Gå til innhold

Batteri på zen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan man skifter batteri på zen (usb2). Har hørt at typen batteri i zen(Li-ion-batteri)bare varer i 2-3år. Er det mulig å sende spilleren til reperasjon. sende den til creative eller å kjøe et nytt bateri når den tid komer :( Håper noen der ute har et svar.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg takker for alle svar. Men jeg sier enda en gang at jeg har ingen zen nx, jeg har en zen(orginal)bare at den har usb2. Jeg var på komplett også men fant ikke fram, er du sikker på at den er der. Hvis batteriet mitt slutter å virke får jeg sikkert sendt den til reperasjon eller noen slag for annen hjelp hos creative.com/support som du nevnte. :thumbup:

Lenke til kommentar

Batteriene i Zen er vel av samme type som også benyttes i en del MD-spillere?

300 kr direkte fra Creative er ikke så galt. For iPod må man betale nesten 1000 kr -- det nå etter at Apple mer enn halverte prisen pga. press og at det ga dårlig PR....

At man må skifte batteri etter 2-3 må man nesten regne med på slike enheter.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du har åpnet zen'en din, men du kan ikke skifte batteriet med mindre du er flink til å lodde. batteriet (om jeg ikke husker feil) er loddet til noen kabler som er loddet til krestskortet. De vanskeligste er å finne batterier som passer, zen nx/xtra har litt forskjellige batterier og batteriene zen bruker blir produsert av et firma bare for creative, ikke for privat kjøp. Creative har heller ikke som jeg vet lovet å skifte batteriet. Defor fikk zen nx/xtra utskiftbare batterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...