Gå til innhold

Hva kan jeg forvente på et intervju for Javascript-utvikler?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg skal til et intervju på tirsdag og holder på med å forberede meg. Jeg har aldri før vært på et intervju for en utviklerstilling som ikke er i et konsulentselskap. De nevnte ikke at det skal være et teknisk intervju. Kan jeg allikevel forvente en oppgave? Jeg nevnte i søknaden at det går fint for meg hvis de ønsker å gi meg en test. Skal det isåfall gå fint hvis jeg googler ting? Hva med bruk av pluginer?

Også lurte jeg på hva de mest typiske spørsmålene ellers er. Det finnes masse om det på nettet, men ikke særlig for denne bransjen, bare generelt.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi tester alltid på javascript at utviklere forstår CSS queries med document.querySelector og forståelse av binding, callbacks og asynkron oppførsel. Men dette varierer fra selskap til selskap, dei fleste idag har jo begynt å benytte seg av angular/react som er etter min meining noko heilt anna enn javascript.

Endret av siDDis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Visste ikke at Javascript utviklere var en egen greie. Ville antatt at det er frontendutvikler du mener?

Har inntrykk at flere bruker tester som f.eks Fizz buzz osv i intervjuprosessen. Fordel om du skjønner hvordan det med modulus osv fungerer i den sammenheng. Har vært borti at sjefen min har intervjuet folk med en del erfaring, som ikke har klart denne typen test.

Som frontendutvikler vil det nok også være nødvendig å være komfortabel med CSS også, samt en bonus om du har kjennskap til ett eller flere rammeverk(Angular 2+, React etc) og biblioteker (jQuery).

Edit: Så at det var en stund siden du stilte spørsmålet nå etter jeg postet dette..

Endret av ukon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Visste ikke at Javascript utviklere var en egen greie. Ville antatt at det er frontendutvikler du mener?

Har inntrykk at flere bruker tester som f.eks Fizz buzz osv i intervjuprosessen. Fordel om du skjønner hvordan det med modulus osv fungerer i den sammenheng. Har vært borti at sjefen min har intervjuet folk med en del erfaring, som ikke har klart denne typen test.

Som frontendutvikler vil det nok også være nødvendig å være komfortabel med CSS også, samt en bonus om du har kjennskap til ett eller flere rammeverk(Angular 2+, React etc) og biblioteker (jQuery).

Edit: Så at det var en stund siden du stilte spørsmålet nå etter jeg postet dette..

Takker for svaret allikevel. Jeg fikk ikke den jobben jeg skulle på intervju for, så det er fortsatt nyttig med alle svar :) Det stå i annonsen Javascript-utvikler, jeg visste ikke heller at det var en greie før da.

Endret av TangledT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...