Tullballj Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Er det noen som har erfaring med rema1000 forsikring når det gjelder båt, bil og hus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Mener å huske jeg sjekket med dem sist jeg så over forsikringene og de var ikke billigst. Vilkårene orket jeg ikke lese... Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 (endret) Dersom man skal forsikre sin første bil kan det lønne seg å starte hos Rema, de gir deg startbonus på 40%. Det er for så vidt ingentig som hindrer deg i å bytte dagen etter og ta med deg 40% bonus. Personlig planlegger jeg å bytte etter at det har gått et halvt år og fortsette slik til jeg når full bonus. Sånn sett kan man når 70% bonus på så lite som 1,5 år! Endret 26. mai 2017 av ITtraktor Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Dersom man skal forsikre sin første bil kan det lønne seg å starte hos Rema, de gir deg startbonus på 40%. Det er for så vidt ingentig som hindrer deg i å bytte dagen etter og ta med deg 40% bonus. Personlig planlegger jeg å bytte etter at det har gått et halvt år og fortsette slik til jeg når full bonus. Sånn sett kan man når 70% bonus på så lite som 1,5 år! Hvordan gjøres dette i praksis? Det er ikke automatisk opprykk hvis man bare oppgir at man har f.eks. 50% bonus og så bytter fra selskap A til selskap B. Anonymous poster hash: 40504...670 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 (endret) Dersom man skal forsikre sin første bil kan det lønne seg å starte hos Rema, de gir deg startbonus på 40%. Det er for så vidt ingentig som hindrer deg i å bytte dagen etter og ta med deg 40% bonus. Personlig planlegger jeg å bytte etter at det har gått et halvt år og fortsette slik til jeg når full bonus. Sånn sett kan man når 70% bonus på så lite som 1,5 år! Hvordan gjøres dette i praksis? Det er ikke automatisk opprykk hvis man bare oppgir at man har f.eks. 50% bonus og så bytter fra selskap A til selskap B. Anonymous poster hash: 40504...670 Dersom du har vært kunde i et selskap i over 180 dager uten å ha fått bonusopprykk plikter de å gi deg ditt årlige bonusopprykk når du sier opp hos dem. Dette melder de videre til ditt nye selskap. Du trenger ikke å gjøre noen ting. Dette er selvfølgelig ikke noe forsikringsselskapene snakker spesielt høyt om av åpenbare grunner. Dette er vel egentlig litt på kanten, men dersom det skulle bli noen spørsmål om hvorfor du bytter så ofte kan du enkelt svar at det nye selskapet hadde bedre priser eller betingelser. Endret 26. mai 2017 av ITtraktor Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 For min del var Rema billigst på bil, jeg har 70% bonus og er over 23/25 og har full kasko. Husforskingen var rimelig, forutsatt at jeg ikke hadde utleie. Dessverre får jeg ikke forsikring på huset hos dem, siden jeg har utleie og huset er over 200 kvm. Hus-forsikringen med utvidet dekning ser grei ut, det eneste jeg på sparket ser de mangler i forhold til det Gjensidige (som jeg har) dekker er følgefeil pga. håndverkere og tapt leieinntekt uansett årsak. Rema stiller krav om at det er en skade på boligen, Gjensidige utbetaler dersom leietaker ikke betaler (mot egenandel så klart). Dog kan du kreve det inn selv igjennom namsmannen hvis du har en skikkelig kontrakt, men det tar lengre tid. Hvordan de er å ha med å gjøre i forbindelse med en skadesak aner jeg dessverre ikke. Men Gjensidige vet jeg er greie å ha med å gjøre ut i fra det venner og bekjente sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå