakken så vil de tre sykkelbatteriene på til sammen 1890 Wh veie rundt 13,5 kg. Det er godt mulig de 630 vs 522 Wh er oppnådd via høyere energitetthet og ikke flere celler. Dvs. at batteriene muligens veier litt mindre enn 13,5 kg.

 

Disse syklene her burde vært oppført som moped, og kreve forsikring samt førerkort som andre kjøretøy .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse syklene her burde vært oppført som moped, og kreve forsikring samt førerkort som andre kjøretøy .

Det er fult mulig å kjøpe elektriske mopeder som krever forsikring og førerkort. De er en god del kraftigere, krever ikke at man trør, er ikke begrenset til maks 0,335 hk og gir motorkraft til 80% høyere hastigheter.

 

Det gir ingen mening å harmonisere regelverket for disse to gruppene. Da må enten mopeder ned på maks 25 km/ og kreve pedalkraft og ha maks 0,335 hk, eller elsyklene må fjernes fra sykkelveier og ut på veien og skape ennå mer irritasjon. Det er mye bedre å beholde to klasser. En mopedklasse og en elsykkelklasse. Det kan godt hende vi burde krevd en form for registrering og forsikring på elsykler også, men det er helt hull i hodet å slå sammen disse to klassene av kjøretøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Selv sykler han hver dag til jobb og har oppdaget at det er både raskere, rimeligere, sunnere og morsommere å kjøre bil og kaste bort tiden i kø."

 

Siden han sykler så oppdaget han at det er bedre med bil og kø :hmm:

 

Mistenker at det mangler ordet 'enn' inni der ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...