FlotteHester2014 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Jeg skal ha mange tusen bilder fra mobilen over på PC og over på en ekstern harddisk. Det går greit de første 1000 eller så bildene, men så stopper det helt opp. Noen ganger kommer det "en uventet feil hindrer kopiering osv osv" feilmelding i tillegg. Har prøvd med to PC'er og to forskjellige eksterne harddisker. Hva er feil og hva gjør jeg? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Prøv å kopiere færre bilder om gangen. Lenke til kommentar
FlotteHester2014 Skrevet 24. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2017 Prøv å kopiere færre bilder om gangen. Ja det fungerer, men det løser dessverre ikke problemet. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Prøv å kopiere færre bilder om gangen.Ja det fungerer, men det løser dessverre ikke problemet. Muligens defekt minnekort. Stopper den på samme fil hver gang? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Har opplevd det samme selv. Jeg fant to løsninger som fungerte. Kopiere mindre mengder filer om gangen funker. Noe annet som fungerte var å rett og slett trykke på mobilen med ujevne mellomrom. Det virket som den etter en stund uten noen interaksjon valgte å gå i dvale eller noe og da stoppa kopieringen opp. Holdt jeg den kunstig i gang ved å trykke fra tid til annen gikk det. Om det samme hjelper deg veit jeg selvsagt ikke. Lenke til kommentar
FlotteHester2014 Skrevet 24. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2017 Jeg har tatt minnekortet ut av telefonen for å eliminere problemer i selve telefonen. Jeg har også forsøkt med forskjellige minnekort. Å kopiere færre filer er ganske tidkrevende og jeg mener jo at det ikke skal være nødvendig så lenge systemet fungerer slik det skal. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Skaff deg en drop box eller OneDrive eller lignende og få de til å synkronisere bildene automatisk. Så kan du kopiere dem ned til PCen. Tidkrevende, men det krever ikke så mye jobb. Lenke til kommentar
FlotteHester2014 Skrevet 25. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2017 Skaff deg en drop box eller OneDrive eller lignende og få de til å synkronisere bildene automatisk. Så kan du kopiere dem ned til PCen. Tidkrevende, men det krever ikke så mye jobb. Er det ikke ganske kostbart når vi snakker om ca 10TB med foto? (jobber delvis som fotograf så det blir mye RAW og generelt veldig mange filer.) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Hvordan er den eksterne hard disken formatert? FAT32 eller NTFS? Vær også klar over at du kan ikke legge for mange filer i "root" området på hard disken, detr er nemlig begrenset hvor mange filer som kan være der. Du må kopiere dem til en eller flere mapper på disken. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Skaff deg en drop box eller OneDrive eller lignende og få de til å synkronisere bildene automatisk. Så kan du kopiere dem ned til PCen. Tidkrevende, men det krever ikke så mye jobb. Er det ikke ganske kostbart når vi snakker om ca 10TB med foto? (jobber delvis som fotograf så det blir mye RAW og generelt veldig mange filer.) Han snakker om bildene du har på mobilen som lastes til nett lagring for deretter å lastes til pc. Du har vel ikke 10TB på mobilen? Nettlagringsplassen kan slettes etter at du har fått lastet ned til din pc. Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Hei. Som sikkert mange vet, så tar det LANG tid og kopiere store mengder med data over USB. Man har jo naturligvis ikke 10 Terrabyte bilder på et minnekort, så jeg er usikker hva som menes med det, men uannsett. Har du sjekka at det ikke er noe galt med Kablene (Til harddiskene) eller at det er noe galt med USB Portene som du prøver med? Du skriver da heller ikke noe om hvilke OS det er snakk om her? Om det er Windows eller OSX. Hvis det er en av de to, så KAN det være noe galt med installasjonene (Ja. Faktisk på to forskjellige maskiner også). Det som ofte kan være løsningen (og som faktisk har hjulpet meg), er å bruke en Linux Distro for å kopiere bildene. Altså at du f. eks lager en bootbar CD/DVD eller Minnepenn og booter fra den. Så kopierer man bare filene over til den eksterne harddisken. Et slikt medium har ingen innvirkning på maskinen, og den gjør ikke noe galt, så lenge du kjører den direkte fra CD/DVD/Minnepenna og ikke installerer den. Lenke til kommentar
FlotteHester2014 Skrevet 25. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2017 Takk for mange gode innspill. På mobilen har jeg bare ca 150gb med bilder, men det er omtrent 15.000 stykker. Jeg tar ut minnekortet fra mobilen og stapper det i PCen og markerer alle filene og trykker "lim inn" på den eksterne harddisken. Da kopierer den fint (ca 10-25 mb/s) i en stund. Gjerne et par tusen filer. Så stopper det helt opp. Jeg bruker Windows 8 Pro på den ene maskinen og Windows 7 Home Premium på den andre maskinen. Hvordan den eksterne harddisken er formatert vet jeg ikke, men feilen kan vel umulig ligge der? Ser ikke for meg at det skal stoppe opp etter en stund pga feil formatering. Men jeg har altså ikke peiling. Vil det hjelpe å oppgradere til Windows 10? Det er vel gratis fortsatt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Stopper det helt opp, eller går det bare ekstremt sakte? Lenke til kommentar
FlotteHester2014 Skrevet 25. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2017 Det stopper helt opp. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Du har ikke svart på om du "limer inn" bildene hver for seg i rota på den eksterne HDD. Eller er bildene organisert i mapper? Som sagt over så er det begrensninger på hvor mange filer som kan ligge i rota på en disk. Har du prøvd å opprette ei mappe på den eksterne HDD og så lime inn bildene i denne mappa? Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 (endret) File-explorer i windows (alle versjoner) er ikke god for større datamengder eller mange filer. Kan lønne seg å bruke andre programmer (fra mobilprodusent eller for billedbehandling) eller copy kommando i windows prompt. (selv bruker jeg sftp fra linux telefon til linux laptop) Er bildene på et SD kort, kan man normalt ta dette ut å plugge i PC. På noen mobiler kan man unngå dvale hvis man har i lader og har innstillinger for det. Endret 27. mai 2017 av linux-fan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå