Sigmoideus Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Forsøkte å søke på det her inne, men fant ingen tidligere poster om det, og var i grunn usikker på hvor jeg skulle poste det. Prøver her, selv om dette ikke er noen webshopside. For de som ikke vet der er Tradedoubler et nettsted som tilbyr deg reklame på dine internettsider. Siden min reiseside ikke gir meg noen inntekter per dags dato, tenkte jeg å slippe til annonsører på siden, i håp om at jeg ikke går med tap i hvert fall. Men når jeg registrerte meg så kunne jeg velge en del programmer som jeg kunne legge inn på siden. Da ble jeg litt i tvil om jeg kom til å tjene noe på dette. For de fleste av dem tjente du kun penger hvis folk som har vært inne på siden min hadde klikket på banneret til bedriften og bestilt varer derfra. Så tenkte jeg meg i samme situasjon. Hvis jeg hadde besøkt en side hvor for eksempel en reiseside hadde reklamert. Jeg hadde kanskje klikket på banneret, men jeg hadde neppe bestilt en reise der når jeg tok turen innom første gangen. Jeg hadde nok heller ventet og sjekket andre steder for så kanskje å dra tilbake og bestille hvis det var det beste tilbudet. Man da kan jo ingen spore den personen tilbake til min hjemmeside, og ergo, ingen penger til meg. Tenkt deg da hvis jeg skulle ha blitt den som reklamerte på andres sider og fristet med at de som hadde min banner på sin side, fikk 2 kroner for hvert reisebrev som kom inn fra personer som kom til min sine, via den siden med banneret. Hvem har vel et reisebrev bare liggende? Vedkommende måtte da sikkert ha brukt noen dager på å skrive et reisebrev for så sende det inn, og da hadde det ikke blitt noen penger på han som hadde banneret mitt på sin side, eller? Dette ble sikkert veldig tungvint skrevet, men jeg håper dere skjønner noen av det, og kanskje kan forklare litt nærmere hvis jeg tar feil... Er det forresten andre som har prøvde Tradedoubler, og kan fortelle meg litt om det er verdt bryet, eller finnes det andre løsninger? Så at blant annet Gjerrigknark hadde faste priser på sine bannere, de må jo tjene seg rike på siden med de prisene? Vel, som dere sikkert skjønner så har ikke jeg mye peiling på dette området men håper dere kan rette meg hvis jeg tar feil, eller kan gi meg noen svar... God Jul Endret 5. desember 2003 av EndeligFerie Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Du må lese på tradedoubler-siden hva du får for de forskjellige bedriftene for og reklamere for dem. noen betaler for klikk, andre betaler provisjon hvis noen kjøper noe gjennom siden din. Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Tror jeg kun fant en som betalte per klikk. Er det andre sider som tilbyr samme tjeneste? Men det er vel egentlig ikke sider som tradedoubler som bestemmer priser etc, det er vel annonsørerene, og der kanskje utforandret fra side til side? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Tradedoubler er vel en av de mer seriøse. Jeg surfet på "get paid to surf" bølgen en periode, tjente noen tusen, men det var mer arbeid og fler useriøse selskap enn det var verdt. Tapte noen tusen til slike. Men jeg har aldri hørt at Tradedoubler har lurt folk. BTW - må nesten få kommenterer siten: Knallbra design, enkelt og lekkert. Dere ville kanskje brukt mer tropiske farger (virker litt kaldt slik det er nå, for meg altså), og kanskje 2-3 istedet for en (f.eks. lysere blått, grånt og noe, tenker på blått hav og hvite strender), som kunne f.eks. gått som bakgrunn rundt den hvite framen på midten. Lekkert er det uansett, jeg liker slike websites! Endret 6. desember 2003 av Hidden Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Tradedoubler er vel en av de mer seriøse. Jeg surfet på "get paid to surf" bølgen en periode, tjente noen tusen, men det var mer arbeid og fler useriøse selskap enn det var verdt. Tapte noen tusen til slike. Men jeg har aldri hørt at Tradedoubler har lurt folk. Har også fått inntrykk av at Tradedoubler er seriøst. Og de reklameprogrammene som de har er og fra seriøse selskaper etter det jeg kan skjønne. Her var i hvert fall blant annet Dell, NSB, Sterling, og en del andre kjente selskaper. BTW - må nesten få kommenterer siten: Knallbra design, enkelt og lekkert. Dere ville kanskje brukt mer tropiske farger (virker litt kaldt slik det er nå, for meg altså), og kanskje 2-3 istedet for en (f.eks. lysere blått, grånt og noe, tenker på blått hav og hvite strender), som kunne f.eks. gått som bakgrunn rundt den hvite framen på midten. Lekkert er det uansett, jeg liker slike websites! Takker for ros Flere har kommentert fargene, det var vel i grunn derfor jeg begynte å lage et helt nytt design på siden, nemlig denne. På en annen siden, en ferie trenger ikke nødvendigvis å gå til varmere strøk. En ferie kan like gjerne være en tur til Alpene i jula, men det er klart, de fleste tenkter nok sol og sommer når de tenker på ferie... Denne siden syns jeg mistet den "sjarmen" den forrige siden hadde, men menyen blir litt større, og det er jo litt begrenset plass til menyen på den med buene. Driver å diskuterer hva som bør gjøres med siden her, så du kan jo komme med noen forslag til... Og gjerne hvem av forslagene du likte best. PS, det er kun jeg alene som driver siden, ellers hadde jeg nok ikke sittet til over fire med å jobbet med den slik jeg gjør nå. Da er det jo greit å få inn noen grunker på den også... Endret 6. desember 2003 av EndeligFerie Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Flere har kommentert fargene, det var vel i grunn derfor jeg begynte å lage et helt nytt design på siden, nemlig denne. På en annen siden, en ferie trenger ikke nødvendigvis å gå til varmere strøk. En ferie kan like gjerne være en tur til Alpene i jula, men det er klart, de fleste tenkter nok sol og sommer når de tenker på ferie... syns nå egentlig at den du lagde først var best menmen hver sin smak... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Tror jeg kun fant en som betalte per klikk. Hvorfor ikke bruke den? btw, Jeg vil trekke frem designet på siden din jeg også, for det var meget lekkert. Som sagt kanskje litt "kaldt", men enkelt og stilrent. Ga følelsen av seriøsitet. Lykke til. Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hvorfor ikke bruke den? btw, Jeg vil trekke frem designet på siden din jeg også, for det var meget lekkert. Som sagt kanskje litt "kaldt", men enkelt og stilrent. Ga følelsen av seriøsitet. Lykke til. Kommer nok til å bruke den også, men slenger på noen andre i tillegg. Rørende med så mye skryt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå