Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lenovo Y50-70 Laptop med flimmring i bildet og sort skjerm ved videobruk

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver meg med en post på dette forumet på første gang siden siste tiår.

Jeg har overtatt en laptop som aldri har fungert helt optimalt. Den er av typen Lenovo Y50-70 og kjører Windows 10. Kort sagt sliter jeg med at bildet flimrer og går i svart når jeg ser på videoer. Jeg filmet skjermen min tidligere idag for å vise litt om hva det er snakk om: 

https://www.youtube.com/watch?v=RXNlG_XopzY 

Jeg har søkt på det store nettet etter løsning på problemet mitt, og det er flere som har hatt liknende problemer. Ting jeg har prøvd:

- Installere ny NVIDIA-driver (til 3D-delen av grafikkortet)
- Slette Intel HD Graphics driveren (Førte til at skjermen ble svart. Omstart førte til at driveren automatisk ble installert)

- Oppdatere Intel HD Graphics
- Oppdatere BIOS
- Fullstendig tilbakestilling til fabrikkinnstillinger

+ Flere ting jeg ikke kommer på akkurat nå. 

PCen har lagt i skuffen en god stund i påvente av min nåværende laptop totalhavarerer. Den ble sendt på service med liknende problem da det fremdeles var garanti på den. Da ble hovedkortet byttet i håp om å fikse problemene.

Jeg tror selv problemet ligger i firmware - at PCen ikke klarer å samkjøre med den interne grafikkdriveren. Hvordan jeg skal løse problemet har jeg derimot ingen anelse om.

Er det noen som har hatt liknende erfaringer her på forumet som kanskje kan hjelpe?  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...