Gå til innhold

Venter på ny bombrikke, kan jeg kjøre som om jeg har brikke i mellomtiden?

Skogslik

Anbefalte innlegg

Jeg venter på ny bombrikke fra bomselskapet, så nå har jeg ingen brikke i bilen.

Avtale er registrert på bilen.

Vill jeg kunne kjøre i bommer som normalt som om jeg har brikke uten å betale noe ekstra, eller må jeg vente til jeg får den nye i posten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mor bestillte brikke for ca 6 måneder siden, har ikke fått den enda :p De registrerer skiltnummeret hver gang du kjører gjennom en bom så brikken er egentlig ikke nødvendig, det er avtalen som gjelder. Mor får rabatten hun skal ha hvertfall :)

Lenke til kommentar

De registrerer skiltnummeret hver gang du kjører gjennom en bom så brikken er egentlig ikke nødvendig, det er avtalen som gjelder. 

Samme erfaring her. Byttet bil, nye skilter, varslet bomselskapet, fikk tilsendt ny brikke. Men den nye ser ikke ut til å funke, får ikke signallys ved bommen. Likevel er priser og intervall mellom regninger som normalt, de sjekker skilt mot abonnentregisteret.

Lenke til kommentar

Eneste grunn til å ha brikke, er for å få eventuelle rabatter, som inkluderer fri passering innen visse tidsrom. Men totalt sett er det større kostnader for selskapene å fakturere etter bombrikker, så flere steder er rabattene på vei ut. Det skulle man ikke tro, at manuell håndtering er mer lønnsomt enn automatisk. Men tenk på at brikkene innebærer løpende kostnader for selskapene som må betales til leverandøren av brikkesystemet. Faktisk blir veiprosjekter hurtigere nedbetalt om færre bruker brikker.

Lenke til kommentar

Eneste grunn til å ha brikke, er for å få eventuelle rabatter, som inkluderer fri passering innen visse tidsrom. Men totalt sett er det større kostnader for selskapene å fakturere etter bombrikker, så flere steder er rabattene på vei ut. Det skulle man ikke tro, at manuell håndtering er mer lønnsomt enn automatisk. Men tenk på at brikkene innebærer løpende kostnader for selskapene som må betales til leverandøren av brikkesystemet. Faktisk blir veiprosjekter hurtigere nedbetalt om færre bruker brikker.

Du er jo helt på vidda..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke helt. Men den diskusjonen kan vi ta en annen plass. Det blir off topic her. Ville bare heller si fra enn å rapportere. Moderatorer har som føring å skjule hele poster fremfor å redigere. Det handler om gjennomsiktighet. Når resten av innlegget er innafor blir det så dumt å miste alt pga. tre ord på slutten.

Men hvis du vil gå nærmere inn på dette kan vi jo ta det på PM eller i kategorien for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel nærmest en lovmessighet i at løfter om avgiftslette gir det stikk motsatte. Aldri før har noen gått så høyt imot skatter og avgifter som FrP, men aldri har avgiftstrykket øket så mye som med FrP i regjering.

Det sikreste er vel å stemme SV om man vil komme billigere ut. ;)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har FrP finansministeren. Og samferdselsministeren. Og justisministeren. Alle svært godt fornøyd med sin innsats, og den gjennomslag de har fått for FrPs politikk. Da må vi formode at det viktigste for FrP er bred avgiftsøkning for det norske folk. For det er resultatet av politikken FrP er så fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...