Gå til innhold

Mining-PC - er dagens "vanlige" grafikk-kort gode nok?

Anbefalte innlegg

Hei.

For noen år sida var det mye snakk om bitcoin-mining, som krevde ekstrem hardware.

Hardware som den jevne forbruker ofte ikke hadde tilgjengelig.

Nå er jo selvfølgelig gullrushet over for bitcoin, men det finnes andre valutaer.

Er dagens consumer-hardware(Skjermkort som 1080 osv) grei nok til mining av nyoppstartet digital valuta?

Sammenlignet med det som var high-end for 3-4 år sida.

Om jeg tok med et 1080 TI tilbake til 2011, hadde den vært bra nok til mining av f.eks bitcoin da?

Prøver å få litt perspektiv, ettersom hardware blir bedre og bedre, men mining av nye cryptocurrencies ikke mer noe mer krevende enn bitcoin var for 5 år sida. Det vil jo si at den jevne forbruker kan nå enkelt gjøre dette hjemmefra, i forhold til før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens grafikkort funker omtrent ikke til mining, det fungerte fint før da det var mindre jobb pr. "mynt".

https://en.bitcoin.it/wiki/ASIC

Det koster ikke så mye mer for maskinvare som er overlegent i forhold til f.eks. 1080Ti.

Edit; Etter hva jeg har lest, da har det vært inkludert strømkostnader i regnestykket også. Har ikke testet selv :)

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Dagens grafikkort funker omtrent ikke til mining, det fungerte fint før da det var mindre jobb pr. "mynt".

https://en.bitcoin.it/wiki/ASIC

Det koster ikke så mye mer for maskinvare som er overlegent i forhold til f.eks. 1080Ti.

Edit; Etter hva jeg har lest, da har det vært inkludert strømkostnader i regnestykket også. Har ikke testet selv :)

Jeg tenkte riktignok ikke bitcoin da. Men helt nye cryptovalutaer. Så det kan sammenlignes med bitcoin for 5-6 år sida. (Med litt andre variabler inne i bildet, ikke alle er like lett å mine selv om de er nye).

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så blir det vanskeligere å mine ettersom tiden går, men vet ikke om det gjelder alt. Så brukes det vel forskjellige metoder for å utføre jobben kanskje muligens. Slik jeg tenker da er at man bruker PC'en til mining når man ikke gjør noe annet og at det (så lenge verdi holder seg eller går opp) da lønner seg med tanke på strøm.

Har bare sett på Bitcoin og litt ymse som har kommet opp samtidig. Men skal du uansett ha et Ti-kort for å spille så er det like greit å mine litt. Hvis det er utelukkende til mining og spesialmaskinvare er best og ikke koster vesentlig mer så ville jeg kjøpt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...