Roar Kneppen Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Ja, V3 bedre enn V1 som det ofte blir ved å gå litt opp med kontrasten og dempe lyset. Men favoritten blir nok V2. Roar Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Vansklig at fange disse i blåst og enig med Kneppen at V2 er best, og då et fint nerbilde av polarsnipen. Ikke noen polarsnipe idag, men mange steinvender og kommit dem veldig nært. Også en strandsnipe blev premier før vår trekkende vaderfugler. Mvh Leif Lenke til kommentar
h-a Skrevet 26. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2017 Vansklig at fange disse i blåst og enig med Kneppen at V2 er best, og då et fint nerbilde av polarsnipen. Ikke noen polarsnipe idag, men mange steinvender og kommit dem veldig nært. Også en strandsnipe blev premier før vår trekkende vaderfugler. Mvh Leif Jeg har kommet litt ut av det og må slå opp helt vanlige arter, men med litt mer trening finner en nok flere arter på trekk. Artig, men tidkrevende! Lenke til kommentar
h-a Skrevet 26. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2017 Ja, V3 bedre enn V1 som det ofte blir ved å gå litt opp med kontrasten og dempe lyset. Men favoritten blir nok V2. Roar Hadde her glemt å svitsje over fra spot til evaluerende lysmåling, og jeg tror det skulle vært lysere, og deretter justert litt ned, kanskje. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Ja, V3 bedre enn V1 som det ofte blir ved å gå litt opp med kontrasten og dempe lyset. Men favoritten blir nok V2. Roar Hadde her glemt å svitsje over fra spot til evaluerende lysmåling, og jeg tror det skulle vært lysere, og deretter justert litt ned, kanskje. Vansklig at fange disse i blåst og enig med Kneppen at V2 er best, og då et fint nerbilde av polarsnipen. Ikke noen polarsnipe idag, men mange steinvender og kommit dem veldig nært. Også en strandsnipe blev premier før vår trekkende vaderfugler. Mvh Leif Jeg har kommet litt ut av det og må slå opp helt vanlige arter, men med litt mer trening finner en nok flere arter på trekk. Artig, men tidkrevende! Hei Helge Ja enig med han Roar, evaluerende lysmåling er lurt og justere lyset lit ned Som du sier, også mange andre arter som trekker nå. Som idag strandsnipe, dvergsnipe, myrsnipe og masse sandlo, som vanlig Mvh Leif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg