ProphetSe7en Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Har et merkelig problem her som jeg ikke finner en løsning på. Har flere enheter som er tilkoblet samme nettverk og bruker spotify uten problem. Men, på to ios enheter så nekter spotify og gå online. En har kun tilgang til offline spillelister, ingen mulighet til å søke eller gjøre noe annet enn å høre på offline lister. Dette gjelder kun på nettverket her hjemme og kun med de to ios enhetene. Er en på et annet wifi så virker det helt strålende. Noen som har noen forslag til en løsning her? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Forget network for så å koble til på nytt? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 25. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2017 wifi virker. Kan fint se på film, safari, youtube osv. Er kun Spotify som er problemet. Det virker som om at spotify ikke skjønner at en er tilkoblet wifi, og gir feilmelding på alt om at en ikke er tilkoblet. Senest i dag gikk en fra iphone 5s til iphone 7 her i hus, og samme problem er på begge disse to. På Android og windows fungerer det helt strålende, bare ikke på disse to ios telefonene. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Sjekk DNS innstillingene på routeren, evt. sett opp med google dns på routeren. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 26. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2017 (endret) Om det var problemer med DNS skulle vel dette gått utover alle enheter og ikke bare iphone? Bruker pi-hole som DNS, og Google sin som backup. Har prøvd å deaktivere pi-hole og kun bruke Google uten at det utgjør noen forskjell. Får heller ikke noen feilmelding angående DNS slik jeg ser andre får i Spotify når det er der problemet ligger. Edit: Kan se ut som at Pi-hole er synderen. Får undersøke dette nærmere senere i dag. Endret 26. mai 2017 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 27. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2017 Da fant jeg ut av problemet. Måtte legge til spclient.wg.spotify.com under whitelist i pi-hole. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå