Skogslik Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Jeg venter på ny bombrikke fra bomselskapet, så nå har jeg ingen brikke i bilen. Avtale er registrert på bilen. Vill jeg kunne kjøre i bommer som normalt som om jeg har brikke uten å betale noe ekstra, eller må jeg vente til jeg får den nye i posten? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Min mor bestillte brikke for ca 6 måneder siden, har ikke fått den enda De registrerer skiltnummeret hver gang du kjører gjennom en bom så brikken er egentlig ikke nødvendig, det er avtalen som gjelder. Mor får rabatten hun skal ha hvertfall Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2017 Ante meg det kunne ta tid før brikken dukker opp så det er godt og høre! Da kan jeg bare kjøre i vei altså. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Det er enkelte biler som har vinduer som ikke funker med bombrikke også, de får rabatten sin allikevel Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Brikken min ligger i bilen, men det er svært sjeldent den blir registrert Det er ikke påbudt å montere for mindre kjøretøy, enda Lenke til kommentar
xRun Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 De registrerer skiltnummeret hver gang du kjører gjennom en bom så brikken er egentlig ikke nødvendig, det er avtalen som gjelder. Samme erfaring her. Byttet bil, nye skilter, varslet bomselskapet, fikk tilsendt ny brikke. Men den nye ser ikke ut til å funke, får ikke signallys ved bommen. Likevel er priser og intervall mellom regninger som normalt, de sjekker skilt mot abonnentregisteret. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2017 Høres bra ut! Regner med times registreringen også fungerer da? Altså at man kan kjøre det man vill i bommer innen en time og bare betale for en passering. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Det skal fungere. Nå kjører ikke jeg selv, men det er hvertfall det som er blitt meg forklart. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Eneste grunn til å ha brikke, er for å få eventuelle rabatter, som inkluderer fri passering innen visse tidsrom. Men totalt sett er det større kostnader for selskapene å fakturere etter bombrikker, så flere steder er rabattene på vei ut. Det skulle man ikke tro, at manuell håndtering er mer lønnsomt enn automatisk. Men tenk på at brikkene innebærer løpende kostnader for selskapene som må betales til leverandøren av brikkesystemet. Faktisk blir veiprosjekter hurtigere nedbetalt om færre bruker brikker. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Eneste grunn til å ha brikke, er for å få eventuelle rabatter, som inkluderer fri passering innen visse tidsrom. Men totalt sett er det større kostnader for selskapene å fakturere etter bombrikker, så flere steder er rabattene på vei ut. Det skulle man ikke tro, at manuell håndtering er mer lønnsomt enn automatisk. Men tenk på at brikkene innebærer løpende kostnader for selskapene som må betales til leverandøren av brikkesystemet. Faktisk blir veiprosjekter hurtigere nedbetalt om færre bruker brikker. Du er jo helt på vidda.. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 (endret) Du er jo helt på vidda.. Du tar feil, det er ikke bomringer på vidda. Statens vegvesen foreslår å fjerne bompengerabatter på veiprosjekter over hele Trøndelag. Begrunnelsen: "Vi foreslår dette fordi vi ønsker en mer effektiv innkreving. Det er mindre administrasjon med etterskuddsbehandling enn med forskuddsbetaling." Endret 25. mai 2017 av Horten Market Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Rediger vekk den siste linja di er du snill. Ta ballen. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Rediger vekk den siste linja di er du snill. Ta ballen. Greit nok, men å si at noen er "på vidda" er vel på linje med at noen er et fjolls. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Ikke helt. Men den diskusjonen kan vi ta en annen plass. Det blir off topic her. Ville bare heller si fra enn å rapportere. Moderatorer har som føring å skjule hele poster fremfor å redigere. Det handler om gjennomsiktighet. Når resten av innlegget er innafor blir det så dumt å miste alt pga. tre ord på slutten. Men hvis du vil gå nærmere inn på dette kan vi jo ta det på PM eller i kategorien for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 De skal fjerne forskuddsbetalingen, men de skal også senke avgiften per passering og senke maksbeløpet per måned Men, de skal også sette opp flere bomstasjoner i Trøndelag Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Uansett hva de sier de skal gjøre så ender det opp med at du betaler mer uansett. Senking av priser er en forkledd løgn. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Ja, det er vel nærmest en lovmessighet i at løfter om avgiftslette gir det stikk motsatte. Aldri før har noen gått så høyt imot skatter og avgifter som FrP, men aldri har avgiftstrykket øket så mye som med FrP i regjering. Det sikreste er vel å stemme SV om man vil komme billigere ut. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 FrP styrer ikke alene, så vidt jeg vet så er de i mindretall Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Så vidt jeg vet har FrP finansministeren. Og samferdselsministeren. Og justisministeren. Alle svært godt fornøyd med sin innsats, og den gjennomslag de har fått for FrPs politikk. Da må vi formode at det viktigste for FrP er bred avgiftsøkning for det norske folk. For det er resultatet av politikken FrP er så fornøyd med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå