Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vært syk, kreft?

Anbefalte innlegg

Hei. Nettopp vært syk med først aggressiv halsbetennelse så ørebetennelse. Vært dårlig i halsen i 2 uker, nå er det gått over til å være dårlig langt nede i halsen. Kjennes ut som slim eller bare ubehag at det er noe i halsen nede. Har også en veldig dårlig hoste, det høres ikke bra ut. Fikk også noe problemer med øret, hadde store smerter men det har nå gitt seg. Nå har jeg bare konstant piping i øret, ingen smerter. Stemmen min er også ganske kjørt og jeg har ikke sjanse til å få ut lyse stemmer. Føler jeg har en litt merkelig smak i munnen og men der kan jeg ta feil. 

Dum som jeg er søker jeg opp disse tingene på nett og det som treffer på alt jeg har er dette

Strupehode

De vanligste symptomene på kreft i strupehodet er:
heshet eller forandringer i stemmen som ikke går over på et par uker
irritasjon eller følelse av å ha et fremmedlegeme i halsen
innsnevring av luftveiene som fører til vanskeligheter med å puste
verk i øret

Jeg har ikke vanskeligheter med å puste inn, det er bare veldig ubehagelig fordi det føles ut som det er et kaldt lag nede i halsen. Er dette noe jeg burde bekymre meg for mer enn normalen? Er det bare treigt å bli kvitt en heftig halsbetennelse eller er det noe mer alvorlig som lusker? Har fastlege time på Mandag, burde den fremskyves eller? Jeg går på pencillin kur nå.

Anonymous poster hash: 36024...605
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Då går på antibiotika for en kraftig halsbetennelse, men lurer likevel på om smerteneog ubehaget i halsen kan være kreft? Du bør roe deg ned og ikke lese om symptomer på nett. Alle har kreft ifølge internett om de googler lenge nok. En time hos fastlegen på mandag holder i massevis. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Då går på antibiotika for en kraftig halsbetennelse, men lurer likevel på om smerteneog ubehaget i halsen kan være kreft? Du bør roe deg ned og ikke lese om symptomer på nett. Alle har kreft ifølge internett om de googler lenge nok. En time hos fastlegen på mandag holder i massevis. :)

Skjønner at jeg virker hypokonder i hundrevis, men jeg føler dette er noe annet. Det kjennes ikke ut som en vanlig forkjølelse, den har bare endret seg hele tiden. Alt er vekke bortsett fra en veldig dårlig hoste, stort ubehag langt nede i halsen og vondt bak i ryggen når jeg hoster. Når jeg var hos legevakten og fikk pencillin så sa han at jeg måtte begynne å tenke på at dette kunne være noe annet ala en sykdom, så det gjør meg ikke akkurat betryggende. Av det jeg søker opp så får jeg full treff på kreft som er typisk, ja. Mye på lungebetennelse og bronkitt. 

Har nedsatt immun forsvar så jeg pleier alltid å være ekstra forsiktig når jeg først blir syk at det ikke er noe alvorlig da jeg tåler dette dårlig, men det er vel rett i at jeg kanskje blir litt for ivrig med å gå til lege. Akutt timer hos fastlege er bare 5min så det er vel best å vente til 20min timen på mandag.

Anonymous poster hash: 36024...605

Lenke til kommentar

Nei kreft i strupehodet er oftest de som har røyket gjennom et helt liv, og er meget uvanlig his unge og unge voksne. Grunnen til at symptomene er som de er, er fordi at når man har en svulst på eller omkring stemmebåndet, så fungerer ikke stemmebåndet slik det skal og man får hes stemme. Fornemmelsen om at man "har noe i halsen", kommer av at man har en tumor som føles ut som "noe". MEN MEN MEN, man blir hes etter mye stemmebruk, etter forkølelse, etter betennelse, etter infeksjon osv osv, noe som er langt mer vanligere! 

Lenke til kommentar

Det er bare EN måte å finne ut om du har kreft på. Det er ikke å spørre på et diskusjonsforum. Gå til legen og be om en full scan.

Jeg ville heller sagt: gå til legen og forklar problemet.

Det er vel opp til fastlegen om det er nødvendig med full scan, eller en kikk i larynx med laryngoskop?

Lenke til kommentar

Hvis det kan berolige deg så har jeg hatt mye av det samme, gått og hostet i en måned snart nå. Først gikk det i halsen, deretter i bihuler og ørene, det er noe som går for tiden tror jeg.

Ser du har vært hos legen nå, håper det gikk bra.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...