Guy Martin Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg skal ut på nyåret kjøpe ny mobil, og valget ser ut til å stå mellom Siemens S55 og SE T610. Jeg ønsker å ha mulighet til å bruke mobilen sammen med PC (e-post, blåtann, osv.), men SMSer ikke noe særlig. Jeg har tviler også på om jeg kommer til å bruke kameraet på T610 noe særlig. Siden S55 ellers har stort sett de samme spesifikasjonene som T610 og for tiden er 1K billigere, ser det ut til at jeg faller ned på Siemens. (Jeg skal dessuten kjøpe mobilen uten abonnement.) Hva synes dere, S55 eller T610. Guy Martin Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Tekniske forskjeller kan du sjekke på Elkjøp Har aldri hatt T610 så veit ikke stort om den. Når det gjelder S55 er det den første og eneste telefonen jeg har hevet kjøpet på. Kjenner flere som har hatt samme problemene (Låser seg, skjermbildet "flyter", mister dekning ++++) Dessuten har jo T610 HSCDS (høyhastighets dataoverføring), noe som s55 ikke har. Endret 5. desember 2003 av TommyFM Lenke til kommentar
Toset Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har selv T610, og har aldri vært så fornøyd med en telefon. Vil bare anbefale deg å kjøpe den, jeg har ikke angret et sekund. Har ikke testet den andre telefonen du snakket om, men kan ihvertfall si at T610 er skikkelig bra! Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Tekniske forskjeller kan du sjekke på Elkjøp Har aldri hatt T610 så veit ikke stort om den. Når det gjelder S55 er det den første og eneste telefonen jeg har hevet kjøpet på. Kjenner flere som har hatt samme problemene (Låser seg, skjermbildet "flyter", mister dekning ++++) Dessuten har jo T610 HSCDS (høyhastighets dataoverføring), noe som s55 ikke har. har du oppgradert fw på mobilen da? løser alle problemene. har en s55. klart det er ting man kan forbedre på den, men det er jevnt over en bra telefon med alt en trenger og mere til. t610 er stor og klumpete i forhold til s55`en. og trokke at HSCDS har alt å si heller da... kjøp s55 og oppgrader fw så blir du nok fornøyd. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 T610 ville jeg ha tatt. grunner er skjermen, programmvare usw... Lenke til kommentar
Guy Martin Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Hei og takk for svar! Ut fra sammenligningen på Elkjøp er de eneste forskjellene mellom S55 og T610, kamera, batteritid (som ikke er uvesentlig) og HSCDS. Men, når en har GPRS, trenger man da HSCDS? Hva er fordelene med HSCDS? Det med kvalitet, er jo et vesentlig argument hvis det er vanlig at S55 kollapser. Ser imidlertid at de fleste synes å være rimelig fornøyde med S55 hvis en dømmer ut fra erfaringene postet på Amobil. Guy Martin Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 HSCSD er det vel kun rike business-menn som bruker. S55 har raskere GPRS enn T610, så hvis du har planer om å bruke endel GPRS er kanskje S55 det beste valget. Dessuten er det jo kjekt med adresse-bok, noe T610 desverre mangler :| Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ja. adressebok glemte jeg også å nevne. i grunn en klar fordel! Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Tekniske forskjeller kan du sjekke på Elkjøp Har aldri hatt T610 så veit ikke stort om den. Når det gjelder S55 er det den første og eneste telefonen jeg har hevet kjøpet på. Kjenner flere som har hatt samme problemene (Låser seg, skjermbildet "flyter", mister dekning ++++) Dessuten har jo T610 HSCDS (høyhastighets dataoverføring), noe som s55 ikke har. har du oppgradert fw på mobilen da? løser alle problemene. har en s55. klart det er ting man kan forbedre på den, men det er jevnt over en bra telefon med alt en trenger og mere til. t610 er stor og klumpete i forhold til s55`en. og trokke at HSCDS har alt å si heller da... kjøp s55 og oppgrader fw så blir du nok fornøyd. Det at jeg hadde S55'en på service 3 eller 4 ganger sier vel sitt. Det samme gjelder en kamerat av meg. Samme problemene, service 3 ganger. Han kjøpte seg T610, og har vært kjempe fornøyd med den. Lenke til kommentar
hans arnt Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 T610 er bra, har hatt den, men Z600 er enda bedre! Gå for den hvis du får tak i den. Jeg har den, og er knallfornøyd, noe leveringsproblemer nå, men det skal visst snart ordne seg sier butikkene. HAJ Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 HSCSD er det vel kun rike business-menn som bruker. S55 har raskere GPRS enn T610, så hvis du har planer om å bruke endel GPRS er kanskje S55 det beste valget. Dessuten er det jo kjekt med adresse-bok, noe T610 desverre mangler :| Saken er at ingen norske nett støtter de GPRS hastighetene der.... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) dobbel sandwich Endret 7. desember 2003 av Remerser Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 dette valget er enkelt: kjøp t610; rett og slett en mye bedre telefon på mange områder..!! og noen nevnte z600, den er også grei; men den er ca. dobbel så tjukk som t610 (z600 og t610 er ca. de samme telefonene bare at t610 er vanlig telefon form og z600 er en "kamskjell/klapptelefon" á samsung) HSCSD er det vel kun rike business-menn som bruker. eh, jaha? problemet er nok at det ikke finnes Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 [GDI]Raptor: både netCom og Telenor støtter GPRS opp til klasse 12 Remerser: HSCSD støttes i Norge. Imponerende kunnskap om nettverkene her (gjenspeiles vel i generell kunnskap om mobiler) hehe Lenke til kommentar
Nothingman Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Har selv en s55 og har aldri oppgradert noe somhelst, går som en klokke(eneste jeg ville hatt er t68i-klokka, den synes i mørket, trekker lite strøm og lager ikke ghostklokke på skjermen) Koster den 1000kr billigere og du ikke trenger kamera er det vel ikke stort å lure på, de penga kan du nok få til å flyte i jula... Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 [GDI]Raptor: både netCom og Telenor støtter GPRS opp til klasse 12 Remerser: HSCSD støttes i Norge. Imponerende kunnskap om nettverkene her (gjenspeiles vel i generell kunnskap om mobiler) hehe Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Har aldri stolt på Siemens, har alltid hatt endel problemer med diverse eldre modeller. Vet ikke hvordan de er nå, men. Har selv SE T610, og er kjempefornøyd. God skjerm, lang batteritid, masse funksjoner jeg sjelden bruker, med andre ord, min drømmetelefon Det eneste jeg har hørt noe folk har reagert på, er at den er litt "treig" rent softwaremessig. Personlig legger jeg ikke merke til det, da mine 3 siste telefoner har vært Ericsson. Må si at de jeg synes Ericsson har blitt raskere, men kanskje ikke raskt nok for noen... Uansett: jeg ville gått for T610 av de grunnene nevnt over. (batteriene streiker alltid fort på Siemens...) Lenke til kommentar
Olaff Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 av de to... definnitivt t610, men nyåret bringer mange nyheter på markedet. Vent å se på det nye som kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå