Gå til innhold

Er butikk sushi (coop,spar,rema1000) et godt eksempel på "ordentlig" sushi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Makien, tanga som er festet rundt risen er sort sett bare seig og ekkel i rema-sushi. Og det bærer preg av at det har stått nedkjølt i opp til 2 døgn. 

All fisk sushi lages av skal ha vært frossen (bakterier), men å kjøle den ned etter opptining gjør det bare pregløst.

Lenke til kommentar

Er som oftest ikke noe galt med smaken, men de er som regel utrolig slepphendt laget. En liten risklump med fisk som bare er klasket oppå. (Og tangen kan også bli seig om den har stått et par dager)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg kjøper butikk-sushi i ny og ne som lunsj/overtidsmat. Sjekk utløpsdato - den bør være minst 2 dager fram i tid. Risen er ofte "klumpete" og for hard, uansett antall dager til utløp, men ellers er det et helt greit måltid. Jeg har bare kjøpt butikk-sushi hos Coop (Obs! og Extra). 

Butikk-sushi = litt dårlig ris, litt smakløs fisk, soyasaus og wasabi. 

Om du er usikker på om du liker Sushi, bør du ta turen til en restaurant før du prøver butikk-sushi.

Lenke til kommentar

Hva mener du med sushi? Vesten sin versjon eller Sushi som i Japansk ris? Uncle Bens ris er relativt lik den du får i Japan, så ja, det representerer Sushi relativt bra. Ang vesten sin versjon, om rema 1000 sin sushi representerer vestens svar på Sushi så spør en hvit jente, vedkomne vet sikkert alt.

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Hva mener du med sushi? Vesten sin versjon eller Sushi som i Japansk ris? Uncle Bens ris er relativt lik den du får i Japan, så ja, det representerer Sushi relativt bra. Ang vesten sin versjon, om rema 1000 sin sushi representerer vestens svar på Sushi så spør en hvit jente, vedkomne vet sikkert alt.

Sushi is the Japanese preparation and serving of specially prepared vinegared rice combined with varied ingredients such as chiefly seafood (often uncooked), vegetables, and occasionally tropical fruits.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Sushi is the Japanese preparation and serving of specially prepared vinegared rice combined with varied ingredients such as chiefly seafood (often uncooked), vegetables, and occasionally tropical fruits.

Var ikke dette jeg og dem jeg reiste med opplevde i Japan. Stor differanse på vestens sushi og det du får i Japan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...