Gå til innhold

Vannkjøling

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå har jeg tenkt til å kjøpe meg vannkjøling, sikkert etter jul eller noe sånnt. Jeg vet litt om vannkjøling fordi jeg har lest de guidene som jeg har funnet rundt om vannkjøling :yes: . Men det jeg lurer på er om dere kunnet finne et sett til meg. Det kan gjerne være dyrt når jeg først kjøper det :green:. Kan dere f.eks komme med linker også lage en liste eller lignende over hvilke deler og hva jeg trenker???

Håper på gode svar

Mvh

Ostebu :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan begynne med Waterchill, perfekt sett for førstegangs vannkjølere. Waterchill kan også oppgraderes med blokker til GPU og NB etterhvert. Kan være greit å ha prøvd systemet før du blåser av flere tusen på komplett pakke , også blir du ikke fornøyd. :)

Selv la jeg ut nærmere 3000 for et DangerDen sett, som jeg ikke ble helt fornøyd med før i ettertid når jeg har begynt å tweake det. Tydelig at jeg har valgt feil kabinett å bygge i , men... Må vel gjøre noe med det etterhvert. ;)

Bilder her btw: bilder

Lenke til kommentar
Du kan begynne med Waterchill, perfekt sett for førstegangs vannkjølere. Waterchill kan også oppgraderes med blokker til GPU og NB etterhvert. Kan være greit å ha prøvd systemet før du blåser av flere tusen på komplett pakke , også blir du ikke fornøyd. :)

Selv la jeg ut nærmere 3000 for et DangerDen sett, som jeg ikke ble helt fornøyd med før i ettertid når jeg har begynt å tweake det. Tydelig at jeg har valgt feil kabinett å bygge i , men... Må vel gjøre noe med det etterhvert. ;)

Bilder her btw: bilder

Tror ikke jeg begynner med et slikt et :roll: Jeg kjøper noe jeg kan ha for allttid; Kan du eller noen andre sette opp en liste av det jeg trenger for vannkjøling av; Hovedkort, cpu, hdd og skjermkort???

Tusen takk for all hjelp :yes::thumbup:

Lenke til kommentar

Som sagt, begynn med Waterchill, et ferdig kit du får kjøpt hos bla.a. www.komplett.no . Da kan du kjøle ned CPU , og du får alt du trenger til en rimelig pris. Senere kan du kjøpe oppgraderingspakker i samme serie til skjermkort og hovedkort, harddisker er generelt ikke nødvendig å vannkjøle hvis du ikke vil "ta'n helt ut". Anbefaler deg å begynne i det små, og utvide etterhvert som du føler behovet for det. :)

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar
Som sagt, begynn med Waterchill, et ferdig kit du får kjøpt hos bla.a. www.komplett.no . Da kan du kjøle ned CPU , og du får alt du trenger til en rimelig pris. Senere kan du kjøpe oppgraderingspakker i samme serie til skjermkort og hovedkort, harddisker er generelt ikke nødvendig å vannkjøle hvis du ikke vil "ta'n helt ut". Anbefaler deg å begynne i det små, og utvide etterhvert som du føler behovet for det. :)

Jeg har lyst til å ha det slik jeg har sagt det nå så nå lurte jeg på om du kunne sette opp en liste over det jeg trenger av utstyr for vannkjøling av; hovedkort, hdd, cpu?????

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar
:dontgetit:

Du betaler pr 10cm , slangene selges ikke som 10cm biter. ;)

Er bare å bestille flere enheter så får du en viss lengde som du kutter til ønsket størrelse selv.

ahh, takker igjen hehe :yes::thumbs: Men jeg finner bare ikke det jeg trenger til vannkjøling av hovedkortet :blush: Er det noen som kan gi meg link til det jeg trenger til hovedkortet???

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar
Hvor er det du leter ? Se under Northbridge og/eller chipset-kjøling...

Jeg leter på microplex.no

Gi meg specs på systemet ditt (hardware) så skal jeg sette opp et komplett sett til deg hvis du absolutt må bestille alle delene løs da. :)

ojojoj så snill du er da hehe; her er oppsettet;

-Kabinett;Chieftec big tower

-Cpu; p4 2.8 Ghz

-Hovedkort; Abit ic7-Max3

-Minne; 512*2 mb ram

Det var vell alt du trenger eller??

Lenke til kommentar

prisliste.gif

Sånn ser det ut med komplett sett, alt i AquaComputer utførelse. Totalsum 3884,90 pluss frakt. Nå har jeg tatt med vannblokker for bare èn harddisk, der vil du kanskje legge til noen ekstra. Husk at du også burde ha to slangeklemmer pr enhet. Tok også med 4 meter slange for å være på den sikre siden.

Plasseringen må du nesten finne ut av selv, men jeg anbefaler deg å lese guiden som Vidar Fagerjord har skrevet om sitt Lian Li møter Aquacomputer her på ok.no . Der har du en meget bra løsning for hvordan du kan modifisere ditt kabinett for å få plass til bla.a radiator og tank. Lykke til!

Edit: ser jeg har glemt å ta med slangeklemmer til alt, og vifter til radiatoren :blush: :blush:

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar

WaterChill har en stor svakhet med slangekoplingene. De er ømfintlig for hvilken slange som benyttes selv når de er nye.

Når man får problemer er man hengitt til nye dyre koblinger og slanger fra forhandler. Kan ikke anbefales.

Dessuten har de på langr nær den beste kjøleblokken.

Testede kjøleblokker.

EDIT:

WaterChill lekker som *****!

WaterChillen min lekker som fa*n! Hvorfor?

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...