Gå til innhold

Venter på ny bombrikke, kan jeg kjøre som om jeg har brikke i mellomtiden?

Skogslik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er jo helt på vidda..

Du tar feil, det er ikke bomringer på vidda. ;)

Statens vegvesen foreslår å fjerne bompengerabatter på veiprosjekter over hele Trøndelag. Begrunnelsen: "Vi foreslår dette fordi vi ønsker en mer effektiv innkreving. Det er mindre administrasjon med etterskuddsbehandling enn med forskuddsbetaling."

Det er jo ganske innlysende at man får mer effektiv innkreving når det er mindre rabatter.

Samtidig er det lønnsomt å ha noe rabatter til faste kunder med avtale slik at faktureringen der går enda enklere, det er nok bakgrunnen for at man beholder 10-20% rabatt for autopass-kunder de fleste steder.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har FrP finansministeren. Og samferdselsministeren. Og justisministeren. Alle svært godt fornøyd med sin innsats, og den gjennomslag de har fått for FrPs politikk. Da må vi formode at det viktigste for FrP er bred avgiftsøkning for det norske folk. For det er resultatet av politikken FrP er så fornøyd med.

Har du hørt om Stortinget?

Det er de som bestemmer hvilken politikk en regjering er nødt til å gjennomføre, i dette tilfellet har vi en mindretallsregjering bestående av Høyre og Fremskrittspartiet. Høyre og Fremskrittspartiet har ikke flertall i stortinget (derfor en mindretallsregjering), og er nødt til å søke støtte hos andre partier for alle saker som krever flertall i stortinget.

Når man ser hva regjeringen har fått utført til tross for at de mangler flertall kan jeg ikke si annet enn at jeg er tilfreds med dagens regjering, bare leit at de ikke har flertall da det ville gitt de muligheten til å gjennomføre enda mer bra politikk!

Lenke til kommentar

Så rart da at samtlige sosialistiske regjeringer har hatt mindre offentlige utgifter enn denne regjeringen. Dere stikker hodet i sanden og våger ikke erkjenne sannheten. FrP er i praktisk politikk et sosialistisk parti som har gjort større skade på landet enn noe annet parti.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så rart da at samtlige sosialistiske regjeringer har hatt mindre offentlige utgifter enn denne regjeringen. Dere stikker hodet i sanden og våger ikke erkjenne sannheten. FrP er i praktisk politikk et sosialistisk parti som har gjort større skade på landet enn noe annet parti.

Hvor mye bompenger tror du en AP-regjering ville dratt inn i samme periode? (De fleste bompengeprosjekter startet under dagens regjering ble vedtatt av den rødgrønne røra som satt frem til 2013)

Hvor mange av de nye infrastrukturprosjektene tror du hadde blitt satt i gang under den rødgrønne røra som satt til 2013 dersom de hadde fått fortsette?

Faktum er at vi har fått et historisk løft i infrastruktur gjennom de siste 3,5 årene til tross for at det er en mindretallsregjering.

Det er åpenbart at du ikke klarte å forstå hva forskjellen på Storting og Regjering er.

Jeg håper virkelig Ketil Solvik-Olsen sitter som samferdselsminister også neste år, han er rett og slett den beste vi har hatt i den posisjonen på flere tiår!

Lenke til kommentar

Hvor mye bompenger tror du en AP-regjering ville dratt inn i samme periode? (De fleste bompengeprosjekter startet under dagens regjering ble vedtatt av den rødgrønne røra som satt frem til 2013)

Hvor mange av de nye infrastrukturprosjektene tror du hadde blitt satt i gang under den rødgrønne røra som satt til 2013 dersom de hadde fått fortsette?

Faktum er at vi har fått et historisk løft i infrastruktur gjennom de siste 3,5 årene til tross for at det er en mindretallsregjering.

Det er åpenbart at du ikke klarte å forstå hva forskjellen på Storting og Regjering er.

Jeg håper virkelig Ketil Solvik-Olsen sitter som samferdselsminister også neste år, han er rett og slett den beste vi har hatt i den posisjonen på flere tiår!

Når ikke Bergen - Voss/Oslo blir prioritert, men hele østlandet blir spydd inn med penger så kan han drite i min stemme. Udugelige politikere som bruker pengene et sted mens resten av landet råtner.

Endret av .berZerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når ikke Bergen - Voss/Oslo blir prioritert, men hele østlandet blir spydd inn med penger så kan han drite i min stemme. Udugelige politikere som bruker pengene et sted mens resten av landet råtner.

Dette er jo det reneste vås, hva med rogfast?

Det er også greit å huske at det er langt tettere trafikk på deler av Østlandet..

Det er ikke rom for å gjøre alt samtidig, men man er godt på vei i forhold til tidligere.

Er det ikke bedre at man får utrettet en del positivt enn ingenting?

Lenke til kommentar

Dette er jo det reneste vås, hva med rogfast?

Det er også greit å huske at det er langt tettere trafikk på deler av Østlandet..

Det er ikke rom for å gjøre alt samtidig, men man er godt på vei i forhold til tidligere.

Er det ikke bedre at man får utrettet en del positivt enn ingenting?

Ta å kjør litt på vestlandet du. Fergefri E39 med 3000kr i bompenger er ikke noe jeg tar i betraktning som positivt. Jeg vet ikke om et land som har verre vei mellom de to største byene enn Norge, og vi er et av de rikeste. Komisk.

Og jo, det er bra man får utrettet noe positivt. Men de siste tiårene har vestlandet blitt nedprioritert så til de grader, selvom pengene har kommet herifra. Det er en spøk uten like.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

Du får stemme på AP da og se at infrastruktur igjen blir noe vi nekter å bruke penger på samtidig som man innfører mer bompenger..

Hvem vil du stemme på for å få en bedre satsing på infrastruktur?

Jeg har null tro på noen av politikerene i dette landet så hvem jeg stemmer på er irrelevant. 

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tilbake til hva denne tråden egentlig dreier seg om: Ikke sett bom-brikken i bilen din. De leser skiltet automatisk og du får rabatten din. Men de gangene skiltene er dekket av snø eller møkk kjører du gratis. Da er det fint og ikke ha brikke. 

Lenke til kommentar

Tilbake til hva denne tråden egentlig dreier seg om: Ikke sett bom-brikken i bilen din. De leser skiltet automatisk og du får rabatten din. Men de gangene skiltene er dekket av snø eller møkk kjører du gratis. Da er det fint og ikke ha brikke. 

Godt poeng!

Samme når man er i butikken, om ingen ser deg så kan du fint ta med deg litt kveldskos i lommen dersom du får plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar

DU kan så si.. :)  Men jeg vet jammen ikke hva som er mest umoralsk, å flå noen av bilistene for å gi til de som tar kollektivtransport (som i Oslo) eller å snike seg unna det? Er det en privat vei på fjellet som koster penger å vedlikeholde betaler jeg bompenger med glede.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...