sinnaelgen Skrevet 29. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Dere misfortår det hele hvis det var en reell lov så ville ha en av følgende betydninger 1 : jeg har ikke lov å ta opp 2 : jeg må søke tilkatse hos tilbyder ( det er nok det som er poeget med gjelende lov ) 3: jeg har lov og rett til å ta opp Dette kunne kobineres med et uneder del ( det heter vel streengt tat avanit ) som definer hvilket utstyr jeg kunne bruke Dagens lov gir meg rett til å kunne ta opp , men det er opp til tilbyder om jeg får lov Da er denne loven upresist utformet Loven sier heller ikke hvilket utsyr jeg kan bruke . alså er det ikke forbud å bruke eget utstyr Loven sier heller ikke noe om at tilbyder kan lage hindringer for at jeg skal kunne bruke egeet utsyr loven hverken forlanger eller forbyr bruken av tildyder sit utsyr i forbindelse med opptak Likevel har de lov å lage hindreinger med begunelse i at mir ytstyr er for gammeldags Her er problemet et mit utstyr ER IKKE gammeldags , det er det man får tak i selv i dag ( selv om jeg kjøpte min opptaker for 7 år siden så der det forsatt den typen som selges enda ) Altibox sier at de ikke har plikt til tilerrete legge for at jeg kan bruke eget utstyr ( det er sikekr riktig ) men har de virkelig lov å lage hindringer . jeg kan ikke se at det står noe om det i loven om det heller ? fra § 19 til § 28 kan ha brydning for meg her Endret 29. mai 2017 av sinnaelgen Lenke til kommentar
0laf Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi! Igjen, dagens lov gir deg ikke rett til noe som helst. Lover er generelt ikke utformet slik at de lister opp alle tenkelige ting som er lov, de definerer hva som ikke er lov, altså forbudt ved lov. Det er ikke opp til tilbyder om du får lov, du har lov, men det er opp til deg hvordan du teknisk skal løse det. Det er ikke opp til en tilbyder å tilrettelegge for at du skal kunne ta opp. Det er heller ikke noen gudegitt rett du har, tilbyder kan helt fint legge tekniske begrensinger som gjør det vanskelig for deg å ta opp, eller sette avtalevilkår som sier at du ikke kan ta opp. På samme måte som det ikke er ulovlig for deg å ta opp fra TV, er det heller ikke ulovlig for Altibox å forsøke å hindre deg. Endret 29. mai 2017 av adeneo Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi! Igjen, dagens lov gir deg ikke rett til noe som helst. Lover er generelt ikke utformet slik slik at de lister opp alle tenkelige ting som er lov, de definerer hva som ikke er lov, altså forbudt ved lov. Det er ikke opp til tilbyder om du får lov, du har lov, men det er opp til deg hvordan du teknisk skal løse det. Det er ikke opp til en tilbyder å tilrettelegge for at du skal kunne ta opp. Det er heller ikke noen gudegitt rett du har, tilbyder kan helt fint legge tekniske begrensinger som gjør det vanskelig for deg å ta opp, eller sette avtalevilkår som sier at du ikke kan ta opp. På samme måte som det ikke er ulovlig for deg å ta opp fra TV, er det heller ikke ulovlig for Altibox å forsøke å hindre deg. du tar feil for går man inne i synonymordlisten , som er ord som brukes under samme betydning selv det er lit forskjell så får man følgende ord ( jeg har pluket ut de viktigste ) under lov får man frem : adgsang tilatalse samtykke fulmakt Under rett får man frem følgende ord : adgang fulmakt lov http://www.synonymer.no/index.php Endret 29. mai 2017 av sinnaelgen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Leser du i det hele tatt svarene som blir skrevet her, elgen? Jeg begynner å tvile veldig.. Uansett er denne diskusjonen døfødt og meningsløs å fortsette så lenge du ikke tar til deg noe som helst av informasjon. Endret 29. mai 2017 av aklla Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2017 Jeg leser de svaren det går ann å forholde seg til jeg leser de svaren som gir mening jeg leser de svarene som gir meng svar på det jeg spør etter jeg leser ikke de svaren som gnager på de samme påstanden som jeg vil ha mer svar på jeg leser ikke tøv jeg leser ikke svar som sier - jammen loven er slik og slik....- når det ikke var spørmålet jeg leser så absolut ikke svar som bare er der for å skape bråk Jeg leser så absolut helelr ikke svar som bare gjentar det samme tullet som andre har skrevet Problemt her er at der ikke er i stand til tolke paragrafene som nevnes Jeg stiller spørmål om paragrafene , mens dere forstår ikke hvorfor jeg stiller spørmållen Det er det som er problemet her Man får kun en seriøs debatt om der begynner å fortså hva jeg vil med spørsrmålene og tråden Å refere til en lov som ikke sier direkte hva jeg har rett til blir meningsløs Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Å refere til en lov som ikke sier direkte hva jeg har rett til blir meningsløs Denne tråden har vel blitt ganske så meningsløs nå den også.. Ta opp fra TVen din du. nyt livet. ikke legg deg opp i alt mulig rart Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Moderatormelding Tråden er besvart og har endt opp i en ufin kverulering, så jeg tar derfor en beslutning om å stenge tråden. Jeg tror ikke man kommer til å få bedre svar ut av forumet enn det man allerede har fått.Tilbakemelding tas på PM 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg