Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor lang pause etter endt forhold?

Pause etter forhold  

15 stemmer

1. 1. Hvor lang pause etter forhold før dating?

• 2 uker
    • 1 måned
    • 3 måneder
    • 6 måneder
      0
    • 12 måneder

Anbefalte innlegg

Hei!

Slutt med dama, hvor lenge bør det nå gå en pause før man eventuelt treffer en annen jente? 1,3 eller 12 måneder liksom? Takker for svar. Er klar over at dette også vil variere, hvor lenge man selv trenger pause osv., men tenker på hva som er innafor i forhold til sosial aksept og respekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forhold til hva som er sosial aksept og respekt, så er jo også dét individuelt... hvor mye man velger å bry seg om gruppepress og normer.

Så det er egentlig helt opp til deg selv.

Jeg tar ikke mye fra Dr. Phil, det er mye pseudo-svada han kommer med, og programmene er bare tilgjort, dog kanskje tatt fra reelle hendelser. Men han kommer med noen gullkort innimellom. Han sa at hvis du kommer i et brudd, så må du finne tilbake til den personen du var -før- du havnet i forholdet. Så må du fortsette veien du gikk før du brøt av. Dét betyr ikke å si opp jobben hvis du var arbeidsledig på det tidspunktet, men prøv å tenk litt på hvordan personlighet du hadde da. Man blir påvirket av de man har veldig nær seg. Og hvis man fortsetter å assosiere seg med noen som har påført en stor smerte, så vil man aldri bli kvitt den smerten, man vil fortsette å minne seg selv på de tingene den personen "gjorde en til."

Hvor lang tid denne prosessen tar er jo høyst individuell. Det kan ta noen dager og det kan ta årevis. Det spørs hvor glad man var i partneren, hvor "klar" man var for bruddet/om man har "forberedt" seg litt psykisk en stund før den endelige beskjeden, og så klart hvor lang tid forholdet har vart.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Det finnes ingen reglar.

Det er avhengig av varighet på forrige forhold, korleis det endte, om det var noko som hadde bygd seg opp over tid, kven som avslutta det, korleis den enkelte taklar situasjonen. Ei spørjeundersøking kan kanskje vise eit snitt, men det betyr ingenting for dei individuelle tilfella.

Det er ditt liv, bruk tida sånn som det fungerer for deg. Nokon brukar år på å koma seg vidare, andre finn nokon ny etter kort tid.

Lenke til kommentar

Endte et 11 år langt forhold (gift det siste halvannet) ved nyttår.

Hadde ingen intensjoner om å møte noen nye, men plutselig skal tilfeldighetene det til at man gjør nettopp det.

Har møtt ei ny ei 4-5 ganger nå, og vi kommer godt overens.

Det gikk 5 mnd for min del. Vet ikke hvor seriøst dette kommer til å utvikle seg, men jeg føler at det er ålreit - for min del i alle fall.

Hyggelig å ha noe fint å tenke på fremfor å dvele over fortiden, lettere å legge det bak seg.

Har ikke introdusert hverandre for venner eller familie, eller sagt til så mange at vi treffes. Jeg kommer til å ville føle at dette faktisk kan være noe før jeg gjør det.

Lenke til kommentar

I How I Met Your Mother har gjengen noen meninger om dette: 

Lily: Half the length of the relationship.
Marshall: One week for every month you were together.
Robin: Exactly 10,000 drinks, however long that takes.
Barney: You can’t measure something like this in time; there’s a series of steps—from her bed to the front door. Bam! Out of there. Neeeeext!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer an på hvem som gjorde det slutt og hvorvidt man selv ville fortsette i det forholdet eller ikke. Da jeg gjorde det slutt var jeg åpen for å treffe en ny dame fra dag 1. Ikke nødvendigvis "på leting", men åpen for det. Ville ikke tenkt så mye på ha de rundt meg tror og tenker om dette.

Lenke til kommentar

vær singel til du ikke lengre savner å ha en kjæreste og begynner å digge singellivet, etter et langvarig forhold tar nok dette minst 1 år, først da vil du være i stand til å vurdere noen uten å bli påvirket av ting som savn og ensomhet, hvis du går inn i et forhold før dette velger du 99% sannsynlig feil. Ja, mange som ikke klarte å vente kommer til å protestere på dette innlegget men de beskytter bare sitt valg, det er instinktivt i mennesket å forsvare sine valg selv om de er feil.... 

Endret av guest_anon
Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri gått inn i et forhold med en nysingel mann. Har datet noen sånne og det eneste de er opptatt av er hvor ulik eksen den nye dama skal være. Og jeg blir gal av å bli fortalt hvordan jeg bør være hele tiden.

Men jeg har også datet de som har vært single i 4-5 år. Er ikke bare dans det heller. De er vant til å ja bare seg selv å tenke på og glemmer litt at jeg ikke synes alle fyllekulene deres er spesielt fascinerende.

Kanskje noe midt i mellom. Et år eller to. Men dette er jo bare hva jeg ville valgt. Andre velger noe helt annet og Jwg selv har jo vært singel i 4 år, så jeg vet jo at jeg kan være en meget vrang dame å date. Dessuten er jeg litt golddigger og dermed blir listen over potensielle menn for meg innsnevret bare ved det.

Kanskje jeg ikke er helt rette personen til å svare på dette likevel?

Anonymous poster hash: 5f52a...1a8

Lenke til kommentar

Så lang tid som det tar til du treffer noen du faller for. 

Sosial aksept burde være irrelevant til din personlige lykke, og selv om det selvsagt er mye enklere sagt enn gjort, så burde nesten det i seg selv være et mål. Du skal leve ditt liv, og da burde du basere det på det som gjør det glad og/eller lykkelig. Livet er for kort til å basere det på hva du tror eller tenker andre mener er akseptabelt om slike trivielle ting. Hvem du er i et forhold med og hvor "fort" det går etter et endt forhold har vitterlig ingen andre enn du og den du eventuelt skulle date noe med.

Lenke til kommentar

vær singel til du ikke lengre savner å ha en kjæreste og begynner å digge singellivet, etter et langvarig forhold tar nok dette minst 1 år, først da vil du være i stand til å vurdere noen uten å bli påvirket av ting som savn og ensomhet, hvis du går inn i et forhold før dette velger du 99% sannsynlig feil. Ja, mange som ikke klarte å vente kommer til å protestere på dette innlegget men de beskytter bare sitt valg, det er instinktivt i mennesket å forsvare sine valg selv om de er feil.... 

Så fasiten er minst et år da. Flott at noen har den og at alle som forsvarer sitt valg har feil.

Du vet at det er noen ting det ikke finnes en fasit på og folk i visse tilfeller bare bør gjøre det som passer dem. Hva hvis TS møter en dame som er verdt et forsøk om 6-7 måneder? Hva med folk som har hoppet over i et nytt forhold før det har gått et år og det forholdet varer livet ut? Det er vel feil det da og de forholdene er falske...

PS; Jeg er ikke en av dem som ikke klarte å vente ;)

Lenke til kommentar

Så fasiten er minst et år da. Flott at noen har den og at alle som forsvarer sitt valg har feil.

Du vet at det er noen ting det ikke finnes en fasit på og folk i visse tilfeller bare bør gjøre det som passer dem. Hva hvis TS møter en dame som er verdt et forsøk om 6-7 måneder? Hva med folk som har hoppet over i et nytt forhold før det har gått et år og det forholdet varer livet ut? Det er vel feil det da og de forholdene er falske...

PS; Jeg er ikke en av dem som ikke klarte å vente ;)

Til syvende og sist får nå folk gjøre som dem vil, men iom at sikkert 80% av innledede forhold varer mindre enn 2 år så bør man reflektere litt over situasjonen sin før man går på noe man håper skal vare lenge før man gjør det. Å hoppe på det første og beste etter å ha blitt singel har jeg mine tvil til at vil være noen langvarig plan... hvorfor ikke være singel en stund? er det så grusomt?

Endret av guest_anon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...