Kaplan Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Finnes det noen måte å få hjemmesentralen til Altibox (Viken Fiber, 80/80) til å fortelle meg hvilke enheter som er tilkoblet de trådløse nettverkene her hjemme? Tidligere har jeg hatt "vanlige" trådløse rutere, og de har vanligvis et admin-grensesnitt via nettleser på f.eks 192.168.0.1, hvor man kan få en liste med mac/ip. Hos Altibox må jeg logge inn via Viken Fibers sider, og der er det ikke mye man kan gjøre gitt..... Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Finnes det noen måte å få hjemmesentralen til Altibox (Viken Fiber, 80/80) til å fortelle meg hvilke enheter som er tilkoblet de trådløse nettverkene her hjemme? Tidligere har jeg hatt "vanlige" trådløse rutere, og de har vanligvis et admin-grensesnitt via nettleser på f.eks 192.168.0.1, hvor man kan få en liste med mac/ip. Hos Altibox må jeg logge inn via Viken Fibers sider, og der er det ikke mye man kan gjøre gitt..... Det er ikke mulig. Da må du koble til en egen ruter. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Noe fullverdig erstatning er det kanskje ikke, men prøv dette programmet for å se hva som er på nettverket ditt: http://www.advanced-ip-scanner.com/ Det er ingen garanti for at den finner alt, men den finner nok det meste. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 27. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2017 OK, takk for svar. Jeg har forsåvidt brukt nmap til ip-scannning, men savner en sånn kjapp, grafisk oversikt over hva som har fått IP av ruteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå