tomahg Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg vurderer å bygge vannkjøling, og da er det ikke først og fremst ekstremt lav prosessortemperatur som er det viktigste for meg. Før det første bør det være (tilnærmet) støyfritt, og for det andre bør det være så rimelig som mulig. Jeg lurer derfor på om det vil fungere å kjøre med vannkjøling uten radiator og vifter? For å kompansere for manglende radiator tenkte jeg å bruke en litt større vanntank enn det som er vanlig....ca 50-150 liter. Siden varmt vann stiger opp burde det vel gå greit om man pumper ut vannet fra bunn av tanken? Noen som har noen synspunkter? Er det håpløst, eller er det bare å sette i gang? Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hvor skal du plassere tanken? Bruk temp-måler på vannet og prøv :smile: En annen ting. Et kjøleskap har radiator bak. Men ingen vifter. Bruker du f.eks. to store radiatorer av denne typen på begge sidene av toweret (ala klipp, tilpass og skru :smile: ) og kjører paralell på disse, så vil det kanskje kjøle nok .?.? Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Det går nok greit det ja, du kan jo bruke et oljefat som du kan ha plexi og fisk oppi. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hei Det kommer jo en del an på hva du skal kjøle ned.. Peltier, AMD'er, grafikkort? Ei 10-litersbøtte duger sikkert like bra når det gjelder kjøling, men et lukket system er å anbefale med tanke på korrosjon.. Henning Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: Det kommer jo en del an på hva du skal kjøle ned.. Peltier, AMD'er, grafikkort? Skal ikke kjøle noe annet enn en AMD XP 1600+ (ikke overklokket). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå