Gå til innhold

Posten i butikken

Anbefalte innlegg

• Hos posten står en dame å gliser da jeg kommer inn, jeg går først inn i butikken, for så  å hente  pakken.
  • Jeg begynner å lure på en pakke og får sporingnummeret av avsender og det viser seg at det  er  kun en dag til pakken returneres.Jeg får ikke pakken utlevert fordi jeg ikke har bra nok bilde.  Det tar 5 dager å et nytt bank kort med bilde.  De kunne gjøre et unntak slik, da de ikke har gitt med hentelapp. Posten får jeg hentet med pass.  
  • Ny pakke sjekkes, heller ingen hentelapp og det er samme post i butikk. Trenger verken leg  eller underskrift da jeg henter en annen pakke, merkelig. 

Mye rot på kort tid og noe litt merkelig også. Andre som opplever mye tull med posten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du treng ID eller ikkje kjem vel an på om avsendaren har sendt rekommandert eller ikkje.

Viss legitimasjonen din ikkje har bra nok bilete blir det fort slik at dei ikkje kan godkjenna det. Dårleg jobb av dei i banken som har teke for dårleg bilete, og eigentleg ganske uvanleg etter mi erfaring at ein butikktilsatt bruker meir enn eit halvt sekund på å sjekka legitimasjonen.

Viss du ikkje har fått hentelapp i fleire tilfelle er det openbart noko som ikkje fungerer heilt.

Skjønar ikkje kva det fyrste punktet har med noko å gjera?

Lenke til kommentar

Pakker sendt som vanlig brev krever verken leg eller sign. Rek brev (mindre pakker fra utlandet sendes ofte som rek) krever leg med godt bilde da rek brev ofte kan inneholde veldig sensitive opplysninger. Vi har heller ikke mulighet til å overstyre systemet, da vi får opp at vi må taste inn leg opplysninger og av og til ta kopi av leg for å kunne levere ut pakker. Er heller ikke vi i PiB som sender ut hentelapper/meldinger, og disse lappene kommer ofte fram etter pakken er kommet til oss. 

Lenke til kommentar

Begynner å bli noen år siden jeg fikk hentelapp. Er ikke dette erstattet med mail/app/SMS? 

Har de siste årene kun fått dette digitalt. Og dermed noe feil tlf. i noe register, ikke skikkelig installert posten app elns?

Pakker og brev som det ikke er registrert telefonnr eller epost får hentelapp. Det er ofte da brev fra utlandet. 

Lenke til kommentar

Jeg henta noe som var kjøpt på komplett og sent med postnord, da ville de ha legitimasjon, men jeg henta noe som blei sent med posten eller bring som var kjøpt på dustinhome og da har de ikke bedt om legitimiasjon.

Ingenting var rekommandert eller noe sånt.

De har spurt meg mange ganger om legitimiasjon når ting sendes med postnord og jeg har ingenting som skulle tilsi at noe slik påkreves, kanskje jeg bare er jævlig kjekk å hu dama vil vite hvor gammel jeg er så hun kan prøve seg, var en mann sist gang så kanskje jeg sender feil signaler.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jeg henta noe som var kjøpt på komplett og sent med postnord, da ville de ha legitimasjon, men jeg henta noe som blei sent med posten eller bring som var kjøpt på dustinhome og da har de ikke bedt om legitimiasjon.

Ingenting var rekommandert eller noe sånt.

De har spurt meg mange ganger om legitimiasjon når ting sendes med postnord og jeg har ingenting som skulle tilsi at noe slik påkreves, kanskje jeg bare er jævlig kjekk å hu dama vil vite hvor gammel jeg er så hun kan prøve seg, var en mann sist gang så kanskje jeg sender feil signaler.

Vi har også postnord her jeg jobber. Der er det samme rutiner for alle pakker, er også legitimasjonskrav på alle pakker. Står at du må huske leg i SMSen du får.
Lenke til kommentar

Vanskelig å ikke huske leg når man må kjøre dit, men i sms jeg fikk om henting ifra dustin(posten) så står det ingenting om at jeg må ha med leg, men på pakken ifra komplett(postnord) så står det at man må ha med gyldig ID.

Lenke til kommentar

Post i butikk er latterlig dårlig, butikken har fokus på salg av varer og det er forståelig. Savner lokale postkontor.. 

Jeg har lik erfaring med begge to. Noen ganger går det treigt andre ganger går det raskt, kommer an på køen. Forskjellen er at køen er delt mellom butikkassa og postskranken. Har møtt treige ansatte som tydeligvis ikke vet helt hva de driver med på vanlig postkontor og post i butikk.

Men det er nok forskjell fra butikk til butikk, kanskje jeg bare har vært heldig i mange år :p

Lenke til kommentar

På en lokal joker butikk så kan det bli litt vente tid, men det er ikke snakk om lenge og som oftest er man ekspidert veldig raskt, men på en anna større butikk nærmere byen så har de alltid en som er dedikert til post skranken+flere om det er mye folk så klart, men det er jo en butikk med bra mye trafikk mot for den mer lokale lille butikken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Begynner å bli noen år siden jeg fikk hentelapp. Er ikke dette erstattet med mail/app/SMS? 

Har de siste årene kun fått dette digitalt. Og dermed noe feil tlf. i noe register, ikke skikkelig installert posten app elns?

Jeg får fortsatt hentelapper på papir. Det forekommer oftest når jeg handler på nett hos mindre, norske bedrifter. Når jeg handler hos større aktører, f. eks Netonnet, XXL og komplettfritid, får jeg "hentelapper" digitalt. Så det har nok litt å si hvem man handler hos, hvor moderne system de opererer med. Personlig syns jeg det er greiest med digital hentelapp/utleveringskode, men det går nå greit å få på papir og... Selv om jeg mistenker at forsendelser med papirhentelapp tar lengre tid å få.

Lenke til kommentar

Anbefaler alle som får pakker på posten å laste ned sporings appen deres

Pakkene mine har som regel kommet på kvelden og da kan jeg hente de med en gang, kontra kvelden dagen etter 

Butikkene slåss om å få posten, fordi folk da som regel også handler samtidig, så jeg tror ikke at de bare har fokus på salg av varer

Aldri fått dårlig service på Melhus og kommer en på dagtid er det en erfaren postdame der, fra det gamle postkontoretl, men de butikkansatte har begynt å få kontroll på tinga de også

Lenke til kommentar

Selv om jeg mistenker at forsendelser med papirhentelapp tar lengre tid å få.

Sendingene kommer like raskt frem til utleveringsstedet, men hentelappen kommer som oftest ikke før dagen derpå. Har fått hentelapp samme dag noen få ganger, men da har det vært fordi de har fått pakken inn en stund før postmannen kjører til kassa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Selv om jeg mistenker at forsendelser med papirhentelapp tar lengre tid å få.

Sendingene kommer like raskt frem til utleveringsstedet, men hentelappen kommer som oftest ikke før dagen derpå. Har fått hentelapp samme dag noen få ganger, men da har det vært fordi de har fått pakken inn en stund før postmannen kjører til kassa.

Ja, var nettopp det jeg tenkte. Har vel med å gjøre at det tar tid å fremskaffe en hentelapp, få den sendt videre før postrunden. Som når en sporer en pakke, og den er tilnærmet ved destinasjonen... Fem minutter etter at postmannen har tatt tralla si rundt i nabolaget x)

Endret av Slettet+921324
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
post-244945-0-21043200-1498110862_thumb.jpg

Har sendt mobil til reperasjon, men i følge post sporing så ser jeg ikke videre sending enn at postbutikk har registrert mottak av posten. Ser det er stopp i sendingen, 
Har hørt med verkstedet nå, men de har ikke mottatt noen forsendelse fra meg.

Hva gjør jeg nå?

post-244945-0-21043200-1498110862_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...