Snusmumrikk1 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Jeg skulle oppdatere Windows 10 (64-bit), men den stod og surret på 10% i en time, så jeg skrudde PCen av og på fordi jeg trodde oppdateringen hadde hengt seg opp (har skjedd før). Ved restart så må PCen tydeligvis kjøre windows recovery, men etter å ha kjørt windows recovery en god stund etter restart så får jeg bare melding "please insert the external storage media and press OK" uten å komme videre fra boot. Har prøvd å restarte flere ganger, men får bare opp samme melding. Hvordan får jeg boota windows? Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 26. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2017 Lastet inn Windows 10 på en USB og prøvde å kjøre både startup repair og gå tilbake til siste windows-versjon, men ingenting funker. Faen så lei jeg er av dette dritt-OSet. La dette være en advarsel til alle andre, om pcen skulle skru seg av under Windows-oppdatering så er dere fucked. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Vi "alle andre" vet vel at man skal ha pcen tilkoplet strøm (hvis laptop) ved os oppdateringer. Nederst står det "dont turn off your computer". Og man slår ikke av eller avbryter noe føre det kommer tilsyne en feilmelding e.l Men er det en laptop kan du bare gjøre factory install/reset og eventuelt oppgradere tilbake til windows 10 påny. Sett disken først i en annen maskin for eventuelt å kopiere ut filer. Er det mbr disk kan en diskpart clean fra cmd (fra usb medie ) føre re-installasjon være nødvendig. Slå av (forced) pcer og servere under skrive operasjoner er risikosport uansett hvilket OS og filsystem det gjelder. Man bør da være forberedt på verste fall å ty til backup / restore om man får uopprettelige korrupsjoner på kritiske filer/filsystem. Endret 28. mai 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå