VeXx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Måtte gi en tilbakemedling her og spør hw gjengen om noe. Jeg lurer på om det er lov å argumentere for sin sak her uten å bli kalt idiot o.l av høyst respekterte forum brukere (nevner ingen navn).. Har de siste to uka posta ihvertfall 200 tråder i skjermkort delen fordi jeg argumenterer for at nVidia er bra. Det må da være lov å si at nVidia er bra uten å bli kalt idiot, flamet og spamma med unødvendige kommentarer. Det hadde vært forståelig om en ny bruker oppførte seg slikt, men her snakker jeg om brukere som har vært her siden de kom ut av "mors julekalender" fra sykehuset. En annen ting som irriterer meg i de nVidia / ATi trådene er at de fleste som argumenterer for ATi har ikke vært borti siste generasjons nVidia kort, derfor mener jeg de ikke burde si ting de ikke har sett selv. Går det ann å diskutere her og si at nVidia er bra uten å bli kastet dritt til fra 340 vinkler ? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 At en del folk er svært lite dyktige til å se to sider av en sak er vel en kjensgjerning. Dette kommer særlig til uttrykk i tråder angående prosessorer og skjermkort da det ofte er to "klaner" som står mot hverandre. Dumt, men sant. Hvis du opplever å bli flamet, utskjelt eller ser andre blir det så skal slikt raporteres til moderatorer. "No need for calling names" er det noe som heter på engelsk, og det er en regel vi bør holde her på forumet. Ubegrunnede bastante påstander ("Intel/AMD ER BEST!!!!"), utskjelling, flaming osv er ting som vi ikke er videre glade for i forumet. Dessverre kan vi ikke se alt slikt uten hjelp, men finner vi noen så skal man ikke se bort i fra at en advarsel-bar stiger.... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Tusen hjertelig for svar. Føler desverre det skjer for ofte med intel/amd (husker vel en tråd for noen uker siden som gikk ut av kontroll) og slikt skjer med ATi/nVidia. Håper forumbrukere klarer å være litt mer objektive, men så bra artikler som det er på hw.no burde ikke det bli ett problem i fremtiden Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Så lenge du argumenterer saklig for dine innlegg og ikke virker som en totalt arrogant "fanboy" så skal du bare ignorere flames og sure kommentarer. Men som DesertGlow skriver, det er ofte to sider av en sak, så lenge "flaminga" eller kommentarene OGSÅ er godt argumenterte for , kan det hende du har en tung diskusjon foran deg. Jeg prøver i de fleste tilfeller å bare styre unna slike temaer fordi jeg vet at det før eller senere sklir ut. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Permban på alle som hadde startet slike tåpelige diskusjoner som aldri fører noe steds hadde nesten vert på plass Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Det må da være lov å si at nVidia er bra uten å bli kalt idiot, flamet og spamma med unødvendige kommentarer. Av ren nyskjerrighet, hvorfor har du ATI avatar? Høres ut som om du liker Nvidia... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Kunne ikke dy meg , men vet at folk har blitt utestengt i amd/Inteldiskusjoner pga personangrep , derfor lurer jeg på om dette er noe som er mer følsomt her enn i andre diskusjoner som feks politikk/religion . Dette fordi der er det enkelte med temmelig fastlåst syn på saken som til stadighet kann kalle andre for Idioter og mere til uten en eneste reaksjon selv etter at modknappen er brukt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 diskusjoner rundt muslimer osv kan ikke komme i nærheten av heten rundt en intel-amd diskusjon. never Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 men en ting som spiller litt inn, jeg har lagt merke til noen av disse diskusjonene, har selv deltatt i en god del av de og det som går igjen er at du hardnakket påstår en ting selv om hver eneste test motsier det du sier på den måten sender du ut signaler om at du er nvidia fanboy og da blir man ikke tatt spesielt seriøst heller. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Kunne ikke dy meg , men vet at folk har blitt utestengt i amd/Inteldiskusjoner pga personangrep , derfor lurer jeg på om dette er noe som er mer følsomt her enn i andre diskusjoner som feks politikk/religion . Dette fordi der er det enkelte med temmelig fastlåst syn på saken som til stadighet kann kalle andre for Idioter og mere til uten en eneste reaksjon selv etter at modknappen er brukt man har ofte mer respekt for religioner enn folks meninger om intel/amd.. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Når det gjelder AMD / Intel: Har alltid brukt Intel selv, uten å kunne si noe om hvorfor. Nå satte jeg opp en maskin for en kompis av en kompis (ryktet sprer seg...), og jeg må si jeg er imponert over hvor rask maskinen faktisk var, i alle fall i forhold til hva den kostet. Utrolig hvor mye PC du kan få for lommerusk, om du velger AMD! Tror neste maskin jeg bygger til meg selv blir AMD, jeg Moralen er som det helt riktig ble hevdet over - ikke uttal seg så brennsikkert om noe man kanskje ikke har 100% belegg for å hevde?! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Kunne ikke dy meg , men vet at folk har blitt utestengt i amd/Inteldiskusjoner pga personangrep , derfor lurer jeg på om dette er noe som er mer følsomt her enn i andre diskusjoner som feks politikk/religion . Dette fordi der er det enkelte med temmelig fastlåst syn på saken som til stadighet kann kalle andre for Idioter og mere til uten en eneste reaksjon selv etter at modknappen er brukt man har ofte mer respekt for religioner enn folks meninger om intel/amd.. Yes og om man respekterte dette mere , burde det tillsi at det ble slått hardere ned på folk som gjenntatte ganger kaller andre for Idioter. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) [/b]Mobbing og useriøse svar vil alltid forbli her. Delevis fordi det er mange umodne ungdom/barn, men også fordi folk rett og slett ikke kan skikkelig norsk. De får problemer med å uttrykke seg. Personlig klarer jeg ikke å ta en person som skriver dårlig norsk seriøst. Ønsker du at meningene dine skal bli tatt seriøst, så skriver du godt norsk, begrunner dine meninger, og holder en sakelig tone. Selv om man gjør dette, er det vanskelig å forklare at Nvidia er best nå for tiden, da alle tester viser at amd yter bedre, og koster mindre penger. Med Intel/AMD blir saken en helt annen, da det ikke er en soleklar vinner. Men det virker som at mange glemmer at produsenter utvikler seg. For en liten stund tilbake var Nvidia best med sin TI4xxx serie. Nå er ati best. Om en stund leder kanskje et helt annet merke. Det er ingen vits i å bestemt holde seg til et merke. Vær åpen for at "ditt" merke ikke alltid er best. Kjøp det som er best tilpasset dine behov, både når det gjelder pris og ytelse. Endret 15. desember 2003 av It's me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå