Gå til innhold

Dele skjerminnhold trådløst med andre PCer


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om det følgende er mulig:

 

Når jeg har PC'en i mitt lokale nettverk, er det da mulig på en eller annen måte å lage et oppsett slik at jeg kan dele innholdet som vises på skjermen trådløst med noen andre PC/nettbrett - uten at de får noen annen tilgang til nettverket mitt?

 

Det jeg ser for meg er at jeg kobler ett eller annet til PCen som henter ut skjerminformasjonen (ev. vha av et spesielt program som installeres på PC'en) og så mottas denne "feeden" fra PCen min av de andre PC'ene/nettbrettene via deres WiFi-inngang - ev. vha et særskilt program installert på de andre PCene/netbrettene.

 

Dette kan f.eks. innebære at feeden fra min PC må gå via en egen router/LAN som ikke gjør noe annet enn å "kringkaste" feeden fra min skjerm.

 

Et helt sentralt poeng er altså at de andre PCene ikke skal kunne få noen annen tilgang til min PC og mitt ordinære LAN, og det er viktig at løsningen kan spre feeden til minst to andre enheter. Det vil være en fordel om jeg også kan begrense delingen bare til andre PCer/nettbrett som har fått registrert (hardkodet) MACen i løsningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...