Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe brukt audi a5. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har veldig lyst å kjøpe ny brukt bil. Jeg har nå sett for meg en Audi a5, Helst coupe. Er det noen som har erfaringer med de bilene?

Jeg kjøre veldig mye i året, opp mot 20000km. Og trenger derfor en behagelig bil. 

Kriterier.

350.000 kr

ikke over 100000km

quatro

Det jeg trenger hjelp til er bensin vs diesel. AUtomat vs manuell. 

Hvordan er det med vinduene på en coupe, fryser de veldig lett? Er ofte tett mot 10-15 minus her hvor jeg bor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp fra forhandler. Garantien er mye verdt. Unngå rene bruktbilutsalg, det er ofte ikke mer trygt enn privatkjøp fra privatperson.

Krev at forhandler oppdaterer all programvare i bilen. Enkelte problem er løst eller løses med programmering.

Sportback gir bedre plass i bakseter og bagasjerom.

Gir og motorvalg kan jeg ikke nok om på a5

Lenke til kommentar

Sportback er en mer voksen bil. I mine øyne ser den bedre ut, coupen blir veldig ungdomsbil. Tar med i beregningen at jeg pusher 40 :)

Jeg planla å kjøpe a5 en stund, så fulgte med i noen måneder på finn. Coupene er veldig tungsolgte, så bør være mulig å prute endel.

2.0T bensinmotorene har det vært litt problemer med. Stempelringer / sylinderforinger som ikke tetter. Audi tar det på goodwill ser det ut til om bilen er Norsk og under 100'km, men er bilen importert så vær på vakt. Merkes på at den bruker mye olje.

2xS-line 211hk bens. med S-tronic hadde jeg valgt.

Kom facelift i 2012

Pass på å sjekke utstyrlisten godt på importerte biler. Plutselig mangler BT telefon streaming, eller cruisecontroll eller autolys eller andre ting som man tar for gitt at er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...