Gå til innhold

knirking i hodetelefoner ved musbruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg gjette, du har et VIA-basert chipset og et soundblaster (live eller audigy) lydkort sant?

 

Dette har med et lathency problem i northbridgen på visse VIA chipset. Heldigvis kan det fikses med disse patchene:

 

Patch for Creative Labs SoundBlaster Live! and Audigy-series drivers

"PCI Latency" patch for VIA chipsets

fra http://www.georgebreese.com/net/software/

 

Det er mulig det finnes nyere versjoner av disse patchene, jeg gadd ikke lete så lenge for deg :ermm:

 

Jeg tar ingen ansvar for problemer som måtte oppstå ved installasjon av disse patchene, men jeg har brukt dem selv på flere masiner for å rette akkurat det du beskriver (og andre problemer, blant annet crashing når man kopierer store mengder data). Les readme'ene, men disse patchene skal ikke ødelegge noe for deg selv om du skulle komme til å installere dem på en maskin som ikke har akkurat den type chip som den er beregnet på, så det skal være ganske safe.

 

Jeg går utifra at du får samme klikkelyden uansett om du har på høytalere eller headset sant? ..

 

EDIT: Hvilken mus og hodetelefoner du har er ikke relevant om det er det problemer jeg mistenker at det er. Fortell oss heller om hvilket hovedkort (eller chipset) og lydkort du har.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg har et dimension 8300 hovedkort styrt av et INTEL 875P brikkesett.

Lydkortet er et SoundMAX Integrated Digital Audio lydkort som er et 5.1 lydkort og som er integrert i hovedkortet.

 

Om jeg hører den samme lyden når jeg skrur av hodetelefonene?

Vel, når jeg skrur ned volumet på hodetelefonene så hører jeg ikke lyden lenger så nei, jeg hører ikke lyden hvis jeg skrur ned volumet/skrur dem av.

Lenke til kommentar

Leste ein stad at det oppstår lyder i hodetelefoner\høyttalere når harddisken jobber dersom PCen ikkje er skikkelig jordet. Har du jordet stikkontakt? Dersom ikkje kan du jo prøve det. Eg har ikkje jordet stikk og eg merker de lydene, også i form av suselyder så eg skal dra ein ledning fra sikringsskapet vårt og sette det i ein jordet stikkontakt til PCen for å prøve om det har noko effekt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Leste ein stad at det oppstår lyder i hodetelefoner\høyttalere når harddisken jobber dersom PCen ikkje er skikkelig jordet. Har du jordet stikkontakt? Dersom ikkje kan du jo prøve det. Eg har ikkje jordet stikk og eg merker de lydene, også i form av suselyder så eg skal dra ein ledning fra sikringsskapet vårt og sette det i ein jordet stikkontakt til PCen for å prøve om det har noko effekt.

pc`en min er jordet,ja.

Lenke til kommentar
Tror kanskje det kan skyldes støy fra hovedkortet pga. høyt ressursbruk. Har du mulighet til å teste med et PCI lydkort?

Nei jeg har desverre bare et integrert lydkort og ingen pci-lydkort. Hadde jeg hatt, skulle jeg ha prøvd.

 

hva må jeg gjøre? :dontgetit:

den skrapelyden er sinnsykt irriterende når jeg spiller cs 1.6, den blir også mye høyere da.

 

 

:(

Lenke til kommentar

det hjalp mye å dempe microfon i volumkontroll, men pipelyden er der fortsatt, bare i mindre grad. men jeg fant ut at på dell.no har de et forum der problemet står beskrevet og hvordan man kan løse det hvis man er heldig.de har derimot ikke funnet en skikkelig løsning på problemet og hvorfor det oppstår. dette er visstnok et problem som ofte oppstår med dell maskiner, og det er flere som har samme problem.

Lenke til kommentar
Slet litt med det på den forige maskina mi. Da var problemet IRQ konflikt mellom USB og lydkort.  Du kan jo ihvertfall sjekke ut dette ved å gå inn på  "device manager".

kan du si meg hvordan jeg sjekker om det er en "IRQ konflikt mellom USB og lydkort" hva nå enn en IRQ konflikt er? skal jeg gå inn på lydkortet-ressurser og se der? i så fall står det ingen konflikter der. sjekka nå

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...