Gå til innhold

Intel vil ha Thunderbolt 3 i alle PC-er: integrerer teknologien i prosessoren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er intel trege, tette, eller har de bare en annen agenda enn de sier? Noe må jo være grunnen til at de har ventet med dette helt til nå? Jeg sa at dette måtte gjøres for mange år siden når thunderbolt først kom for å få det til å bli en suksess raskt, og det er ikke akkurat en unik genial ide. Intel må jo ha skjønt det samme, eller?

AtW

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er intel trege, tette, eller har de bare en annen agenda enn de sier? Noe må jo være grunnen til at de har ventet med dette helt til nå? Jeg sa at dette måtte gjøres for mange år siden når thunderbolt først kom for å få det til å bli en suksess raskt, og det er ikke akkurat en unik genial ide. Intel må jo ha skjønt det samme, eller?

AtW

Må være enig der, det burde vært tilfellet fra lansering av USB-C. De hadde vel enten ett håp om at det skulle generere omsetning, eller så er det noe i avtalen med Apple som har stoppet dette.
Lenke til kommentar

AtW

Avtale med Apple var neppe grunnen, det kom faktisk noen få bærbare PC-er og hovedkort med Thunderbolt alt kort til etter første versjon ble lansert.

Men Intel tenker først på bunnlinja, og da tenkte man vel at selv om aktørene måtte kjøpe en brikke fra Intel så ville dette være så bra at man ville implementere det. Husk at produsentene må betale for å bruke HDMI.

Men du hadde uten tvil rett.

Lenke til kommentar

AtW

*ehem* Thunderbolt 1 lansering og "oppfinneren" Apple som måtte inmrømme at de ikke fant opp noe som helst *ehem*

Sånn type tull trolig fra den leiren. Men i det aller minste har flere hoppet på denne "bandwagon of adaptation" i forhold til TB 1 og 2 som snart vil bli totalt glemt i likhet med Firewire.

Så ja, poenget med rask adapsjon av en standard er egentlig avghengig at man... utrolig nok... hjelper med nettopp det, helst så fort som mulig, helst fra dag 1.

Det mest tragiske er at det er først og fremst forbrukere som vil lide av disse meget dårlige avgjørelsene.

Lenke til kommentar

Tar eg feil når eg sier deise prosessorer vil kunne klokkes ned og brukes i telefoner.

For så å gjøre telefoner mer eignet til å til dømes bli dokket som styreplate i en lapptopp, med perifert utstyr som GPU og diverse ?

En opptil 10.000 kroners styreplate? 

Lenke til kommentar

*ehem* Thunderbolt 1 lansering og "oppfinneren" Apple som måtte inmrømme at de ikke fant opp noe som helst *ehem*

Apple har da aldri påstått de har funnet opp Thunderbolt? De var de første som lanserte en maskin med Thunderbolt, noe de med rette skrøt av. Men resten tror jeg du har hallusinert i et ønske om å ha noe å ta dem på...

Lenke til kommentar

USB 4.0 blir vel billigere og enklere standard?

Ikke vits med thunderbolt 3 mener jeg.

Du kan gjøre mye mer med Thunderbolt. Hvorfor tror du USB 4.0 er på vei, og hvorfor tror du den er enklere enn Thunderbolt? USB 4.0 komme garantert ikke uten oppgradering i overføringshastighet, og hvordan kan du da tro den er enklere? 

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du USB 4.0 er på vei, og hvorfor tror du den er enklere enn Thunderbolt? USB 4.0 komme garantert ikke uten oppgradering i overføringshastighet, og hvordan kan du da tro den er enklere? 

USB 4 eksisterer ikke, og vil trolig ikke det på en god stund. Nå er all fokus på å få implementert USB-C (erstatte alt mulig ræl med USB-C kontakter og kompatible kabler) og da helst med Thunderbolt 3-støtte i så mange porter som mulig. For PC og tablet ser jeg ingen grunn til å gå for noe anna enn TB3. 100 watt strøm og 40 gps data er riikelig, og igjennom alternate mode kan de sende video (erstatte HDMI/Displayport/DVI osv osv), data (få samme pluggen på printere som TV), ikke minst alt mulig av ladere,....

Jeg gleeder meg til kabel-kassa blir erstatta av en samling USB-C kabler, hvor eneste forskjellen er lengden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...